Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

koutermolen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • koutermolen

    hay hay
    vandaag ondanks het grouwe weer toch de camera eens mee genomen
    en eens de koutermolen te harelbeke voor de lens gebracht
    ook de eerste keer op volledig manuele stand gewerkt

    f/8 1/250sec iso 200 18mm ev-2


    EDIT op aanraden van luc


    f/3.5 1/500sec iso 200 18mm

    ik hoor het graag

    grts
    Last edited by nic_art; 24 januari 2012, 11:51.
    Nikon D5000 15-55m 18-200

  • #2
    Re: koutermolen

    Onderste is vind ik de beste maatje!
    Vind de compo wel heel leuk.

    Comment


    • #3
      Re: koutermolen

      Oorspronkelijk geplaatst door Duynslager Bekijk bericht
      Onderste is vind ik de beste maatje!
      Vind de compo wel heel leuk.
      aaaahn ier se
      idd de onderste vind ik zelf de mooiste
      Nikon D5000 15-55m 18-200

      Comment


      • #4
        Re: koutermolen

        onderste' vind ik meeste geslaagd, bovenste zegt me niet zoveel. ik zou iets meer afstand hebben genomen van dat "ding" (wat het ook is ;-), dat geeft iets meer ruimte aan de molen denk ik, nu is het iets te dominant vind ik...

        ps: ik ben zelf nog niet lang genoeg bezig om volledig manueel te trekken, maar ik heb nog altijd niet helemaal de voordelen van manueel door. ok, je hebt alle vrijheid, maar die heb je op Av of Tv ook, en daar heb je tenminste het voordeel dat het toestel de lichtmeting doet, ipv dat je zelf moet instellen, met alle mogelijke risicos van foute belichting. En als je er dan nkog een lichtmeter bijhaalt om te simuleren wat het toestel doet, snap ik het helemaal niet meer. Maar dat zijn maar verzuchtingen van een beginnend fotograaf he ;-). Als ik iets kan leren, GRAAG!!
        Last edited by stevwout; 24 januari 2012, 09:42.
        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

        Comment


        • #5
          Re: koutermolen

          Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
          onderste' vind ik meeste geslaagd, bovenste zegt me niet zoveel. ik zou iets meer afstand hebben genomen van dat "ding" (wat het ook is ;-), dat geeft iets meer ruimte aan de molen denk ik, nu is het iets te dominant vind ik...

          ps: ik ben zelf nog niet lang genoeg bezig om volledig manueel te trekken, maar ik heb nog altijd niet helemaal de voordelen van manueel door. ok, je hebt alle vrijheid, maar die heb je op Av of Tv ook, en daar heb je tenminste het voordeel dat het toestel de lichtmeting doet, ipv dat je zelf moet instellen, met alle mogelijke risicos van foute belichting. En als je er dan nkog een lichtmeter bijhaalt om te simuleren wat het toestel doet, snap ik het helemaal niet meer. Maar dat zijn maar verzuchtingen van een beginnend fotograaf he ;-). Als ik iets kan leren, GRAAG!!
          Dat "ding" is de oude molenas die ze een paar jaar geleden vervangen hebben. Je ziet goed waar de wieken in bevestigd werden.

          Ik heb hem ook al veel gefotografeerd, maar alleen bij mooi weer

          groeten,
          wistofus
          Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
          iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
          Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

          Comment


          • #6
            Re: koutermolen

            @ stevwout
            de dominantie van het ding " de oude kruisbalk " is volledig de bedoeling om dominant te zijn .
            deze wilde ik naar voor brengen met natuurlijk de molen op de achtergrond.
            wat ik nu leuk vind om manueel te fotograferen is dat je alles in eigen handen hebt en veeel meer kan spelen met je belichting .
            bij het grauwe weer van gisteren was op de av stand de hemel telkens uigebrand
            Nikon D5000 15-55m 18-200

            Comment


            • #7
              Re: koutermolen

              Oefening geslaagd. De tweede is inderdaad de sterkste, maar de eerste heeft ook zeker zijn verdienste. Ik zou in PP de trap wat proberen op te lichten, zonder overdrijven en de zijkant van de molen wat meer punch trachten te geven. Ik vind het ook goed dat de molen gedraaid staat t.o.v. de trap, dat maakt de compositie wat interessanter.
              Luc

              PS: (voor nieuwe lezers) PP = Post Processing = nabewerking

              Comment


              • #8
                Re: koutermolen

                Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                Oefening geslaagd. De tweede is inderdaad de sterkste, maar de eerste heeft ook zeker zijn verdienste. Ik zou in PP de trap wat proberen op te lichten, zonder overdrijven en de zijkant van de molen wat meer punch trachten te geven. Ik vind het ook goed dat de molen gedraaid staat t.o.v. de trap, dat maakt de compositie wat interessanter.
                Luc

                PS: (voor nieuwe lezers) PP = Post Processing = nabewerking
                dank je luc
                ik zal dit zeker eens proberen wat bedoel je dan met meer punch geven ? scherpte ??

                grts

                EDIT tips toegepast
                Last edited by nic_art; 24 januari 2012, 11:51.
                Nikon D5000 15-55m 18-200

                Comment

                Working...
                X