Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste post (foto)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste post (foto)



    Hoi, dit is een foto gemaakt met mijn Olympus fe-330 digital camera, een gewone digitale kodakske zeg maar. Aangezien ik mogelijk fotografie als mijn nieuwe hobby zou gaan uitoefenen wil ik hier dan ook eerst enkele foto's plaatsen om de zien of het de moeite loont om een grotere aankoop te doen, en nee ik ga niet vragen welke de beste is, dat zal de verkoper mij wel zeggen hoop ik .

    Dus alle opbouwende kritiek en raad is welkom. Mij gaat het er vooral om, om eerst al fatsoenlijke foto's te kunnen maken met dit toestel. Vandaar.

  • #2
    Re: Mijn eerste post (foto)

    Tracht bij te lezen over enkele basisregels van compositie. Een onderwerp paf centraal in het midden zetten zorgt meestal voor een gebrek aan spanning in het beeld. Voornaamste regel hierbij is de 1/3 regel: zet je onderwerp op 1/3 horizontaal en/of vertikaal.

    Zie bijvoorbeeld hier: http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ig-279386.html. Eerste foto: onderwerp staat te centraal. 2e foto: onderwerp staat op een derde en oogt daardoor beter.

    Veel succes.

    L.
    Last edited by Lieven De Vlaminck; 21 september 2009, 11:52.
    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste post (foto)

      Jow des-troy,

      Geen slechte openingsfoto.
      Kben zo vrij geweest om hem door photoshop te halen om de kleuren op te halen!


      [Mod]
      De foto is groter dan de toegestane forumafmetingen. Daarom verdwijnt hij achter een link.


      grtzzz billabug
      Last edited by Sannepoes; 22 september 2009, 07:12. Reden: Foto te groot

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste post (foto)

        In de exif zie ik dat je geflitst hebt wat helemaal niet nodig was.
        Je hebt ook een te klein diafr.(te groot getal) genomen en je hebt,m.i.,niet scherpgesteld op de libel.
        Je hebt de libel gezien ,het zien van het leven in de natuur is heel belangrijk ......velen lopen er voorbij.
        Geen slechte beginner.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste post (foto)

          Hey bedankt allemaal alvast,

          @ Lieven, ik begrijp wat je bedoelt en had eigenlijk nog niet stilgestaan bij compositie.

          @ Billabug, goed dat jij rekening hebt gehouden met het compositiefoutje, nu zie ik het verschil des te meer , maar probeer wel om de mod geen extra werk te geven

          @ Macroshopper, bedankt voor je reactie ik ga probeer om hier ook het maximale uit te leren.
          Toch alvast een vraagje, hoe bekijk je iemand zijn exif ?

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste post (foto)

            Jow jow,

            Had dit bewust gedaan (sorry mod's) zo blijft u foto volledig de aandacht opeisen in u topic maar heb je zelf toch een idee.

            Grtzzzzz billabug

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste post (foto)



              Dit is één van mijn laatste foto's. Ik vind het totaalbeeld wel iets hebben.

              Een boom, geveld om plaats te maken voor de oprukkende stad op de achtergrond, of voor uitbreiding van het park, met een kunstwerk van Jorge Dubon op de voorgrond met een zeer toepasselijke naam "Bos van staal" in het Middelheimpark te Antwerpen.
              Last edited by Des-Troy; 12 mei 2012, 23:54.

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste post (foto)

                Waarom zo'n oud topic naar boven schoppen, begin toch gewoon een nieuw?
                Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste post (foto)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
                  Waarom zo'n oud topic naar boven schoppen, begin toch gewoon een nieuw?
                  ja, ik begrijp het ook niet goed
                  ik had bijna gezegd: welkom hier, maar je bent al zo lang lid.

                  Indien je bij wil leren: meer foto's posten
                  en naar goede raad luisteren
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste post (foto)

                    Bedankt voor de supersnelle maar helaas waardeloze reactie, wat heb ik aan zulk een reactie zeg.

                    En ik postte deze foto ivm de forum regelementen

                    Forumreglement Sticky Beginnershoek

                    Lees eerst aandachtig het Forumreglement waarvan dit sticky onderdeel uitmaakt.

                    In dit forum kun je als beginnende fotograaf je eerste foto's plaatsen. Ook een foto waarvan je niet echt tevreden bent maar welke je toch graag wil laten zien kun je hier kwijt.

                    Van de bezoekers wordt verwacht dat ze eerder milde commentaren en/of opbouwende kritieken geven.

                    Ik ben idd al lang lid, omdat ik toen één fototootje plaatste, mijn allereerste redelijk geslaagde vond ik zelf, met die opmerkingen die ik daar kreeg ben ik ondertussen al bezig met één jaar les te volgen en bij te leren maar ipv fotografie had ik beter internet gevolgd blijkbaar.
                    Last edited by Des-Troy; 13 mei 2012, 00:16.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste post (foto)

                      Post gewoon je nieuwe foto in een nieuw topic, zoals Motofoto reeds geschreven heeft.
                      "Mijn eerste post"
                      Anders zouden er hier mensen zijn met topics van 300 pagina's.

                      Over je foto nu:

                      geef eens je exifs
                      dan kunnen we gerichter commentaar geven. Nu vind ik het jammer dat je zo'n grote scherptediepte hebt. Wel mooie kleuren.
                      En recht!!!

                      Compo mocht ook iets spannender, nu staat dat bos van staal zo pal in het midden
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment

                      Working...
                      X