Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Liefde is...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Liefde is...



    thoughts?

    Update 2: crop & contrast part II
    ik heb een aantal zeer waardevolle suggesties ontvangen; ik heb het bij de eerste update duidelijk niet zo goed begrepen.
    Hierbij poging voor update 2:


    (nb ik heb de eerste update opnieuw verwijderd, voegde niets extra toe en ik had de tips verkeerd begrepen)
    Last edited by cwi; 13 juni 2011, 20:08. Reden: crop & contrast part II

  • #2
    Re: Liefde is...

    Hoe mooi, en teder
    grt Rosie
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

    Comment


    • #3
      Re: Liefde is...

      Hmmm, ik vind hem net iets te grijs. Zou bvb leuker zijn als het koppeltje er wat meer uitspringt. Met de uitgebrande lucht heb ik ook wat problemen.
      Maar mooie compo! Echt romantisch tafereeltje.

      Grtz, Jelle
      Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
      You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

      Comment


      • #4
        Re: Liefde is...

        Ik zou de bovenkant afsnijden, net op het punt waar de voorste trap stopt. De zw/w omzetting mocht misschien net ietsje harder zijn maar dat is smaak natuurlijk.
        Mooie foto .

        grtjs
        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

        Comment


        • #5
          Re: Liefde is...

          zoals Rosie zegt mooi en teder
          zoals Skelleke zegt net te grijs ga ik niet over uitspreken zou deze ook wel eens in kleur willen zien. kan wel volgen met de uitgebrande lucht, ik zou er aan de bovenkant een deel afhalen.

          Mvg,
          Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

          Comment


          • #6
            Re: Liefde is...

            Oorspronkelijk geplaatst door Skelleke Bekijk bericht
            Hmmm, ik vind hem net iets te grijs. Zou bvb leuker zijn als het koppeltje er wat meer uitspringt. Met de uitgebrande lucht heb ik ook wat problemen.
            Maar mooie compo! Echt romantisch tafereeltje.

            Grtz, Jelle
            Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
            Ik zou de bovenkant afsnijden, net op het punt waar de voorste trap stopt. De zw/w omzetting mocht misschien net ietsje harder zijn maar dat is smaak natuurlijk.
            Mooie foto .

            grtjs
            Inderdaad, als je net afsnijdt aan de bovenzijde trap (zelfde beeldformaat houden en de
            trap onderaan links uit de hoek laten komen, krijg je een uitsnede met een uitstekend
            histogram om verder te werken. Alle overbelichting is nu weg.

            Daarna - zo nodig - de schuivertjes tegen de zwarte berg aanzetten en ten laatst nog
            even de brightness naar smaak opvoeren.
            Last edited by Plaatwerker; 13 juni 2011, 09:28. Reden: verduidelijking
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Liefde is...

              ik heb het contrast wat aangepast. Maar ik zie er zelf weinig verschil in precies. Kan aan mij liggen hoor, ik heb nog niet zo'n feeling met de schuivertjes in LR...

              Comment


              • #8
                Re: Liefde is...

                Prachtig inhoudelijke opname, ze hebben nog een lange weg te gaan (trappen)... maar eens boven. De originele voor mij en misschien iets krachtiger van contrast doch ben niet zeker
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Liefde is...

                  Spijtig dat je de update niet in het formaat van de eerste plaatst het zwart mag voor mij nog iets zwarter als je PS hebt de witte lucht volledig selecteren en vullen met licht grijs oogt voor mij ook beter, maar pas op dat is heel persoonlijk het is uw foto en een hele mooie en u kiest zeker wat u er mee doet, als je enkel het zwart wat wil verhogen is de uitlag van Plaatwerker al een groot verschil
                  Renée

                  Comment


                  • #10
                    Re: Liefde is...

                    Een leuke foto die een prachtig tafereeltje meegeeft!
                    Toch lijkt voor mij de trap (en de achtergrond) bijzaak en trekt het de aandacht net weg van de twee kindjes. Ik had gewoon een beeldvullende foto van de kindjes gemaakt. Grts

                    Comment


                    • #11
                      Re: Liefde is...

                      ik denk ook dat deze foto het helemaal niet zo slecht zou doen in kleur...
                      en een groot stuk bijsnijden lijkt me ook wat mooier. Ik zou alleen niet een close-up doen, want de trap voegt wel degelijk iets toe.

                      verder een erg mooi plaatje dat je hier hebt gevangen; hoeveel rozijntjes heb je ze beloofd voor al die kusjes??
                      Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                      Canon powershot s120

                      Comment


                      • #12
                        Re: Liefde is...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fritzer Bekijk bericht
                        verder een erg mooi plaatje dat je hier hebt gevangen; hoeveel rozijntjes heb je ze beloofd voor al die kusjes??
                        ik heb het maar vriendelijk moeten vragen, al waren ze het na 200x keer toch wat beu ;-)

                        bovenaan een aangepaste update, volgens de waardevolle tips die ik heb mogen ontvangen!

                        het origineel is echt wel grijs en flets van kleur... omzetting zw/w is een pak mooier!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Liefde is...

                          De compositie van je update is véééél beter.
                          Mvg,
                          Eddy
                          Smaken verschillen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Liefde is...

                            Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                            De compositie van je update is véééél beter.
                            ewel, ik vin van niet

                            serieus: die eerste is beter van compo
                            (maar das mijn gedacht)
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Liefde is...

                              Naar aanleiding van de opmerkingen en je laatste bijgesneden up-date : ofwel ga je voor inhoud (symbolisch verhaal - beeldtaal) ofwel ga je voor portret
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X