Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Na wat proberen met een "goedkope en snelle ministudio" - of toch mijn versie ervan - is dit wat ik er van gemaakt heb. Het zijn tevens ook mijn eerste foto's op BD dus graag jullie mening!
Kleuren zitten niet echt goed he, of het moet aan mijn niet-gekalibreerd scherm liggen ...
Geel en oranje zij quasi identiek. Kan natuurlijk ook zijn door intensief puzzelplezier
Wat spelen met de witbalans (bvb manuele witbalans hanteren) denk ik.
Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.
Ik heb de foto's niet in RAW gemaakt maar heb wel een manuele witbalans gekozen door deze te nemen op het witte papier waar de kubus opstaat met de lampen aan. Het zijn halogeenlampen, vandaar het geel... Dan toch gaan voor RAW? Zet je dan je WB op manueel of best op auto?
Nu, de kleuren op de kubus zijn (door de zon) ook al wat afgeschenen dus dat oranje is in't echt ook bijna geel
Ik heb de foto's niet in RAW gemaakt maar heb wel een manuele witbalans gekozen door deze te nemen op het witte papier waar de kubus opstaat met de lampen aan. Het zijn halogeenlampen, vandaar het geel... Dan toch gaan voor RAW? Zet je dan je WB op manueel of best op auto?
Nu, de kleuren op de kubus zijn (door de zon) ook al wat afgeschenen dus dat oranje is in't echt ook bijna geel
Als je in RAW trekt kan je die WB nog goedkrijgen wanneer je de foto bewerkt, dus volgens mij maakt het dan niet zo veel uit of ie op manueel of auto staat (zo leerde ik het toch in de avondschool )
Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.
Comment