Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Bouchout

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kasteel van Bouchout

    [CENTER]

    ISO100
    24mm
    F5.6
    1/250

    Linker toren stond echt zo. Tips of opmerkingen zijn steeds welkom.
    Update nav tip van Anaisje en rechtertoren rechter gezet nav opmerking G.R/CENTER]

    Last edited by Guest22; 21 februari 2015, 10:29.

  • #2
    Re: Kasteel van Bouchout

    Licht mooi onder controle gehouden. De takken links boven die nergens lijken uit te komen zou ik proberen om weg te klonen indien je kan.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • #3
      Re: Kasteel van Bouchout

      Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
      Licht mooi onder controle gehouden. De takken links boven die nergens lijken uit te komen zou ik proberen om weg te klonen indien je kan.
      Bedankt om een reactive te geven, dacht al dat die zo slecht was. Ik kan die zeker wegclonen want dat is een foto uit mijn eerste reeks met Raw. Kan het nu wel niet doen ben nml werken maar zal zeker proberen om morgen een up te plaatsen.

      Comment


      • #4
        Re: Kasteel van Bouchout

        Voor mij hoef je geen update te maken, enkel een suggestie gedaan.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #5
          Re: Kasteel van Bouchout

          Helemaal niet slecht en qua compo goed gedaan.
          Het harde licht is wel wat jammer, een later of vroeger tijdstip had een betere keuze geweest, indien mogelijk

          Comment


          • #6
            Re: Kasteel van Bouchout

            Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
            Voor mij hoef je geen update te maken, enkel een suggestie gedaan.
            Dat weet ik wel , maar ik vind als ik suggestie of tip krijg dat ik dan ook laat zien, gewoon uit respect.

            Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
            Helemaal niet slecht en qua compo goed gedaan.
            Het harde licht is wel wat jammer, een later of vroeger tijdstip had een betere keuze geweest, indien mogelijk
            Het was hier niet mogelijk, daar dit een zondagnamiddag uitstapje (Plantentuin van Meise) was met het gezin. Maar ik ga er zeker nog eens terug gaan, ook al om te proberen de papgaaien die daar vrij in het park rondvliegen op de plaat te leggen(had de tele niet meegenomen). Ik had vroeger al ergens eens gelezen dat in het Brusselse papagaaien vrij rond vlogen maar had het zelf nog niet gezien tot vorige zondag dan.

            Comment


            • #7
              Re: Kasteel van Bouchout

              De toren links staat inderdaad scheef, dat is realiteit, maar de rechter helt in je foto ook naar binnen en die staat in werkelijkheid wel recht. Een klassiek opname die goed is en waar de persoon een mooie rol in speelt.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Kasteel van Bouchout

                Heb een update geplaatst; takken weggecloned en rechtertoren iets rechter gezet(had het eerlijk gezegd niet gezien)

                Comment


                • #9
                  Re: Kasteel van Bouchout

                  Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                  Heb een update geplaatst; takken weggecloned en rechtertoren iets rechter gezet(had het eerlijk gezegd niet gezien)
                  Ik moet zeggen dat ik nu het gevoel heb dat het volledige linker deel van het kasteel schuin staat. Als ik kijk naar de vensters in de linkervleugel van het kasteel (rode stenen), dan staan deze allemaal schuin. Dit stoort me meer dat de eerste versie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kasteel van Bouchout

                    Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                    Ik moet zeggen dat ik nu het gevoel heb dat het volledige linker deel van het kasteel schuin staat. Als ik kijk naar de vensters in de linkervleugel van het kasteel (rode stenen), dan staan deze allemaal schuin. Dit stoort me meer dat de eerste versie.
                    Ik had ook die indruk, omdat ik bij de eerste foto rekening gehouden juist met die vensters. Ik ben ergens blij dat ik niet alleen zo dacht. Heb hier voor mij de eerste genomen met de takken weggecloond.
                    Last edited by Guest22; 21 februari 2015, 12:37.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kasteel van Bouchout

                      de eerste!!! takken storen niet,grts,Jozef
                      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kasteel van Bouchout

                        Jean-Pierre, je hebt naar mijn inziens de ganse foto wat meer gekanteld om de toren rechts recht te krijgen en dan gaat de hele boel uiteraard wat mee hellen, dat mag niet de bedoeling zijn. In PS (ik werk daar niet mee) moet je het geheel kunnen bewerken en voorstellen met alles op z'n plaats ! Het kwade (alhoewel) is nu toch geschiet en zou alles maar laten voor wat het is, jij hebt informatie en wij hebben onze "meesterbreinen" eens laten werken
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kasteel van Bouchout

                          Bedankt voor de up. Wat de vertekening betreft ben ik daar zelf niet erg sterk in om je raad te geven. Je kan in LR wel het vakje met lens vertekening volgens de gebruikte lens aanvinken. Handmatig kan je nog een stapje verder bewerken. Maar daar houd het op voor mij tot op heden.
                          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kasteel van Bouchout

                            Heb je in LR lensvertekening geselecteerd? En perspectiefcorrectie (ik gebruik meestal 'automatisch') toegepast?
                            https://www.facebook.com/devrieset/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kasteel van Bouchout

                              Die heb ik toegepast(automatisch).

                              Comment

                              Working...
                              X