Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kom dat eens onderweg tegen ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kom dat eens onderweg tegen ....

    1.


    2.


    3. Ondertussen zelf nog wat gezocht en .... 't is gelukt met Mapping.


    4. schaduw : korter en richting bomen.

    Last edited by Loeky; 7 november 2012, 21:35.

  • #2
    Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

    Ter inlichting : Ja even geoefend met voorwerpen die ik thuis had en een foto die ik in de zomer genomen had. Het zijn allemaal foto's he.

    Comment


    • #3
      Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

      Leuk en inventief maar..
      Bij de schaduwen moet je er de onderliggende structuur toch nog doorzien? (via uitknipmasker werken?)
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

        @ Perman : bedankt voor het reageren. ja, die schaduwen kosten me heel wat denkwerk. Inderdaad ik moet ze transparant maken. Ik maak mijn achtergrond transparant bij de figuren en kleef nadien de foto erop. Je moet hierbij goed weten wat voor op andere dingen gaat. Ik had hem al afgewerkt en merkte plotseling dat ik de schaduw vergeten was. dus plaatste ik ze achteraf bij, wat mij heel wat moeite koste. Zoals je ziet ik heb twee gekleurde schaduwen. Dat komt omdat als ik het donkere transparanter maakte de kleuren erdoor kwamen.
        Maar jij spreekt over uitknipmasker : kun je er wat meer uitleg over geven ?

        Comment


        • #5
          Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

          Update geplaatst en schaduw is nu transparanter. Toch nog een foutje wie weet hoe ik dat kan wegwerken ? De scheiding tussen beide personages is lichtjes zichtbaar, maar werkt volgens mij niet echt storend. Maar ik zou het wel weg willen werken.

          Comment


          • #6
            Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

            Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            De scheiding tussen beide personages is lichtjes zichtbaar, maar werkt volgens mij niet echt storend. Maar ik zou het wel weg willen werken.
            Probeer content aware fil of quickhealing brus of clonestamp tool
            En die scheiding werkt voor mij wel storend

            Comment


            • #7
              Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

              Althans van harte bedankt Jessey, eindelijk krijg ik wat hulp. Maar : Oei, jij hebt het in het engels. Welke tools zijn dat waar kan ik ze op PS vinden. Of ken je de nederlandse woorden hiervoor ? Zoniet wordt het een zoekwerk hoor. Daar deins ik wel niet van terug. Maar misschien met vragen gaat het ietjes sneller.

              Comment


              • #8
                Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

                Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                Althans van harte bedankt Jessey, eindelijk krijg ik wat hulp. Maar : Oei, jij hebt het in het engels. Welke tools zijn dat waar kan ik ze op PS vinden. Of ken je de nederlandse woorden hiervoor ? Zoniet wordt het een zoekwerk hoor. Daar deins ik wel niet van terug. Maar misschien met vragen gaat het ietjes sneller.
                Ik heb hem ook in het Nederlands hoor. maar deze woorden schoten in mijn gedachte.

                Bewerken - vul - Content Aware

                Volgens mij kwam je er ook met Shift +F5 dan kiezen voor inhoud behouden.
                Snelle reparatie penseel
                Last edited by jessey; 7 november 2012, 10:11.

                Comment


                • #9
                  Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

                  Ik droom ervan om zoiets onderweg eens tegen te komen. Ik kom namelijk
                  nooit iets tegen. Zelfs niet mijn eigen schaduw.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Ik droom ervan om zoiets onderweg eens tegen te komen. Ik kom namelijk
                    nooit iets tegen. Zelfs niet mijn eigen schaduw.
                    Dan zouden we toch veel meer geld moeten besteden om zoiets tegen te komen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

                      @ Doudeke ja, ik begrijp je wel. Ik ook hoop zulke dingen tegen te komen maar als ze niet komen, dan maak ik ze zelf.
                      Toch fijn dat je komen schrijven bent. Binnenkort komt er een andere. Iets minder vriendelijk figuur. Maar ik wil eerst mijn aandacht vestigen op dit schaduwen foutje, hier.
                      de clone had ik al uitgeprobeerd maar het beeld verergerde. Uit ervaring weet ik dat de clone niet altijd en overal, de juiste keuze is.

                      @ Jessey al van harte bedankt, en ik vind het reuze hoor dat je me helpt. Ik zal dit al even uitproberen. Ik weet het moet lukken en het is toch erg voornaam om dat onder de knie te krijgen. Schaduwen zijn in een werk even belangrijk als de foto zelf. Er valt nog veel te leren maar dat is juist het fijne ervan. Het aangeleerde dat probeer ik in eerste instantie verscheidene keren uit om het nooit meer te vergeten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

                        Ik ben dol van vreugde. Het is me gelukt met laag, Matting, rand verwijderen. Weer wat geleerd.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                          @ Perman : bedankt voor het reageren. ja, die schaduwen kosten me heel wat denkwerk. Inderdaad ik moet ze transparant maken. Ik maak mijn achtergrond transparant bij de figuren en kleef nadien de foto erop. Je moet hierbij goed weten wat voor op andere dingen gaat. Ik had hem al afgewerkt en merkte plotseling dat ik de schaduw vergeten was. dus plaatste ik ze achteraf bij, wat mij heel wat moeite koste. Zoals je ziet ik heb twee gekleurde schaduwen. Dat komt omdat als ik het donkere transparanter maakte de kleuren erdoor kwamen.
                          Maar jij spreekt over uitknipmasker : kun je er wat meer uitleg over geven ?
                          Je schaduwen heb je op een apparte laag staan? Indien niet, plaats die op een apparte laag boven je laag zonder schaduw. Zet op de schaduwlaag een laagstijl (slagschaduw).
                          Dupliceer de onderligggende laag (dus die zonder de schaduw).Zet die boven de schaduwlaag (schaduw verdwijnt nu). Maak uw gedupliceerde laag actief. Ga naar laag kies uitknipmasker maken. Pas de dekking aan zo nodig.
                          Dit is ook de manier welke ik toepas om tekst in bijvoorbeeld wolkenlucht, of op gebouwen te toveren, gezichten in kerstbal.. en zoveel andere toepassingen meer.
                          Speel hier even mee en het zal je wel duidelijk worden. De bovenliggede laag (welke je omgezet hebt in uitknipmasker) kan je verplaatsen, verschuiven e.d. Zodat je andere effecten kunt krijgen.
                          Last edited by perman; 7 november 2012, 14:10.
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

                            Mooi gedaan hoor Loeky.
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kom dat eens onderweg tegen ....

                              Wel er op blijven letten dat de toegevoegde schaduwen de zelfde richting
                              hebben als de reeds bestaande.
                              1. was niet juist, verkeerde richting en iets te lang.
                              2. zat vrij goed qua richting, maar te lang.
                              3. is te lang en weer verkeerde richting.

                              Ook ongeloofwaardige zaken moeten er geloofwaardig uitzien.
                              Van waardering geniet ik.
                              Van kritiek leer ik.

                              Comment

                              Working...
                              X