Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Little People.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Little People.

    Nog eentje uit de "oude doos" ...



    Last edited by eressea; 17 november 2010, 19:02.
    Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

  • #2
    Re: Little People.

    Mooie foto!

    Comment


    • #3
      Re: Little People.

      Ik begrijp de bedoeling.

      Maar...
      De kleuren smaken mij niet.
      Ik stoor mij ook aan de schuinte van de horizon.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Little People.

        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Ik begrijp de bedoeling.

        Maar...
        De kleuren smaken mij niet.
        Ik stoor mij ook aan de schuinte van de horizon.
        'k Heb nog 2 andere bewerkingen ook erbij gezet se,
        en heb ook de horizon wat proberen aanpassen van die...
        ('k weet NOG niet hoe dit moet dus heb maar wat zitten prutsen)
        Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

        Comment


        • #5
          Re: Little People.

          Dat ziet er al een stuk beter uit met de update's.

          In het begin heb ik ook zitten prutsen maar gaandeweg wordt men daarin wel bedreven.
          De kleuren zijn een stuk beter en ja, men kan kiezen voor een warme toon of een realistische.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Little People.

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Dat ziet er al een stuk beter uit met de update's.

            In het begin heb ik ook zitten prutsen maar gaandeweg wordt men daarin wel bedreven.
            De kleuren zijn een stuk beter en ja, men kan kiezen voor een warme toon of een realistische.
            Ik moet wel toegeven dat ik een "fan" ben van de eerdere "extremere" bewerkingen... Dus ikzelf hou er wel van, maar begrijp goed genoeg dat er véél zijn die dit niet kunnen apprecieren natuurlijk...
            Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

            Comment


            • #7
              Re: Little People.

              zou bij alle drie de lucht halveren
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Little People.

                Zou inderdaad een stukje lucht eraf halen ...
                Wat betreft de kleuren, da's persoonlijk, maar foto 1 geeft me het meest " oude doos" gevoel .... Het zijn wat afwijkende kleuren, maar dat kan ook iets geven.
                groeten,
                deka
                There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                Comment


                • #9
                  Re: Little People.

                  Ga me over de kleuren niet uitspreken want waar wil de auteur naartoe ?
                  Lucht zo laten (ruimte) of halveren, beiden lijken me vatbaar.
                  En "prutsen" zou ik veranderen door "bewerken" bijvoorbeeld
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Little People.

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    ... En "prutsen" zou ik veranderen door "bewerken" bijvoorbeeld
                    Nee hoor. Het is bij mij van prutsen overgegaan in bewerken.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Little People.

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      zou bij alle drie de lucht halveren
                      grt,bouk.
                      Ik begrijp enigzins je reactie,
                      maar ik ga het niet doen...

                      De titel bij de foto is dan ook "little people",
                      en moest ik de ruimte bovenaan (lucht) halveren knipt dat een deel van het gevoel van de foto weg wat mij betreft...

                      't Is de bedoeling dat de foto echt zo'n gevoel heeft van kleine mensen in een grote wereld... En met de lucht te halveren lijkt het meer op een foto van 2 spelende kindjes in de verte, wat het in principe wel is () maar da's mijn bedoeling niet meteen...
                      Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

                      Comment


                      • #12
                        Re: Little People.

                        Ik vind de eerste wel heel goed.
                        Kan natuurlijk zijn omdat ik kleurenblind ben en hierin dus ook meer kleur zie.
                        Of omdat ik zelf sinds kort met PS ben beginnen spelen en dus ook een beetje kick op alles wat prutsen of bewerken is
                        Stel je kritieken niet te scherp...
                        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                        Comment


                        • #13
                          Re: Little People.

                          Oorspronkelijk geplaatst door eressea Bekijk bericht
                          Ik begrijp enigzins je reactie,
                          maar ik ga het niet doen...

                          De titel bij de foto is dan ook "little people",
                          en moest ik de ruimte bovenaan (lucht) halveren knipt dat een deel van het gevoel van de foto weg wat mij betreft...

                          't Is de bedoeling dat de foto echt zo'n gevoel heeft van kleine mensen in een grote wereld... En met de lucht te halveren lijkt het meer op een foto van 2 spelende kindjes in de verte, wat het in principe wel is () maar da's mijn bedoeling niet meteen...
                          Als je jezelf daar beter bij voelt, bij het te laten zoals het is, dan moet je dat zeker doen! Jij bent de fotograaf, jij beslist of je iets met de reacties doet of niet.

                          Ik vind foto 1 het beste passen bij je titel. Je hebt idd die ruimte nodig om het 'kleine mensen' gevoel te creeeren. Ik hou wel van Lomofotografie en foto 1 heeft die bewerking.
                          Volgens mij gaat hij zelfs in zwart wit ook haalbaar zijn
                          https://www.tinicleemputfotografie.com/

                          Comment

                          Working...
                          X