Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mislukking of heeft het toch iets?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mislukking of heeft het toch iets?


    Door het pannen ligt de scherpte niet meer op het hoofd maar de foto blijft mij toch aanspreken, wat vinden jullie?

  • #2
    Re: mislukking of heeft het toch iets?

    Er is absoluut niets tegen om hieraan persoonlijk plezier te beleven.

    Dat is één van de redenen waarom ik (vooraf) geen enkele toelichting geef bij het werk dat
    ik hier laat zien. Ik vind het goed, kom maar met reacties. Ook als het waait, sta ik recht-
    op met mijn kop in de wind.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: mislukking of heeft het toch iets?

      mooie actiefoto

      Comment


      • #4
        Re: mislukking of heeft het toch iets?

        toch mooie panning-foto,jammer dat de fietsen er niet volledig opstaan, maar mislukking zou ik dit toch niet noemen!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: mislukking of heeft het toch iets?

          het heeft altijd wel wat natuurlijk maar:
          vind hier de panning gewoon mislukt.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: mislukking of heeft het toch iets?

            Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
            Door het pannen ligt de scherpte niet meer op het hoofd maar de foto blijft mij toch aanspreken, wat vinden jullie?
            Welke scherpte ? Er is eigenlijk niets scherp hoor.

            Voor mij, als 't de mijne was, zat ie al in de vuilbak, reden is simpel : niets scherp, enkel twee ruggen, kleuren in de achtergrond werken zelfs niet mee.
            Wat er nog "voor" te zeggen is voor mij, is de herhaling en de compo.

            Comment


            • #7
              Re: mislukking of heeft het toch iets?

              Als ik zelf de foto analyseer, zeg ik ook dat hij mislukt is wegens te weinig scherp. Als ik op 100% naar de rug kijk dan lijkt mij 'Swiss cycling' toch wel scherp maar dat is helemaal niet wat ik scherp wou. Toch is er iets dat me tegen houd om hem in de vuilbak te kieperen. De herhaling in de compo en het contrast in scherpte tussen de onderwerpen geeft mij een gevoel van snelheid.
              Als ik deze informatie direct zou geven is dan beperken de meeste kijkers zich in de commentaar. Maar het was voor mij een twijfel geval vandaar dat ik hem hier eens post om andere meningen te horen
              (twijfel gevallen gaan nooit de vuilbak in, ze blijven om van te leren) .
              Last edited by kawaracer; 17 april 2012, 10:11.

              Comment


              • #8
                Re: mislukking of heeft het toch iets?

                Ms niet helemaal scherp, maar ik vind het knap dat getoond wordt dat de eerste renner, de tweede voorbijsteekt !

                Dat de eerste sneller is, maar de focus op de tweede ligt.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: mislukking of heeft het toch iets?

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Ms niet helemaal scherp, maar ik vind het knap dat getoond wordt dat de eerste renner, de tweede voorbijsteekt !

                  Dat de eerste sneller is, maar de focus op de tweede ligt.
                  Dat is wat ik bedoel met het contrast in scherpte tussen de 2 onderwerpen
                  Als ik het goed heb is Phillippe Gilbert (de 2e renner) wel sneller dan de eerste.

                  Comment


                  • #10
                    Re: mislukking of heeft het toch iets?

                    en toch vind ik het een goeie!
                    (ik ken wel nix van sportfoto's)
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: mislukking of heeft het toch iets?

                      Of het mislukt is of niet dat weet alleen de maker, ik ken zijn bedoeling niet ..

                      Op zich niet slecht maar kon beter voor wat ik er dan weer van verwacht, ik had de panning op P G beter willen zien
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: mislukking of heeft het toch iets?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                        Of het mislukt is of niet dat weet alleen de maker, ik ken zijn bedoeling niet ..
                        zie:
                        #1
                        #7
                        #9.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: mislukking of heeft het toch iets?

                          Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                          Als ik zelf de foto analyseer, zeg ik ook dat hij mislukt is wegens te weinig scherp. Als ik op 100% naar de rug kijk dan lijkt mij 'Swiss cycling' toch wel scherp maar dat is helemaal niet wat ik scherp wou. Toch is er iets dat me tegen houd om hem in de vuilbak te kieperen. De herhaling in de compo en het contrast in scherpte tussen de onderwerpen geeft mij een gevoel van snelheid.
                          Als ik deze informatie direct zou geven is dan beperken de meeste kijkers zich in de commentaar. Maar het was voor mij een twijfel geval vandaar dat ik hem hier eens post om andere meningen te horen
                          (twijfel gevallen gaan nooit de vuilbak in, ze blijven om van te leren) .
                          OK "Swiss cycling" is scherp, maar is dat genoeg om hier een goeie foto van te maken ?
                          Dat er een gevoel van snelheid in zit, zonder meer, en de herhaling en de compo, maar wordt het daardoor een goeie foto ?
                          Dan moet de maker gaan beslissen, wat doe ik er mee, en is hij ook hier terecht geplaatst.
                          Van panning verwacht ik alleszins meer dan enkel een kleine tekst op het t-shirt scherp te zien, en ik vind het te weinig.
                          Wat uit deze foto blijkt voor mij, is dat de maker te laat was, omdat de renners voorbij waren, en dat de panning niet zo denderend is uitgevoerd, omdat het toch de bedoeling is van een renner scherp te hebben, en het gevoel van snelheid komt bij panning uit de achtergrond.
                          Er zijn dus pro's en contra's, maar de afweging blijft m.i. bij de maker, en diens intentie om de foto te maken, zoals hij hier nu staat.
                          Als de maker dan zelf fwijfelt en de foto hier plaatst omdat hij de mening van anderen wil horen, dan worden deze gegeven.
                          Ik blijf bij mijn mening, ik zou deze foto niet gebruiken, ik zou hem zelfs niet mee naar de fotoclub nemen, omdat ik weet wat de commentaren gaan zijn : "Het beeld heeft wel iets, snelheid zit erin, compositie is goed, maar..."
                          Ik ben wel de laatste om te zeggen dat een onscherpe foto niet goed kan zijn, zeker niet als je beweging in de foto wil weergeven, maar hier lijkt mij het opzet van de foto niet geslaagd,

                          Comment


                          • #14
                            Re: mislukking of heeft het toch iets?

                            Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                            Wat uit deze foto blijkt voor mij, is dat de maker te laat was, omdat de renners voorbij waren, en dat de panning niet zo denderend is uitgevoerd, omdat het toch de bedoeling is van een renner scherp te hebben, en het gevoel van snelheid komt bij panning uit de achtergrond./
                            Het is de laatste van een reeks van 3 foto's in 1 panning en de andere foto's zijn wel naar de prullebak verwezen.
                            Mijn eindconclusie is dan ook het is een goede oefening geweest volgende keer beter.
                            Welk AF-veld stand kies je best voor een panning, en welk focuspunt? Misschien ging ik daar al de mist in.

                            Comment


                            • #15
                              Re: mislukking of heeft het toch iets?

                              Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                              Welk AF-veld stand kies je best voor een panning, en welk focuspunt? Misschien ging ik daar al de mist in.
                              Welke keuzes heb je met jou camera ?

                              Comment

                              Working...
                              X