Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn zonen +up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn zonen +up


    De jongste





    De oudste


    update
    Last edited by kawaracer; 29 december 2012, 14:03.

  • #2
    Re: mijn zonen

    Prachtige mannekes!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: mijn zonen

      Bij de jongste staat er teveel op.
      Compo spreekt mij niet aan.

      Bij de oudste
      Beetje te hard geflitst das jammer tevens is daardoor de slagschaduw ontstaan.

      Beide foto zijn in landschap genomen. ik zou de foto`s toch staande hebben genomen.

      Comment


      • #4
        Re: mijn zonen

        Wat ik wel bijzonder leuk vind aan deze foto's (met bijvermelding van - mijn zonen/kinderen -) is dat je dan de ouderdom van de fotograaf zo een beetje kan inschatten (of 't moet een axidentje zijn).
        De tweede beter geweest in portretformaat.
        Maar beiden leuk voor het album.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: mijn zonen

          Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
          ........ ik zou de foto`s toch staande hebben genomen.
          denk dat dat hier ook wel gebeurd is hoor.
          vind het camerastandpunt juist goed zo.
          zijn twee leuke opnamen geworden.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: mijn zonen

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            denk dat dat hier ook wel gebeurd is hoor.
            vind het camerastandpunt juist goed zo.
            zijn twee leuke opnamen geworden.
            grt,bouk.
            De eerste is een snapshot van tijdens het Kerstetentje (met z'n drieën rond de salontafel want mama moest werken). Er is dus niets aan geposeerd, de kijkrichting en de wijsvinger maken voor mij die foto.

            Waarom de 2de niet in portretstand? omdat er dan nog een veel lelijkere slagschaduw is en ik vind het moeilijk om met een 50mm van hem een beeldvullend headshot te maken in portretstand

            Comment


            • #7
              Re: mijn zonen

              Je kan de flitser minder fel laten flitsen en dat kan ook met een interne flits.

              Je zou de volgende keer iets meer afstand kunnen nemen of hij zou iets verder van de muur kunnen gaan staan.
              Als je een externe flitser hebt kun je bouncen via een muur of plafond.

              Voor de rest leuke foto`s en leuk naslag werk

              Comment


              • #8
                Re: mijn zonen

                Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                Je zou de volgende keer iets meer afstand kunnen nemen of hij zou iets verder van de muur kunnen gaan staan.
                Daar is mijn living niet groot genoeg voor, trouwens ik wou een beeldvullend headshot dus meer afstand nemen is dan geen optie.

                Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                Als je een externe flitser hebt kun je bouncen via een muur of plafond.
                Dat is niet zo evident om die altijd klaar te hebben. Die jongens die gaan niet mooi poseren en het nog eens overdoen. Je moet het moment direct vastleggen met de setup die je op dat moment hebt.

                Comment


                • #9
                  Re: mijn zonen

                  Mijn zoontje heeft hier geen problemen mee. Hij wil wel achteraf de foto's zien. ( hij is 19 mnd )
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: mijn zonen

                    Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                    Mijn zoontje heeft hier geen problemen mee. Hij wil wel achteraf de foto's zien. ( hij is 19 mnd )
                    Onze oudste deed dat toen hij kleiner was ook meer nu krijg ik vaak 'nee, papa geen foto maken' als antwoord. Het is makkelijker om ze in hun spel iets te laten herhalen en dan foto's te maken dan om ze echt te laten poseren, soms gaat dat wel hoor. Als een bevriende fotografe komt om hen te fotograferen dan zal ze ook tussen het spel door foto's maken (en ze soms kort laten poseren) om de spontaniteit te behouden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: mijn zonen

                      Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                      Dat is niet zo evident om die altijd klaar te hebben. Die jongens die gaan niet mooi poseren en het nog eens overdoen. Je moet het moment direct vastleggen met de setup die je op dat moment hebt.
                      Dat gevoel ken ik.
                      Vind het moeilijk om deze foto's te beoordelen, de eerste vind ik wat hard qua kleur, en de tweede niet scherp genoeg. Maar 't is niet makkelijk he.
                      De oudste geeft wel een goddelijke pose, leuke ventjes.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment


                      • #12
                        Re: mijn zonen

                        ik heb de ogen iets verscherpt en de witbalans ook iets aangepast

                        Comment


                        • #13
                          Re: mijn zonen

                          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                          Wat ik wel bijzonder leuk vind aan deze foto's (met bijvermelding van - mijn zonen/kinderen -) is dat je dan de ouderdom van de fotograaf zo een beetje kan inschatten (of 't moet een axidentje zijn).
                          De tweede beter geweest in portretformaat.
                          Maar beiden leuk voor het album.
                          Klopt niet altijd, mijn zoon is 19mnd en ik ben er 36. De 2e word nu 9 januari geboren.

                          Wat het flitsen betreft: probeer indien mogelijk om niet direct frontaal te flitsen. Indirect is mooier.
                          Last edited by eos550; 29 december 2012, 14:34.
                          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: mijn zonen

                            Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                            Klopt niet altijd, mijn zoon is 19mnd en ik ben er 36. De 2e word nu 9 januari geboren.

                            Wat het flitsen betreft: probeer indien mogelijk om niet direct frontaal te flitsen. Indirect is mooier.
                            Ik denk ook dat je makkelijk 10 jaar mis bent als je enkel op de leeftijd van de kinderen afgaat. BTW In juni word ik er ook 36.

                            Ivm flitsen, ik heb geen recente opzet flitser, enkel een sb20 en een metz 30bct die nog een generatie ouder is (en niet bruikbaar is op een Dslr)
                            Die SB20 werkt niet op TTL op de D90. Ik heb die flits niet altijd op de camera staan dus wordt de interne flits nogal eens gebruikt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: mijn zonen

                              Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                              Ik denk ook dat je makkelijk 10 jaar mis bent als je enkel op de leeftijd van de kinderen afgaat. BTW In juni word ik er ook 36.
                              Was er ook 35 toen mijn jongste geboren werd hoor.....(lang geleden dus).

                              update is beter hé.
                              perman
                              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                              Comment

                              Working...
                              X