Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn dochter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn dochter

    ff als proefkonijn gebruikt....mijn Canon 400D nu twee weken en redelijk verslaafd aan. Wat kan ik verbeteren....

    ]



    Exif:

    Model: Canon EOS 400D DIGITAL
    ISO: 100
    Belichting: 1/15 sec
    Diafragma: f/5.0
    Brandpuntsafstand: 39mm



    Camera: Canon
    Model: Canon EOS 400D DIGITAL
    ISO: 100
    Belichting: 1/60 sec
    Diafragma: f/5.6
    Brandpuntsafstand: 55mm



    Camera: Canon
    Model: Canon EOS 400D DIGITAL
    ISO: 100
    Belichting: 1/100 sec
    Diafragma: f/4.5
    Brandpuntsafstand: 34mm
    Last edited by lampemi; 15 maart 2008, 22:15.
    50D, ne hoop glas en bliksemke

  • #2
    Re: Mijn dochter

    Fraaie reeks, van een mooie dochter.

    Ongetwijfeld zie je zelf ook het verschil tussen foto 1 en de twee andere. De tinten verschillen naargelang de witbalans is ingesteld.
    1ste vind ik een mooie compositie. Het licht komt daar m.i. een beetje te gelijkmatig van twee richtingen, van links en rechts, en staat dan links nog een beetje naar achter, zodat de haren nog een schaduw werpen op de plaats die het best belicht zou moeten zijn.
    Dus opstelling lampen/flitsers, één dichterbij (hier voorkeur voor mij voor de linker, omdat ze daar naartoe kijkt) en één verder weg, en de linker zou ik dichter bij het toestel brengen, zodat je ook nog wat fonkeling in de ogen krijgt.
    2de vind ik bovenaan te veel ruimte hebben, en een iets te hoog standpunt van de fotograaf. De cirkel op de achtergrond zou je kunnen gebruiken als een soort aureooltje.
    3de is speels, maar mag m.i. nog dichterbij, zodat hij beeldvullend is. De ruimte bovenaan is m.i. overbodig. De ogen zouden rond de bovenste 1/3 de lijn moeten zitten.

    Alle drie zijn ze prima van scherpte. Misschien dat je nog iets kon spelen met scherptediepte (beperken - groter diafragma), maar dan verdwijnt het kader waarin ze gemaakt zijn. Voor mij kunnen ze zo ook.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn dochter

      bedankt voor de tips!

      De foto's zijn onder een brug genomen, die eerste zijn trappen eigenlijk waar ze op ligt, dat gaat daar behoorlijk schuin. Niet zo simpel om te staan. En dat enkel met mijn standaard flits

      De lichtinval is daar bizar, met die brug boven ons en het bewolkte licht van gisteren.
      50D, ne hoop glas en bliksemke

      Comment


      • #4
        Re: Mijn dochter

        Oorspronkelijk geplaatst door lampemi Bekijk bericht
        bedankt voor de tips!

        De foto's zijn onder een brug genomen, die eerste zijn trappen eigenlijk waar ze op ligt, dat gaat daar behoorlijk schuin. Niet zo simpel om te staan. En dat enkel met mijn standaard flits

        De lichtinval is daar bizar, met die brug boven ons en het bewolkte licht van gisteren.
        Het verklaart wel de verschillen in witbalans... bij de twee laatste overheerst het flitslicht, en bij de eerste, zie je een lichte schijn links, één rechts, en gaat de flash een weinig invullen. Ligt aan de belichtingstijd van 1/15de : Het daglicht gaat overheersen.
        Last edited by FestinaLente; 16 maart 2008, 12:44.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn dochter

          ge wordt nog ne goeie manneke
          link online album

          Comment


          • #6
            Re: Mijn dochter

            de eerste vind ik wel zeer mooi hoor, rekening houdend met de omstandigheden.
            Mooi dochtertje trouwens (genen van de mama zeker??)
            gegroet, Ludo

            Comment


            • #7
              Re: Mijn dochter

              :
              Oorspronkelijk geplaatst door Odul Reilouc Bekijk bericht
              de eerste vind ik wel zeer mooi hoor, rekening houdend met de omstandigheden.
              Mooi dochtertje trouwens (genen van de mama zeker??)
              yep de genen van de mama

              'k heb sjans met mijn model :
              50D, ne hoop glas en bliksemke

              Comment

              Working...
              X