Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein begijnhof Leuven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klein begijnhof Leuven



    Make:OLYMPUS IMAGING CORP.
    Model:E-P2
    Shutter Speed:1/40 second
    Aperture:F/13.0
    Focal Length:15 mm
    ISO Speed:100
    Date Taken:Mar 24, 2011, 5:25:55 PM
    Faber est quisque fortunae suae :: http://s-olbrechts.deviantart.com/ ::

  • #2
    Re: Klein begijnhof Leuven

    Vind het wel een mooie
    grt Rosie
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

    Comment


    • #3
      Re: Klein begijnhof Leuven

      Mooie lijnen in de foto.

      De foto is wel overbelicht op bepaalde plaatsen. Zeker de wolken, maar ook de (witte) façade aan de rechterkant.

      Comment


      • #4
        Re: Klein begijnhof Leuven

        Begijntjes ?
        Met een kinderzitje ?

        Ik mis wat contrast.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Klein begijnhof Leuven

          Mooi beeld maar zou toch eens nog het histogram nazien,er mankeerd precies iets aan,ofwel is je contrast te laag,ofwel is hij een tikkeltje overbelicht(op het randje maar hoor). Grtjes Francine
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

          Comment


          • #6
            Re: Klein begijnhof Leuven

            Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
            Mooi beeld maar zou toch eens nog het histogram nazien,er mankeerd precies iets aan,ofwel is je contrast te laag,ofwel is hij een tikkeltje overbelicht(op het randje maar hoor). Grtjes Francine
            Als je in PS(E) bij levels (histogram) het middenschuifje wat (naar smaak) naar rechts doet,
            kom je al een stuk beter uit.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Klein begijnhof Leuven

              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Als je in PS(E) bij levels (histogram) het middenschuifje wat (naar smaak) naar rechts doet,
              kom je al een stuk beter uit.
              Mee eens, en als je toch bezig bent, zou ik ook de linkerkant rechtzetten (als je nog ruimte hebt natuurlijk), en aan de rechterkant een ietsiepietsie afdoen (je zit hier en daar nog het begin van een raam, raamdorpel...enz).
              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Klein begijnhof Leuven

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Mee eens, en als je toch bezig bent, zou ik ook de linkerkant rechtzetten (als je nog ruimte hebt natuurlijk), en aan de rechterkant een ietsiepietsie afdoen (je zit hier en daar nog het begin van een raam, raamdorpel...enz).
                Groetjes
                Je kunt niet één kant rechtzetten en de ander laten staan.

                Wel:
                Beide kanten eerst evenveel (maar tegengesteld) schuin zetten. Hier doe je dat door een
                minieme draaiing tegen de klok in. Dan daarna een lichte perspectiefcorrectie toepassen
                zodat alles weer rechtstaat. Wellicht dat daarna - door de noodzaak tot croppen (vrije
                instelling) - vanzelf de geconstateerde onzuiverheden rechts wel zijn verdwenen
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Klein begijnhof Leuven

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Je kunt niet één kant rechtzetten en de ander laten staan.

                  Wel:
                  Beide kanten eerst evenveel (maar tegengesteld) schuin zetten. Hier doe je dat door een
                  minieme draaiing tegen de klok in. Dan daarna een lichte perspectiefcorrectie toepassen
                  zodat alles weer rechtstaat. Wellicht dat daarna - door de noodzaak tot croppen (vrije
                  instelling) - vanzelf de geconstateerde onzuiverheden rechts wel zijn verdwenen
                  Een kant rechtzetten en de ander niet kun je perfect . Geef me maar eens eentje waar ik één zijde moet rechtzetten zonder aan de andere te raken. Heb het zelfs met deze foto gedaan in CS4, maar omdat ik de originele niet heb verlies ik een stukje van het raam links.
                  Wat dat croppen betreft moet ik je gelijk geven, daarom ook dat ik erbij zette 'indien je nog ruimte genoeg hebt'
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Klein begijnhof Leuven

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Een kant rechtzetten en de ander niet kun je perfect . Geef me maar eens eentje waar ik één zijde moet rechtzetten zonder aan de andere te raken. Heb het zelfs met deze foto gedaan in CS4, maar omdat ik de originele niet heb verlies ik een stukje van het raam links.
                    Wat dat croppen betreft moet ik je gelijk geven, daarom ook dat ik erbij zette 'indien je nog ruimte genoeg hebt'
                    Groetjes
                    Ach zo...
                    Als eerzaam en de wet respecterend burger beschik ik niet over CS4. Dat vind ik veel te duur.
                    Ik geloof je graag maar ik vind het een vreemde oplossing omdat ik meen dat mijn
                    benadering beter aansluit bij de realiteit.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Klein begijnhof Leuven

                      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Ach zo...
                      Als eerzaam en de wet respecterend burger beschik ik niet over CS4. Dat vind ik veel te duur.
                      Ik geloof je graag maar ik vind het een vreemde oplossing omdat ik meen dat mijn
                      benadering beter aansluit bij de realiteit.
                      Gewoon eens de linkerkant rechter gezet, zonder aan de rechtse te raken.
                      Ik heb niet de moeite genomen om het kader te herstellen, omdat dit hier niet ter zake doet.



                      Tja en CS4, of CS5 ..... kost wat, maar als we duizenden euro's uitgeven aan body's en/of objectieven, dan mag een goed bewerkingsprogramma ook wat kosten hé. Gewoon iemand kennen die regelmatig naar de USA gaat en het scheelt al een hele slok op de borrel, idem dito voor body's/objectieven. Een bewerkingsprogramma moet trouwens niet zo vaak vervangen worden als body's/lenzen want...... verslijt niet .

                      PS Als Olbrechts het wil, verwijder is deze bewerkte foto onmiddellijk hoor.

                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Klein begijnhof Leuven

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Gewoon eens de linkerkant rechter gezet, zonder aan de rechtse te raken.
                        Ik heb niet de moeite genomen om het kader te herstellen, omdat dit hier niet ter zake doet. ...
                        Ik heb het origineel en jouw bewerking vergeleken en zie dat de wijzigingen zich ook in de
                        rechterhelft bevinden. Jouw bewering is dus niet juist.
                        Mensen met CS4 of 5 moeten de foto's maar eens over elkaar leggen om dat te controleren.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Klein begijnhof Leuven

                          Ik hoop nu ook te mogen lezen hoe dan slechts een kant van die foto recht gezet wordt ?
                          Door draaiing en croppen wist ik , dat er software bestaat om zoiets recht te trekken wist ook.
                          Maar dat slechts één kant recht zetten zonder de andere kant te veranderen óók kan wist ik niet.

                          Overigens heb ik de foto niet over elkaar heen gelegd.
                          Ik zie zo het verschil niet maar ik zie wel meer niet.

                          Ik vind het eigenlijk veel interessanter en belangrijker deze "kunst" te leren als beginner.
                          Het irriteert mij namelijk wel behoorlijk dat ik vaak een stuk foto kwijt bent als ik een scheve foto recht draai of softwarematig recht trek en zo te zien valt hier niets tot zeer weinig weg (rechts).
                          Zou dus graag weten hoe dit te doen.
                          Nikon D5000 en wat lenzen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Klein begijnhof Leuven

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Ik heb het origineel en jouw bewerking vergeleken en zie dat de wijzigingen zich ook in de
                            rechterhelft bevinden. Jouw bewering is dus niet juist.
                            Mensen met CS4 of 5 moeten de foto's maar eens over elkaar leggen om dat te controleren.
                            Inmiddels nieuwschierig geworden heb ik toch maar eens CS opgestart en beide bekeken.
                            Ik zie inderdaad ook dat de rechterkant maar ook het midden niet onveranderd blijven.
                            Ik zie niet zo zeer dat er wat weg valt, maar meer dat er wat vervormd wordt (weet niet goed hoe dit anders te omschrijven)
                            Dat is niet alleen rechts , maar ook duidelijk te zien als je naar de schaduw partij midden op de straat kijkt tijdens het wisselen van die foto's in CS (ik weet niet eens hoe je dit over elkaar heen krijgt )

                            Desondanks valt hier niet zo veel weg dan op de manier wat ik hierboven aan haalde, dus IK zou ik deze methode toch graag willen leren gebruiken.
                            Nikon D5000 en wat lenzen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Klein begijnhof Leuven

                              Het is toch heel normaal dat er iets in de foto vervormd wordt wanneer je slechts één kant recht zet en de andere niet, er wordt namelijk 'iets' in de foto uitgerekt..... anders kan het niet. Hier vind ik het persoonlijk heel erg meevallen. Hoe schever hoe moeilijker. En natuurlijk verlies je een altijd een stukje van de foto, daarom is het heel ambetant om niet op de originele te kunnen werken.
                              Wanneer iets scheef is in een foto valt dit het meest op aan de kanten.
                              Het is dus kiezen of delen hé, wat het meest opvalt dat het schuin is rechtzetten, en met een lichte vervorming rekening houden of scheef laten.
                              Maar als het zo slecht is na rechtzetten heeft het geen zin hier enige uitleg over te verstrekken zeker .
                              Ware de foto onmiddellijk recht geweest, dan kraaide er geen haan naar, nu wordt zelfs voorgesteld om foto's boven elkaar te leggen om toch maar te zien waar er iets gewijzigd is......misschien kunnen we er zelfs een raster overleggen en dan hokje per hokje gaan vergelijken ?
                              Altijd geweten dat het stom is een foto van iemand anders te willen verbeteren, ik heb er me toch nog eens aan gewaagd, maar nu zal het me zeker nooit meer overkomen .
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X