Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klaproos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • klaproos

    deze eenzame klaproos trotseerde deze morgen de felle wind


    Camera: Canon
    Model: Canon PowerShot SX1 IS
    ISO: 200
    Belichting: 1/1000 sec.
    Diafragma: 5.7
    Brandpuntsafstand: 100mm

  • #2
    Re: klaproos

    Hard licht geeft zelden mooie plaatjes, en 't is er hier dus ook lichtjes over.
    Ik heb bij deze foto een beetje het vis noch vlees gevoel... te dichtbij om de omgeving mee te hebben (stengel groeit uit het kader) en te ver weg, om een foto van de bloem op zich te zijn. Bovendien... er zit een grasstengel voor, en die verstoort toch wel het beeld.

    Mvg

    Chris

    Comment


    • #3
      Re: klaproos

      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Hard licht geeft zelden mooie plaatjes, en 't is er hier dus ook lichtjes over.
      Ik heb bij deze foto een beetje het vis noch vlees gevoel... te dichtbij om de omgeving mee te hebben (stengel groeit uit het kader) en te ver weg, om een foto van de bloem op zich te zijn. Bovendien... er zit een grasstengel voor, en die verstoort toch wel het beeld.

      Mvg

      Chris
      Jaja daar is ie weer !!!!
      >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

      Comment


      • #4
        Re: klaproos

        OK, het was ook heel moeilijk met de felle wind langs het water, het felle licht?? daar weet ik niet echt wat je daarmee bedoeld want het was bewolkt, kan je raad geven? zal het nog eens opnieuw proberen.
        Bedankt, nog wat tips in verband met het licht en eens komt het toch nog goed.
        grtn
        Renée

        Comment


        • #5
          Re: klaproos

          Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
          OK, het was ook heel moeilijk met de felle wind langs het water, het felle licht?? daar weet ik niet echt wat je daarmee bedoeld want het was bewolkt, kan je raad geven? zal het nog eens opnieuw proberen.
          Bedankt, nog wat tips in verband met het licht en eens komt het toch nog goed.
          grtn
          Renée
          Kijk eens op de blaadjes van de struik, naast de klaproos en de stengel. Deze zijn op het randje van overbelicht. Ik kan me trouwens niet indenken dat het bij deze foto bewolkt was. ISO200 en een sluitertijd van 1/1000ste bij 5,7 diafragma... dan is 't niet bewolkt, of je hebt een zwaar onderbelichte foto.

          Mvg

          Chris

          Comment


          • #6
            Re: klaproos

            Heb nog Raw deze foto is totaal onbewerkt doorgestuurd zal eens belichting iets bijwerken en zien of het verschil maakt,
            Kan beter foto's bewerken dan nemen
            Grtn
            Renée

            Comment

            Working...
            X