Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

    Gewoon, omdat ik het beloofd had... een voorbeeld van bewust een HDR maken en fotobewerking.
    Eerste foto is een basic-jpeg, die ik samen met mijn raw-file maakte.
    Naast deze eerste foto, nam ik nog een foto met 2 stops onderbelichting en één 2 twee stops overbelichting, met de bedoeling nadien meer uit de foto te halen.
    De tweede foto is het resultaat van een HDR-samenvoeging in photoshop, waarna er nog heel even met de schuivertjes gespeeld is.




    Commentaren zijn welkom.

    Mvg
    Chris

  • #2
    Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

    Ik zou eerder denken dat de eerste HDR is en de 2de jpeg.
    Ik dacht altijd dat je met HDR meer detail in de donkere delen ging creëren.

    Zo zie je maar weer, ik leer weer bij. Ben dan ook maar een beginner he
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

      Chris, de bedoeling van HDR is om alle contrasten eruit te halen.
      jouw hdr versie heeft teveel zwart , bijna niets van contrast meer

      ik vind dit geen goed hdr voorbeeld
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        Chris, de bedoeling van HDR is om alle contrasten eruit te halen.
        jouw hdr versie heeft teveel zwart , bijna niets van contrast meer

        ik vind dit geen goed hdr voorbeeld
        Ik volg....
        En wat is het nut van HDR als je met photoshop en de originele jpeg hetzelfde resultaat haalt ... KLIK ...?
        Mvg. Renzowoef
        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

        Comment


        • #5
          Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

          denk ook dat je de 2 hebt omgewisseld, ofwel heb je het HDR-concept niet goed begrepen
          Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
          My travel photography site

          Comment


          • #6
            Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

            Mag ik ook meedoen
            Chris jong... haha, sorry he
            Je hebt hier iets ingang gestoken

            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

              Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
              Ik volg....
              En wat is het nut van HDR als je met photoshop en de originele jpeg hetzelfde resultaat haalt ... KLIK ...?
              Hetzelfde renzoke?
              Hmmmm.... bijna... bijna
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

                Elaba theooooken, niet hetzelfde, maar toch een goed belicht, contrastrijk, HDR - achtig Plaatje hé

                En inderdaad, er is hier iets in gang gestoken , ben benieuwd wat er nog volgen zal
                Mvg. Renzowoef
                Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                Comment


                • #9
                  Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

                  Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
                  Elaba theooooken, niet hetzelfde, maar toch een goed belicht, contrastrijk, HDR - achtig Plaatje hé

                  En inderdaad, er is hier iets in gang gestoken , ben benieuwd wat er nog volgen zal
                  Ja ja renzoken
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

                    hmm, dan zat ik er toch niet naast.
                    ben al blij dan hoor.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

                      Mhh... weet niet of ik me hieraan als beginner kan wagen maar...

                      De enige foto die in deze topic staat die volgens mij echt HDR is... is volgens mij wel foto 2 van Chris. High Dynamic Range... En foto 2 is nou wel echt de enige waar het van donker bij de ton tot licht gaat.

                      @ renzowoef : jou bewerking gaat van donker tot... mhhh... even donker... weinig High Range dus.

                      @ theokus : jou bewerking gaat van licht tot... idem even licht... hier ook dus geen Range...

                      Foto 2 lijkt mij echt wel een mooie realistische HDR bewerking

                      Grtn Eric
                      groeten Eric

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

                        Oorspronkelijk geplaatst door TripleF Bekijk bericht
                        Mhh... weet niet of ik me hieraan als beginner kan wagen maar...

                        De enige foto die in deze topic staat die volgens mij echt HDR is... is volgens mij wel foto 2 van Chris. High Dynamic Range... En foto 2 is nou wel echt de enige waar het van donker bij de ton tot licht gaat.

                        @ renzowoef : jou bewerking gaat van donker tot... mhhh... even donker... weinig High Range dus.

                        @ theokus : jou bewerking gaat van licht tot... idem even licht... hier ook dus geen Range...

                        Foto 2 lijkt mij echt wel een mooie realistische HDR bewerking

                        Grtn Eric
                        Iets over HDR:

                        Uit een eerdere bespreking van een website vol met prachtige HDR opnamen bleek dat er veel interesse was voor deze bewerkingsvorm binnen de fotografie. Vooral de tonemapping bewerking die nodig is om een HDR goed te kunnen weergeven kan hierbij voor een surrealistisch effect zorgen. Persoonlijk vind ik dit prachtig en dus had ik een goede reden om opnieuw met High Dynamic Range aan de slag te gaan.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

                          Ok... sry... ikke verkeerd, wat hdr betreft, maar dan toch niet over wat de contrasten in de foto betreft. Neemt niet weg dat ik foto 2 nog steeds de mooiste vind

                          Grtn Eric
                          groeten Eric

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

                            Vooreerst... het was niet nodig om hier een HDR te maken. Maar... met de HDR haal je m.i. wel veel meer uit de foto. Dit laat me toe om schaduw en lichte partijen in de foto te accentueren, iets wat ik in de versie van renzowoef niet terugvind. Dat is een qua belichting vrij vlakke foto. De bewerkte foto gaan van licht naar donker en van blauw naar geel. Een "vlakke" foto, waartoe de meeste HDR-bewerkingen leiden, en wat m.i. helemaal niet de bedoeling is van HDR of DRI, was het al, maar die wou ik niet hebben.

                            Ik wou maar even aantonen, wat je uit een foto kan halen, door een paar toepassingen, die misschien zelfs niet nodig waren, te gebruiken.

                            Mvg
                            Chris

                            Comment


                            • #15
                              Re: Leeggoed (voorbeeld fotobewerking)

                              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Vooreerst... het was niet nodig om hier een HDR te maken. Maar... met de HDR haal je m.i. wel veel meer uit de foto. Dit laat me toe om schaduw en lichte partijen in de foto te accentueren, iets wat ik in de versie van renzowoef niet terugvind. Dat is een qua belichting vrij vlakke foto. De bewerkte foto gaan van licht naar donker en van blauw naar geel. Een "vlakke" foto, waartoe de meeste HDR-bewerkingen leiden, en wat m.i. helemaal niet de bedoeling is van HDR of DRI, was het al, maar die wou ik niet hebben.

                              Ik wou maar even aantonen, wat je uit een foto kan halen, door een paar toepassingen, die misschien zelfs niet nodig waren, te gebruiken.

                              Mvg
                              Chris
                              No problemo Chris.
                              Alles ok.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X