Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lubbeek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lubbeek

    Eens single shot hdr gemaakt, 1 probleem hoe kan ik het beste die lichtvlek verwijderen?
    Andere wolken plaatsen of bijkleuren?



    Deze foto bestaat uit 7 opnames voor de panorama in portret stand


    Bedankt voor de reacties

    Groeten David
    Last edited by corre1980; 17 februari 2011, 21:15.
    Photography is a way to see the world in detail.
    Fotograaf op rust


  • #2
    Re: Lubbeek

    Ik zou gewoon dat rechterstuk er af snijden, dan is dat klein trosje struiken ook meteen weg.
    https://www.tinicleemputfotografie.com/

    Comment


    • #3
      Re: Lubbeek

      Maar als je het echt wil oplossen zonder het truukje wegsnijden: beter blenden: de ene belichting in de andere laten overlopen. (Betreft die lichtvlek)

      Maar om eerlijk te zijn:
      1) Is een hdr echt wel nodig? Laten we een beetje eerlijk zijn... veel dynamiek is in deze foto niet naar boven te halen. Wil je de oefening doen, dan zou ik eerder voor de blend-methode kiezen, dan wel om een hdr uit te voeren.
      2) Een hdr van een panorama bestaande uit meerdere foto's zal maar geslaagd raken als je ervoor zorgt dat de belichting van je bronfoto's gelijk is. Ik twijfel er aan of dit zo is.

      Ik vind dit niet zo bijzonder geslaagd. De verschillende belichtingen doen je de das om hier.
      Ik weet natuurlijk niet hoe je je omzetting naar hdr gedaan hebt. Best is eerst je foto's te mergen tot panorama en al dan niet automatisch je belichtingsaanpassing uit voeren, en pas daarna (indien gewenst) tot hdr over te gaan.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: Lubbeek

        Ik vind dit wel mooi hoor,maar veel uitleg hoe het beter moet weet ik spijtig genoeg niet,ben ook maar een beginneling op dat vlak.Grtjes Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

        Comment


        • #5
          Re: Lubbeek

          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          Maar als je het echt wil oplossen zonder het truukje wegsnijden: beter blenden: de ene belichting in de andere laten overlopen. (Betreft die lichtvlek)

          Maar om eerlijk te zijn:
          1) Is een hdr echt wel nodig? Laten we een beetje eerlijk zijn... veel dynamiek is in deze foto niet naar boven te halen. Wil je de oefening doen, dan zou ik eerder voor de blend-methode kiezen, dan wel om een hdr uit te voeren.
          2) Een hdr van een panorama bestaande uit meerdere foto's zal maar geslaagd raken als je ervoor zorgt dat de belichting van je bronfoto's gelijk is. Ik twijfel er aan of dit zo is.

          Ik vind dit niet zo bijzonder geslaagd. De verschillende belichtingen doen je de das om hier.
          Ik weet natuurlijk niet hoe je je omzetting naar hdr gedaan hebt. Best is eerst je foto's te mergen tot panorama en al dan niet automatisch je belichtingsaanpassing uit voeren, en pas daarna (indien gewenst) tot hdr over te gaan.
          Hier is het probleem dat de zon rechts in de foto zit, net buiten de foto.
          De rest van de foto's zijn correct belicht, geen verschillen in de voorgrond en de lucht volgt mooi op elkaar. het is juist de rechterkant. heb al eens gedacht aan andere lucht te zetten, maar met die rij bomen is dat veel werk. En wat die hdr betreft, is ook maar eens om te kijken hoe het er mee uit zou zien. Enfin, ik zal binnenkort maar eens terug moeten gaan, vind het een mooie plaats. Op een tijdstip gaan als de zon achter mij staat. Allesinds bedankt voor je commentaar en tips

          Groeten David
          Photography is a way to see the world in detail.
          Fotograaf op rust

          Comment


          • #6
            Re: Lubbeek

            Heb nog eens gekeken en lichtjes bijkleuren zou hier wel een oplossing kunnen zijn Zou al wat minder de aandacht trekken he Grtjes Francine
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

            Comment


            • #7
              Re: Lubbeek

              HDR heeft hier weinig meerwaarde volgens mij.

              mvg
              Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

              Comment

              Working...
              X