Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste foto met m'n nieuwe Canon 1000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste foto met m'n nieuwe Canon 1000D



    Kocht een paar dagen geleden mijn eerste DSRL, nl een Canon 1000D. Heb al wat door de gebruikershandleiding gebladerd, veel moed bijeen geraapt, nog wat in een ander boek gebladerd en ook al wat foto's genomen. 'k Moet zeggen dat ik er enorm blij mee ben maar ik weet niet hoe ik dit allemaal onder de knie moet krijgen. Ga ik een korte cursus volgen of tracht ik het "trial & error" te doen met een boek naast m'n zijde? Wat denken jullie? Is het laatste te doen? Kan je fotografie leren door gewoon te doen en in boeken te lezen? Als ik een cursus zou volgen, dan zou dat in Brugge moeten zijn en de meeste cursussen zijn van lange duur en ook twee dagen in de week wat voor mij niet haalbaar is. *zucht*

  • #2
    Re: Mijn eerste foto met m'n nieuwe Canon 1000D

    De praktijk is de beste leerschool...dus ja dat kan


    Leuk kiekje dit (die ogen )
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste foto met m'n nieuwe Canon 1000D

      Gewoon veel lezen, maar vooral niet vergeten oefenen en experimenteren. Mislukte foto's zijn niet erg meer in het digitale tijdperk .
      www.elwee.net

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste foto met m'n nieuwe Canon 1000D

        Probeer de afhankelijkheden van de volgende items goed te doorgronden:
        -Diafragma
        -Sluitertijd
        -ISO
        -Scherpte/diepte (Depth of field)

        Hierover is veel info op het internet te vinden. Stel anders gewoon hier je vragen. Maak veel foto's in verschillende omstandigheden. Kijk goed naar de foto's die mislukt zijn en probeer te achterhalen waarom. Lees je handleiding goed door en probeer de instellingen met de camera erbij. Suc6 ermee.
        Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
        http://www.flickr.com/photos/dollias/

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste foto met m'n nieuwe Canon 1000D

          Ene, je hebt nog altijd dit forum!!!
          Vragen kost niks.

          Grtz, RF

          PS: Geen fotoclub in de geburen?
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste foto met m'n nieuwe Canon 1000D

            Tuurlijk kun je het zelf leren. Misschien doe je er iets langer over dan met een heuse cursus. Maar vaak is het zo dat wat je proefondervindelijk hebt vastgesteld (vooral als het mis ging ) je niet snel vergeet. Veel lezen en als je hier op dit forum goed je ogen opendoet, dan kan je met rasse schreden vooruit gaan. Dit is een schatkamer vol informatie van basic tot vergevorderd. Maar probeer idd. de basisbeginselen te begrijpen zoals Dollias al aangaf.
            Je geposte foto is geen slecht begin !
            Succes !
            Marleen
            It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
            http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste foto met m'n nieuwe Canon 1000D

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ene, je hebt nog altijd dit forum!!!
              Vragen kost niks.

              Grtz, RF

              PS: Geen fotoclub in de geburen?

              Nooit gedacht aan een fotoclub. :-) Goed idee. Zal er eens op zoek naar gaan.

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste foto met m'n nieuwe Canon 1000D

                ik vind de compositie heel goed ,maar de foto iets te donker.
                Misschien simpel op te lossen in ps als je in raw getrokken hebt?
                What you see, is what I shoot :-)
                Canon 30D; Tamron 17-50 F2.8; Tamron 28-75mm F 2,8; CF 16G; Canon Speedlite 430EX

                Comment

                Working...
                X