Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kathedraal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kathedraal

    Hallo,

    ik wou de statigheid/grootsheid van deze kathedraal weergeven en dacht dat het een mooi moment was met de zon er juist achter om het wat dramatischer te doen lijken, daarna beetje gecropt en omgezet naar sepia ... goed op weg of niet ? andere/betere manieren of standpunten om zo'n gebouw in z'n grootsheid weer te geven ?

    Groeten

  • #2
    Re: Kathedraal

    ik ben zelf maar een beginner, dus mijn opmerkingen niet te zwaar opnemen.

    jij wou het groot doen lijken, dan zou ik mij zeer laag bij de grond hebben gelegd en iets meer van het gebouw laten zien. want je had nog veel ruimte om je beeld te vullen met kathedraal, iets teveel lucht... als jij drama wou vertonen zou ik deze in het z/w hebben omgezet en een dag gekozen met meer wolken...

    Ik zeg niet dat dit een slechte foto is, maar jou bedoeling is niet geslaagd...

    Gr Rosse Jo

    Comment


    • #3
      Re: Kathedraal

      Oorspronkelijk geplaatst door rosse jo Bekijk bericht
      ik ben zelf maar een beginner, dus mijn opmerkingen niet te zwaar opnemen.

      jij wou het groot doen lijken, dan zou ik mij zeer laag bij de grond hebben gelegd en iets meer van het gebouw laten zien. want je had nog veel ruimte om je beeld te vullen met kathedraal, iets teveel lucht... als jij drama wou vertonen zou ik deze in het z/w hebben omgezet en een dag gekozen met meer wolken...

      Ik zeg niet dat dit een slechte foto is, maar jou bedoeling is niet geslaagd...

      Gr Rosse Jo
      Beginner of niet ,je slaat hier de nagel op de kop.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Kathedraal

        Zou nochtans wel een mooie HDR foto kunnen opleveren denk ik.

        Comment


        • #5
          Re: Kathedraal

          Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter85 Bekijk bericht
          Zou nochtans wel een mooie HDR foto kunnen opleveren denk ik.
          Waarom HDR ? Deze is zo toch ook al mooi en met het licht lijkt me weinig mis ? HDR is er m.i. voor die foto's waarbij je omwille van de lichtverschillen in het beeld, niet zowel in de donkere als in de lichte partijen detail kan brengen, binnen het normale dynamische bereik van de camera. HDR maakt m.i. een foto met een gewoon dynamisch bereik, niet mooier.

          Ik denk dat "rosse jo" naar de compositie toe, weergeeft wat ik ook dacht.
          Wat ik wel mis is... "sephia" ? Ik zie nog kleur in het sephia.

          Comment


          • #6
            Re: Kathedraal

            klopt, is niet helemaal sepia.

            wat ik gedaan heb in PS is: Adjustments - photo filter - sepia, met 100% density
            heb ook Z/W versie geprobeerd, maar gaf niet het effect dat ik wou ...

            het is inderdaad zo dat ik beter lager had gegaan zodat er meer v/h gebouw opstaat, volgende keer let ik erop

            bedankt allemaal voor de feedback
            Groeten

            Comment


            • #7
              Re: Kathedraal

              Het spaart me in ieder geval wat uitleg nu mijn voorgangers het al verteld hebben.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Kathedraal

                ...En het beeld een beetje rechtzetten...
                Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                Comment

                Working...
                X