Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lier HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lier HDR

    Ik ben na het werk nog snel wat foto's gaan maken in mijn achtertuin (of bij gebrek aan de stad). Dit is mijn eerste HDR experimentje van drie foto's (f7.1, 1/30, AEB -2/+2, ISO 400) zittend uit de hand genomen.



    Wat is jullie mening? Ik heb geprobeerd er niet *te* hard over te gaan met de HDR.

    D.

  • #2
    Re: Lier HDR

    Wat is jullie mening? Ik heb geprobeerd er niet *te* hard over te gaan met de HDR.
    Ik zie niet eens dat het een HDR is, heel goed gedaan dus.

    Comment


    • #3
      Re: Lier HDR

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      Ik zie niet eens dat het een HDR is, heel goed gedaan dus.
      Ik hou ook niet van overdreven HDR, maar deze is echt subtiel
      Mvg, Marc
      Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
      http://fotos.mdlfoto.be/

      Comment


      • #4
        Re: Lier HDR

        HDR wordt gemaakt van verschillende foto's kwa belichting van exact het zelfde standpunt. Dit is nooit mogelijk los uit de hand. De foto's moeten naadloos op elkaar passen. ik denk als je deze foto enkele maten groter vergroot dat je zult zien wat ik wil zeggen. De scherpte is er uit. HDR maak je niet snel. Een minimum is een statief.
        De scherpte is er uit.
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: Lier HDR

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Ik zie niet eens dat het een HDR is, heel goed gedaan dus.
          OOit al eens tegengekomen dat de spiegeling in het water lichter is dan hetgeen gespiegeld wordt ? Moet wel heel helder water zijn .

          Het waarom van een HDR ontgaat me hier andermaal...

          Op zich een leuke compo met vanuit de hoeken invloeiënde lijnen en een mooi hoekje om te fotograferen. Ook op een hoei moment gefotografeerd, bij ochtend of avondlicht. Door de HDR haal je er een stuk schaduwspel uit terwijl ook dat leuk kan zijn.
          Bij de HDR is alleszins één dingetje goed gelukt... je hebt geen halo, die je zo vaal ziet.
          Last edited by FestinaLente; 14 juli 2009, 09:09.

          Comment


          • #6
            Re: Lier HDR

            Aha, de Mosdijk aan het Hof van Aragon... Er zijn wel mooiere locaties langs de vest!
            Maar anyhow... Vind de foto nog wel ok. Ik denk dat je een mooier resultaat krijgt als die gevel volledig belicht is, wat vroeger op de dag dus. En ik denk eveneens niet dat de HDR hier echt een grote meerwaarde heeft.
            Go with the flow high on life.
            Nikon D90 + Nikkor 16-85mm + Nikkor 35mm 1.8 + Nikkor 70-200mm 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Lier HDR

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              OOit al eens tegengekomen dat de spiegeling in het water lichter is dan hetgeen gespiegeld wordt ? Moet wel heel helder water zijn .

              Het waarom van een HDR ontgaat me hier andermaal...
              Dat was mijn gedachte ook...
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Lier HDR

                Een mooi plaatje, misschien is het wel handig om de originelen ook te posten, zodat we de (al dan niet) meerwaarde van de HDR bewerking beter kunnen inschatten.

                Comment


                • #9
                  Re: Lier HDR

                  Altijd mooi zo'n reflectie op stil water met een blauwe kleur.
                  Ik mis scherpte in het gebouw zelf bovenaan de foto.
                  De brug met de 3 bogen zou ik volledig op de foto gezet hebben wat compo betreft, de bogen geven juist extra mooie reflecties.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lier HDR

                    Merci voor de reacties en tips

                    Op 100% in de full-size versie zie je idd dat er wat scherpte verloren is gegaan. Ik zal volgende keer een statief meepakken

                    Ik heb verschillende foto's genomen maar er kwam niet echt een goeie uit. Ofwel was een deel van de lucht en een raam uitgebrand, ofwel bevatte de schaduw onder de brug geen data meer. Daarmee de HDR.

                    Update: Ondertussen de verkleinde originelen online gezet:
                    0ev - -2ev - +2ev

                    D.
                    Last edited by dlefevre; 14 juli 2009, 21:15.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lier HDR

                      Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht
                      Een mooi plaatje, misschien is het wel handig om de originelen ook te posten, zodat we de (al dan niet) meerwaarde van de HDR bewerking beter kunnen inschatten.
                      lijkt me een goed plan. Tenslotte, wanneer je bewust kiest om niet te overdrijven met HDR, kan je je altijd afvragen of het dan wel nodig was om HDR te gebruiken...

                      Ik heb wel een beetje moeite met de compo, die halve boom rechts vind ik toch behoorlijk storen, al ben ik er niet uit of hij er nu net wel of niet op had gemoeten...
                      De kleuren vind ik wel , zelfs op het verschrikkelijk slechte scherm hier op't werk, komen ze goed tot hun recht.
                      Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
                      http://gallery.atsharp.com

                      Comment

                      Working...
                      X