Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

munduk waterval

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • munduk waterval

    Ik kon er jammer genoeg niet recht voor staan, 1/5 sec f18 iso 200

    [CENTER][/CENTER

  • #2
    Re: munduk waterval

    ik krijg geen reacties meer doe ik het zo slecht
    mvg martine

    Comment


    • #3
      Re: munduk waterval

      Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
      ik krijg geen reacties meer doe ik het zo slecht
      mvg martine
      Misschien van tijd tot tijd eens een reactie geven om er ook te krijgen?

      Comment


      • #4
        Re: munduk waterval

        De bladeren zijn onscherp. Een beetje wind bij 1/5?
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: munduk waterval

          Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
          Misschien van tijd tot tijd eens een reactie geven om er ook te krijgen?
          Helemaal mee eens Boudini. Maar het is nog steeds niet gevallen.

          Comment


          • #6
            Re: munduk waterval

            bedankt voor het kijken en de reacties
            ja ik geef heel weinig commentaar eerst en vooral ik ben nog maar lid van deze maand , ik ben nu bijna een jaar op BD
            ik heb nog efkens gewacht van reacties te geven
            zelf maak veel fouten in mijn foto's en luister graag naar jullie commentaar, maar ik ben bang om commentaar te geven, zeker
            iets negatief, en 'alleen' maar positieve commentaar geven , vind ik ook niet zo interessant , dus ik zal regelmatig mijn commentaar beginnen
            geven, als ik fout ben laat he me dan gerust weten. Bedankt voor het vertrouwen dat jullie in me hebben om commentaar te mogen geven
            mvg martine

            Comment


            • #7
              Re: munduk waterval

              Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
              ik krijg geen reacties meer doe ik het zo slecht
              mvg martine
              Kijk eens wat ik hier in #5 schreef een tijd terug .

              Comment


              • #8
                Re: munduk waterval

                Eddy gaf het al aan dat 1/5 een 'trickie' sluitertijd is vanuit de hand. Er zijn er die een hele vaste hand hebben, maar niet zoveel.

                Ik wil het best proberen om commentaar te geven op uw foto's, slechts op één voorwaarde;
                Alle comments zijn positief bedoeld van mij, want ik probeer steeds met het nodige respect iemand van commentaar te voorzien en als ik dan in het verleden een reactie van u terugkrijg(DIT IS EROVER) omdat ik een corrigerende opmerking maakte die juist goed was bedoeld om u te helpen.. Dan begrijpt u wel dan mijn zin om u te helpen volledig wegebt. U meldde zich hier vorig jaar aan met de mededeling dat u al drie jaar cursussen had gevolgd. Wat wil dit zeggen dan? BH is een onderdeel waar juist anderen de beginnende fotograaf proberen te helpen om nog beter te worden

                Ik ben het eens dat commentaren bvb geen denigrerende ondertoon mogen hebben, want dat pik ik zelf ook niet.

                Als tip wil ik u meegeven, voor je een foto plaatst laat hem even een avondje rusten en bekijk hem een dag later weer want vaak zie je dan zaken die je eerder over het hoofd zag.
                Als laatste: Bekijk vaak andere foto's van gevorderde of beroepsfotografen, bvb landschapsfotografie, vraag om wat uitleg want de betere fotograaf fotografeert vaak op statief om neveneffecten uit te sluiten.. Heb je geen statief of vindt je het lastig, combineer dan je diafragma met kortere sluitertijden. Heb je bij omstandigheden toch een kleinere lensopening nodig om meer scherptediepte te bekomen dan kun je rustig met de iso spelen, en tegenwoordig is eventuele overtollige ruis er makkelijk uit te halen. De betere camera's kunnen iso waarden aan tot 1600 zonder ruis en zelfs meer
                Last edited by Guest4; 26 januari 2015, 15:42.

                Comment


                • #9
                  Re: munduk waterval

                  Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                  Eddy gaf het al aan dat 1/5 een 'trickie' sluitertijd is vanuit de hand. Er zijn er die een hele vaste hand hebben, maar niet zoveel.

                  Ik wil het best proberen om commentaar te geven op uw foto's, slechts op één voorwaarde;
                  Alle comments zijn positief bedoeld van mij, want ik probeer steeds met het nodige respect iemand van commentaar te voorzien en als ik dan in het verleden een reactie van u terugkrijg(DIT IS EROVER) omdat ik een corrigerende opmerking maakte die juist goed was bedoeld om u te helpen.. Dan begrijpt u wel dan mijn zin om u te helpen volledig wegebt. U meldde zich hier vorig jaar aan met de mededeling dat u al drie jaar cursussen had gevolgd. Wat wil dit zeggen dan? BH is een onderdeel waar juist anderen de beginnende fotograaf proberen te helpen om nog beter te worden

                  Ik ben het eens dat commentaren bvb geen denigrerende ondertoon mogen hebben, want dat pik ik zelf ook niet.

                  Als laatste tip wil ik u meegeven, voor je een foto plaatst laat hem even een avondje rusten en bekijk hem een dag later weer want vaak zie je dan zaken die je eerder over het hoofd zag.
                  Bij mij 'rijpen' ze dagen, weken, soms maanden...en ik zit er dan nog dikwijls naast.
                  Ik heb zo'n voorraadje 'nog te plaatsen foto's', en die worden wekelijks overlopen.
                  Er gaat geen week voorbij of ik pas nog één of andere wijziging toe aan één of meerdere van die foto's.
                  Zoals met zoveel zaken 'Haast en spoed is zelden goed'.
                  En zie ook mijn handtekening .

                  Comment


                  • #10
                    Re: munduk waterval

                    eerst en vooral bedankt voor de openhartige reacties,en de goede raad
                    vanaf nu zal ik mijn best doen om ook mijn zegje te doen,
                    sorry MGfoto dat ik een te hevige reactie heb gegeven, daarvoor nog eens mijn sorry, het was niet de bedoeling om iemand te kwetsen
                    ik weet ook dat het zeker ook niet uw bedoeling was; maar eens mens moet nog veel leren he
                    daarom ben ik zo bang om mijn mening te geven,

                    wat mijn foto betreft, ik heb die genomen op statief maar het was geen stevige bodem want hij stond tussen stenen en water,
                    ik heb mijn scherpte gericht op de stenen en niet op de bladeren.
                    allen nog eens bedankt
                    mvg martine

                    Comment


                    • #11
                      Re: munduk waterval

                      Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
                      eerst en vooral bedankt voor de openhartige reacties,en de goede raad
                      vanaf nu zal ik mijn best doen om ook mijn zegje te doen,
                      sorry MGfoto dat ik een te hevige reactie heb gegeven, daarvoor nog eens mijn sorry, het was niet de bedoeling om iemand te kwetsen
                      ik weet ook dat het zeker ook niet uw bedoeling was; maar eens mens moet nog veel leren he
                      daarom ben ik zo bang om mijn mening te geven,

                      wat mijn foto betreft, ik heb die genomen op statief maar het was geen stevige bodem want hij stond tussen stenen en water,
                      ik heb mijn scherpte gericht op de stenen en niet op de bladeren.
                      allen nog eens bedankt
                      mvg martine
                      Geen probleem verder, en een dikke laag zand erover, niets is menselijker dan dat. Het siert je verder inzake je reactie en daarvoor compliment

                      Comment


                      • #12
                        Re: munduk waterval

                        En zo zie je maar...

                        Persoonlijk ben ik ook nog helemaal niet zo lang op het forum aanwezig, maar ik ben er mij van bewust dat je niet altijd alleen reacties mag vragen, zonder er ooit te geven.
                        Van in het begin ben ik beginnen commentaar geven op foto's, en soms heb ik daar ook wel geen al te slimme zaken neergeschreven, maar so be it... Ook daarvan kan je leren.
                        Ik hoop binnenkort eens enkele van uw reacties te kunnen lezen bij foto's op dit forum.

                        Comment


                        • #13
                          Re: munduk waterval

                          Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
                          dus ik zal regelmatig mijn commentaar beginnen
                          geven, mvg martine
                          Zeker doen

                          Zorg in elk geval in de toekomst om je statief stevig te plaatsen, zodat deze bijv niet wegzakt in het zand.
                          https://www.facebook.com/devrieset/

                          Comment


                          • #14
                            Re: munduk waterval

                            Ik kan hier wel een beetje de reacties begrijpen, de laatste tijd heb ik ook niet veel tijd om hier foto's te plaatsen of commentaar te geven.
                            Iedereen heeft wel zo'n periode denk ik.
                            Maar ik kan ook heel goed de TS begrijpen ivm commentaar geven op anderen hun foto's. Als beginneling, en daar reken ik ook mijzelf bij, is het zeker niet makkelijk. Iedereen heeft al ooit eens iets verkeerd geschreven, ook ik…
                            Al doende leert men zeggen ze.
                            Succes !
                            Mvg.

                            Comment


                            • #15
                              Re: munduk waterval

                              allen bedankt voor de zo goed bedoelde reacties
                              deze week ga ik nog aan de slag je zal het wel merken
                              mvg martine

                              Comment

                              Working...
                              X