Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kremi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kremi

    Bij het bewerken rekening gehouden met de opmerkingen die ik op mijn vorige post kreeg (witbalans, vlekken op achtergrond en dichtgelopen zwarten).




    EXIF
    ISO200
    f/4
    1/160


    Bedankt voor het kijken en jullie opmerkingen.
    Grt,
    biebel

  • #2
    Re: Kremi

    Ik heb een verzoek: AUB zo laten, zelfs de haarlok in de nek niet verwijderen, en niet meer oplichten zoals bij de vorige(derde). Gewoon mooi We zien maandag wel

    Comment


    • #3
      Re: Kremi

      Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
      Ik heb een verzoek: AUB zo laten, zelfs de haarlok in de nek niet verwijderen, en niet meer oplichten zoals bij de vorige(derde). Gewoon mooi We zien maandag wel
      Ach, die HoF-flauwekul.
      Ik heb nog wel een verbetervoorstel maar ik moet nog even nadenken over
      de formulering of ik kan het ook laten zien en vertellen wat ik gedaan heb.
      Ik vind deze nu nog niet lekker zitten qua huidkleur en helderheid.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Kremi

        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Ach, die HoF-flauwekul.
        Flauwekuuul? Waar riepen ze dat nu ook weer? Ergens in een reclame dacht ik Staat je scherm wel goed afgesteld? (grappig bedoeld)

        Comment


        • #5
          Re: Kremi

          Mooi beeld. Prima kadrering!
          "Just do it !"

          http://jr52.be/index.html

          Comment


          • #6
            Re: Kremi

            Véél beter dan de vorige.
            De compositie is ook sterk.
            Het bruin van haar ogen is mooi en dat andere oog, achter die hoed, maakt de foto voor mij nog beter.
            Knap gedaan.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Kremi

              Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
              ... Het bruin van haar ogen is mooi en dat andere oog, achter die hoed, maakt de foto voor mij nog beter. ...
              Vind ik ook.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Kremi

                Tsja...komt er stukken beter uit dan de vorige...
                Is dan volgens mij ook niet de simpelste fotografie in die omstandigheden.

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: Kremi

                  Ik zou de foto toch nog even onder handen nemen.
                  Bij mijn bewerking heb ik voor ieder van de drie kleuren bij het histogram
                  de rechter schuiver zover naar links gedaan dat een begin van clipping
                  wordt bereikt op de reflectie in het blote oog. Ook wilde ik enkele clipping-
                  puntjes op de onderlip. Ik houd daarbij de Alt-knop ingedrukt bij het schuiven
                  (PS-E op de Mac). Alles vrij miniem dus en meer is het niet geweest.
                  En dit is het resultaat: https://lh3.googleusercontent.com/-g...t-1%2520PW.jpg
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kremi

                    Zeer knap mijn respect!
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kremi

                      Bedankt allemaal voor de reacties.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                      Ik heb een verzoek: AUB zo laten, zelfs de haarlok in de nek niet verwijderen, en niet meer oplichten zoals bij de vorige
                      Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                      Véél beter dan de vorige.
                      De compositie is ook sterk.
                      Het bruin van haar ogen is mooi en dat andere oog, achter die hoed, maakt de foto voor mij nog beter.
                      Bedankt Beelder en eddy, deze vind ik ook beter dan de vorige, vandaar dat ik die andere eerst gepost hebt om tips te krijgen hoe ik deze het beste kon afwerken
                      Het is de eerste keer dat ik me aan portret fotografie waag.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                      Tsja...komt er stukken beter uit dan de vorige...
                      Is dan volgens mij ook niet de simpelste fotografie in die omstandigheden.
                      Bedankt Marc, omstandigheden waren idd niet simpel, deze foto is in een donkere voetgangerstunnel genomen.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Ik zou de foto toch nog even onder handen nemen.
                      Bij mijn bewerking heb ik voor ieder van de drie kleuren bij het histogram
                      de rechter schuiver zover naar links gedaan dat een begin van clipping
                      wordt bereikt op de reflectie in het blote oog. Ook wilde ik enkele clipping-
                      puntjes op de onderlip. Ik houd daarbij de Alt-knop ingedrukt bij het schuiven
                      (PS-E op de Mac). Alles vrij miniem dus en meer is het niet geweest.
                      En dit is het resultaat: https://lh3.googleusercontent.com/-g...t-1%2520PW.jpg
                      Bedankt voor je toelichting Plaatwerker. Ikzelf vind jou bewerking net iets te koel, de werkelijkheid lag tussen jou en mijn benadering in. Wat me in jou bewerking een beetje stoort is dat de flits veel meer zichtbaar is vooral op haar linker wang die iets te fel oplicht. Maar zeker bedankt dat je de moeite genomen hebt om mijn foto onder handen te nemen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kremi

                        Prachtig.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kremi

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Ik zou de foto toch nog even onder handen nemen.
                          Bij mijn bewerking heb ik voor ieder van de drie kleuren bij het histogram
                          de rechter schuiver zover naar links gedaan dat een begin van clipping
                          wordt bereikt op de reflectie in het blote oog. Ook wilde ik enkele clipping-
                          puntjes op de onderlip. Ik houd daarbij de Alt-knop ingedrukt bij het schuiven
                          (PS-E op de Mac). Alles vrij miniem dus en meer is het niet geweest.
                          En dit is het resultaat: https://lh3.googleusercontent.com/-g...t-1%2520PW.jpg
                          Plaatwerker, vooropgesteld dat je precies en keurig volgens de regeltes hebt gewerkt. Niets op af te dingen, maar in deze foto zit een -duistere- bedoening die beeldmakend, en zelfs beeldsprekend kan zijn voor de kijker. In je uiteindelijk resultaat verlies je dit beeld met 50% wat zekekr jammer is. Verder krijg je een tweedeling in de huidskleur(de flits is een kwestie van de maker/opstelling) waarbij het nekgedeelte gelig overkomt. Natuurlijk wel vanop mijn beeldscherm bekeken. Op zich komt jouw bewerking wel overeen met hoe het kan zijn en dan zou de fotograaf daarnaar technisch kunnen handelen in zijn studio. Nu, helaas niet meer.
                          Ik heb niet de bedoeling om een eindeloze discussie op te starten hoor, maar ik wil wel eerlijk blijven in mijn kijk op een foto zoals deze, waarbij ik zeker het respect bewaar van uw fotografie kennis, zondermeer

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kremi

                            Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                            Plaatwerker, vooropgesteld dat je precies en keurig volgens de regeltes hebt gewerkt. Niets op af te dingen, maar in deze foto zit een -duistere- bedoening die beeldmakend, en zelfs beeldsprekend kan zijn voor de kijker. In je uiteindelijk resultaat verlies je dit beeld met 50% wat zekekr jammer is. Verder krijg je een tweedeling in de huidskleur(de flits is een kwestie van de maker/opstelling) waarbij het nekgedeelte gelig overkomt. Natuurlijk wel vanop mijn beeldscherm bekeken. Op zich komt jouw bewerking wel overeen met hoe het kan zijn en dan zou de fotograaf daarnaar technisch kunnen handelen in zijn studio. Nu, helaas niet meer.
                            Ik heb niet de bedoeling om een eindeloze discussie op te starten hoor, maar ik wil wel eerlijk blijven in mijn kijk op een foto zoals deze, waarbij ik zeker het respect bewaar van uw fotografie kennis, zondermeer
                            Prima reactie hoor.
                            Wat ik doe en wat ik voorstel, is gebaseerd op mijn veronderstellingen.
                            Die veronderstellingen kunnen ook wel eens moeten worden bijgesteld.
                            Ik probeer daarom ook altijd te leren van de reacties op mijn ideeën.
                            Dank voor je bijdrage daaraan. Ik ga opnieuw deze foto voor mijzelf nog
                            eens bestuderen.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kremi

                              Heel mooi in beeld gebracht,en huidskleur zit ook goed,grts,Jozef
                              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                              Comment

                              Working...
                              X