Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste post, de 3 kindjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste post, de 3 kindjes



    Graag uw opbouwende kritiek?
    Gewoon getrokken met zonlicht.
    Last edited by Leentje Groenen; 19 maart 2011, 11:58. Reden: Iets te snel op enter gedrukt

  • #2
    Re: Mijn eerste post, de 3 kindjes

    Misschien een tikkeltje overbelicht... Het wit wat de baby aanheeft en de hand van het meisje rechts, zijn wat uitgebrand... Belichting een beetje bijstellen in nabewerking en het wordt een hele mooie.
    Ik heb hem even een beetje aangepast voor je. Als je dit niet wenst, haal ik hem er gewoon weer af.


    Tom
    Last edited by Tom M; 19 maart 2011, 12:23.
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste post, de 3 kindjes

      Een mooi moment vastgelegd, maar inderdaad een tikkeltje overbelicht waardoor er details verloren gaan.
      Bij de bewerking van Tom vind ik het geheel te hard (teveel verscherpt) en de huid is nagenoeg grijs geworden. Niet echt een verbetering voor mij...

      Jean Pierre
      Jean Pierre.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste post, de 3 kindjes

        Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
        Een mooi moment vastgelegd, maar inderdaad een tikkeltje overbelicht waardoor er details verloren gaan.
        Bij de bewerking van Tom vind ik het geheel te hard (teveel verscherpt) en de huid is nagenoeg grijs geworden. Niet echt een verbetering voor mij...

        Jean Pierre
        Inderdaad, misschien wat teveel verscherpt. Maar aan de kleur heb ik niks gedaan, enkel de belichting. Had de kleur ook nog wat moeten bijstellen, inderdaad.

        Tom
        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
        Mijn Website

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste post, de 3 kindjes

          Welkom op de site.
          Op de foto is er bovenaan iets teveel ruimte terwijl de voetjes van de kleinste net iets afgesneden zijn. Je camera iets meer naar voor hellen was beter geweest. In elk geval heb je toch al drie knappe modelletjes bij de hand waar je nog veel plezier aan zult beleven.

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste post, de 3 kindjes

            Bedankt voor de reacties,

            Tom bedankt ook voor de aanpassing al vind ik hem dan weer iets te scherp, korrelig of hoe het ook noemt,.. ;-)
            Het zal er op aan komen meteen met de goede belichting te werken denk ik!

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste post, de 3 kindjes

              compositie en belichting.
              dat zijn de basiskwaliteiten van een goede foto.
              als die niet in orde zijn, mag je nabewerken zoveel je wil, er zal geen goede foto van komen.

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste post, de 3 kindjes

                Je hebt 3 prachtige modelletjes, dus heel veel mee oefenen. En goed rondkijken en vooral de reakties op de foto's hier op het forum goed lezen en in je eigen werk toepassen. Je gaat zien hoe snel er verbetering in je werk komt. En ik spreek uit ervaring want doe het ook zo. Dus oefenen en oefenen en op internet en in fotoboeken eventjes een beetje theorie i.v.m. belichting e.d. doornemen

                grt. Ria

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste post, de 3 kindjes

                  Ik heb hem nogmaals bewerkt. Als je wil kan ik hem nog eens posten. Ik ben ook maar een beginner hoor.

                  Tom
                  Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                  Mijn Website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste post, de 3 kindjes

                    Welkom op het forum
                    mooie foto van je schattige kindjes
                    modellekes om nog veel op te oefenen
                    grt Rosie
                    GROETJES ROSIE
                    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste post, de 3 kindjes

                      Bedankt iedereen en @ Tom, ga gerust je gang!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn eerste post, de 3 kindjes

                        mooi portret, nog veel succes
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn eerste post, de 3 kindjes

                          Ik vind het, buiten het een tikje overbelicht zijn, een hele mooie en vooral heel mooi de uitdrukkingen en interactie tussen de kindjes.
                          Ik zou er bovenaan een stukje af doen, tot net boven het haar van de zusjes.

                          Een andere uitsnede die me heel mooi lijkt is een vierkante, boven tot boven het haar en dan tot boven het handje van grote zus of zo.

                          Comment

                          Working...
                          X