Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kalmthoutse heide

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kalmthoutse heide

    Als nieuweling op het forum en in de fotografie
    zou ik graag de mening weten van mijn eerste probeerseltjes





    Groetjes
    Last edited by jo.coenen; 4 februari 2009, 15:57. Reden: aanvraag voor plaats tussen foto's

  • #2
    Re: Kalmthoutse heide

    beetje vreemde opname of zijn het er twee??
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Kalmthoutse heide

      Graag wat meer plaats tussen de foto's, is iets duidelijker om naar te kijken.

      De eerste foto zegt me niet zoveel. Onscherp en weinig contrasten. Ook niet echt een duidelijke compositie. En de lucht is volledig uitgebrand (overbelicht). Kleuren zitten ook niet volledig juist. Lavendel moet wel rood-paars zijn, maar nu heb je een rode schijn over de volledige foto.

      De tweede is al iets beter, maar ook wat druk. De scherpte ligt wel op het eerste schaap lijkt me, maar op de voorgrond toch wat storend gras. Een ander standpunt was misschien beter geweest om een duidelijker onderwerp te krijgen.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

      Comment


      • #4
        Re: Kalmthoutse heide

        @ Molotovke: is volgens mij geen lavandel,maar iets anders. Ik geloof dat er in de zomer fijne witte of lichtroze bloempjes opstaan en nu dus verdord is.
        Ik ben ook maar een beginner, maar voor mij ziet de foto er redelijk o.k. uit, misschien een beetje "plat".
        De foto van de schapen vind ik wel mooi, alleen de groene emmer/bak is een beetje storend.
        Mvg,
        Loes_M

        Comment


        • #5
          Re: Kalmthoutse heide

          Zeg mannen, dat is heide!!!!! "lavandel", "tis iets ander met bloemekes"

          On topic: ik volg molotovke

          Comment


          • #6
            Re: Kalmthoutse heide

            yep heidekruid is de juiste benaming (Calluna Vulgaris).wat de fotokes betreft,ik vind ze beiden onscherp.
            dgv eric
            http://blog.seniorennet.be/eric1957/
            Canon 450D + 18-55 mm en EFs 55-250 mm
            Sigma 120-400 mm en Pana FZ 8 + voorzetlens.

            Comment


            • #7
              Re: Kalmthoutse heide

              Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
              De eerste foto zegt me niet zoveel. Onscherp en weinig contrasten. Ook niet echt een duidelijke compositie. En de lucht is volledig uitgebrand (overbelicht). Kleuren zitten ook niet volledig juist. Lavendel moet wel rood-paars zijn, maar nu heb je een rode schijn over de volledige foto.
              + de horizon staat scheef. Voor de rest volg ik molotvke.
              equipment: camera's, lenses & some imagination

              Comment


              • #8
                Re: Kalmthoutse heide

                Hartelijk bedankt voor jullie mening het zijn mijn eerste probeerseltjes zoals eerder gezegd,

                binnenkort hopelijk beter resultaat

                hier onder een foto zelfde dag, ander probeerseltje

                groetjes

                Last edited by jo.coenen; 4 februari 2009, 15:56.

                Comment


                • #9
                  Re: Kalmthoutse heide

                  Bij het heidekruid had je meer moeten scherp hebben: nu zijn er slechts enkele takjes op de voorgrond scherp. Je tweede poging daarvan is beter qua belichting maar je had toch beter gewacht op een minder heldere lucht want die is nu uitgebrand.
                  De schaapjes zijn goed gedaan maar ik vind dat ze er allemaal scherp hadden moeten op staan: de "kudde" is n.m.i. te klein om met beperkt DOF te werken. Amaai: de EXIF zegt me dat je op ISO 1600 stond en een snelle sluitertijd van 1/500"... met een zelf gekozen groot diafragma. Vandaar!!!

                  En... weg met die groene emmer tussen de poten want dat is lelijk.

                  Het probleem dat er algemene onscherpte is wordt denk ik vooral veroorzaakt door een combinatie van de ruis door de hoge ISO en de "output sharpening" bij het opslaan naar het formaat voor op dit forum? Of zie ik iets over het hoofd?
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kalmthoutse heide

                    bedankt voor de vele info,
                    alleen is de vraag wat is exif??
                    van het diafragma klopt het allemaal ik was aan het testen met de camera wat het allemaal gaf.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kalmthoutse heide

                      EXIF: zoek eens op Internet. Bvb bij Wikipedia of bij de niet-officiële EXIF-site.

                      Je kan die oproepen in je fotobewerkingsprogramma of zelfs in de verkenner door de eigenschappen van je foto op te vragen.
                      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                      Oók wandelen met GPS?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kalmthoutse heide

                        Ik verkies de laatste die je gepost hebt daar is de scherpte het beste, voor de rest mooie compos

                        Comment

                        Working...
                        X