Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

langs Vlaamse wegen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • langs Vlaamse wegen...


    F-Number: F9,0
    Focal length [mm]: 18
    ISO value: 100
    Shutter speed [s]: 1/160


    Bedankt om te kijken. Tips steeds welkom.

    Update


    Verscherping in PS elements 7 gedaan op volgende manier:
    • enchance
    • unsharp mask
    • amount: 50%
    • Radius: 50 Pixels


    Ik heb wel niet zoveel kennis van PS en weet niet of dit de goede manier is. Zelf zie ik weinig verschil Iemand die tips kan geven ?
    Last edited by PEMA; 2 oktober 2011, 04:18. Reden: Update
    There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
    (Ansel Adams)

  • #2
    Re: langs Vlaamse wegen...

    't Heeft wel iets, maar ik mis toch een beetje scherpte. Nu lijkt enkel de voorgrond scherp. Meer scherptediepte kan je krijgen door een kleiner diafragma (groter f-getal), en daarvoor was nog wel wat ruimte. Kijk verder ook eens naar het begrip hyperfocal afstand om te bepalen waar je moet focussen om de volledige foto scherp te krijgen.
    www.elwee.net

    Comment


    • #3
      Re: langs Vlaamse wegen...

      Bij mijn weten is het gekozen diafragma gekozen door de TS best OK voor deze foto. Ik denk eerder dat de onscherpte te maken heeft met het uploaden (vergeten te verscherpen of onvoldoende verscherpt vooraleer de foto hier te plaatsen?).
      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

      Comment


      • #4
        Re: langs Vlaamse wegen...

        Knappe landschapsfotografie. Onscherpte zal hier inderdaad weinig of niets met het diafragma te maken hebben, maar eerder met het naverscherpen zoals Nelita reeds aangaf. Eens een meer verscherpte update plaatsen misschien ?
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: langs Vlaamse wegen...

          Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
          Bij mijn weten is het gekozen diafragma gekozen door de TS best OK voor deze foto. Ik denk eerder dat de onscherpte te maken heeft met het uploaden (vergeten te verscherpen of onvoldoende verscherpt vooraleer de foto hier te plaatsen?).
          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Knappe landschapsfotografie. Onscherpte zal hier inderdaad weinig of niets met het diafragma te maken hebben, maar eerder met het naverscherpen zoals Nelita reeds aangaf. Eens een meer verscherpte update plaatsen misschien ?
          Groetjes
          Nelia en Djivan: Bedankt voor de reacties. Een poging gedaan om iets te verscherpen maar ik vrees met weinig succes. Bij update heb ik kort weergegeven hoe de verscherping tot stand is gekomen. Iemand die kan helpen ?
          There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
          (Ansel Adams)

          Comment


          • #6
            Re: langs Vlaamse wegen...

            Oorspronkelijk geplaatst door PEMA Bekijk bericht
            Nelia en Djivan: Bedankt voor de reacties. Een poging gedaan om iets te verscherpen maar ik vrees met weinig succes. Bij update heb ik kort weergegeven hoe de verscherping tot stand is gekomen. Iemand die kan helpen ?
            Zelf hoef ik m'n foto's niet te verscherpen om ze hier te plaatsen (enkel 10% bij het verkleinen van het bestand met BD-sizer).

            Maar, ik heb er eens het boek van Scott Kellby bijgenomen over PSE 9. Ik weet niet of het in PSE 7 op dezelfde manier werkt:
            Onscherp masker - hoeveel: 125% - straal: 1 - drempel: 3. Dit zijn de basisinstellingen die hij gebruikt voor het verscherpen van foto's.

            Als je je foto verscherpt hebt via PSE, heb je de foto dan nog een keer verscherpt bij het verkleinen?
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

            Comment


            • #7
              Re: langs Vlaamse wegen...

              Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
              Zelf hoef ik m'n foto's niet te verscherpen om ze hier te plaatsen (enkel 10% bij het verkleinen van het bestand met BD-sizer).

              Maar, ik heb er eens het boek van Scott Kellby bijgenomen over PSE 9. Ik weet niet of het in PSE 7 op dezelfde manier werkt:
              Onscherp masker - hoeveel: 125% - straal: 1 - drempel: 3. Dit zijn de basisinstellingen die hij gebruikt voor het verscherpen van foto's.

              Als je je foto verscherpt hebt via PSE, heb je de foto dan nog een keer verscherpt bij het verkleinen?
              Het verscherpen heb ik gedaan voor het verkleinen. Verkleinen zelf doe ik in PS elements 7, het uploaden op het forum doe ik via photobucket.

              Bedankt voor je reactie !
              There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
              (Ansel Adams)

              Comment


              • #8
                Re: langs Vlaamse wegen...

                Oorspronkelijk geplaatst door PEMA Bekijk bericht
                Het verscherpen heb ik gedaan voor het verkleinen. Verkleinen zelf doe ik in PS elements 7, het uploaden op het forum doe ik via photobucket.

                Bedankt voor je reactie !
                Ik denk dat je dan nog eens moet verscherpen tijdens of na het verkleinen.
                Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: langs Vlaamse wegen...

                  Mooie foto, veel scherper zal je hem volgens mij niet krijgen, ik heb het gevoel dat er veel wind was en daardoor heb je ook een beetje onscherpte.

                  Groeten
                  Groetjes, Herman.
                  Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: langs Vlaamse wegen...

                    mooie foto, maar op de een of andere manier vind ik de eerste beter;
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment

                    Working...
                    X