Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klein zwitserland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • klein zwitserland

    [IMG]luxemburg 3 by Robby Diels, on Flickr[/IMG]

  • #2
    Re: klein zwitserland

    Staat vrij mooi in beeld ! iets minder bovenkant en iets meer onderaan zou ook goed werken.
    Het licht bovenaan overbluft wel de onderkant een beetje maar dat zou met een verloopfilter of in nabewerking kunnen aangepast zijn of worden.
    Van het melkachtige water ben ik hier geen fan maar de meningen over zoiets zijn hier op het forum wel verdeeld. Zelf zou ik naar een sluitertijd van 2 a 3 seconden toewerken met dergelijke snelle stroming
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: klein zwitserland

      Qua compositie en licht bovenaan ben ik zelf tevreden, maar mss zou een kortere sluitertijd wel mooier kunnen zijn, dat ga ik volgende keer zeker eens uit testen. Dankuwel voor uw uitgebreide analyse

      Comment


      • #4
        Re: klein zwitserland

        Mooie omkadering en Frakske heeft alles al voorgesteld.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: klein zwitserland

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Mooie omkadering en Frakske heeft alles al voorgesteld.
          ik volg !!! grts Jozef
          Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

          Comment


          • #6
            Re: klein zwitserland

            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Staat vrij mooi in beeld ! iets minder bovenkant en iets meer onderaan zou ook goed werken.
            Het licht bovenaan overbluft wel de onderkant een beetje maar dat zou met een verloopfilter of in nabewerking kunnen aangepast zijn of worden.
            Van het melkachtige water ben ik hier geen fan maar de meningen over zoiets zijn hier op het forum wel verdeeld. Zelf zou ik naar een sluitertijd van 2 a 3 seconden toewerken met dergelijke snelle stroming
            Frans heeft het mooi omschreven.
            Als ik je een tip mag geven:Watervallen zijn het makkelijks te fotograferen met een bewolkte dag
            Dan heb je het licht veel beter onder controle. Want op deze foto, ga je aan beide zijden over het histogram.
            De gelijkmatiger belichting zorgt er voor dat alles mooi uitgelicht wordt. Vooral ervoor zorgen dat het wit van de waterval niet uitgebrand is !
            Bij donker weer is een polafilter (± 2stops) of een 3 stopper meestal genoeg. Is de sluitertijd nog te snel, kan je ze eventueel (MITS goede kwaliteit) nog stapelen ook.
            Eigenlijk is een polafilter een bijna onmisbaar attribuut, omdat er bij een waterval altijd natte (glimmende) begroeiing of rotsen zijn.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment

            Working...
            X