Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaarslicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kaarslicht

    Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt bij deze foto, alleen zie ik het niet. Daarom, graag bikkelharde kritiek.

    P.S. Op mijn computerscherm leek hij wat teveel aan de gele kant, ondanks dat ik een gele kaars gebruikte en het papier van het boek wat gelig is. Op mijn laptopscherm ziet hij er een stuk minder geel uit, al heb ik geen idee van welk scherm ik nu moet geloven.

    Alvast bedankt voor het kijken.







    UPDATE :





    UPDATE 2 :

    Last edited by Leonide; 7 mei 2012, 22:41.

  • #2
    Re: Kaarslicht

    Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
    [CENTER]Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt bij deze foto, alleen zie ik het niet. Daarom, graag bikkelharde kritiek.

    P.S. Op mijn computerscherm leek hij wat teveel aan de gele kant, ondanks dat ik een gele kaars gebruikte en het papier van het boek wat gelig is. Op mijn laptopscherm ziet hij er een stuk minder geel uit, al heb ik geen idee van welk scherm ik nu moet geloven.
    Bestudeer eens de inhoud van de volgende link:


    Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.


    Per saldo blijft het een kwestie van smaak.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Kaarslicht

      Boek, kaarslicht en schemerdonker geeft altijd een goede combinatie.

      Betreft het boek heb je compositorisch gezien mooie lijnen die uit de hoeken vertrekken, met nog eens een mooie lichtinval op de koop toe! Knap.

      Misschien ware het wel 'aangenamer' kijken, mocht je wat meer ruimte gehad hebben rond de kaars. Hij zit nu ietske teveel in het hoekje gedrumd.

      Wat ook mooi zou zijn, bij een type foto als deze: een focusstack!
      Last edited by Vinnydizzy; 6 mei 2012, 08:32.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: Kaarslicht

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
        ..Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt bij deze foto..
        yep.. zie alleen een rood kruisje..?
        grt,bouk./
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Kaarslicht

          Voor mij is ie mooi en niet te veel geel.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Kaarslicht

            Eerlijk gezegd, van kleurzweem en focusstack had ik tot op heden nog nooit gehoord.

            Wat dat geelachtige betreft, de oorspronkele RAW-versie was nog een stuk warmer(rode kleur zelfs), ik heb de witbalans serieus moeten aanpassen.

            Ik ga de foto nog eens opnieuw maken met dezelfde opstelling. De kaars staat bij nader inzien idd wat teveel in de hoek gedrumd. Ik zie nu ook nog enkele slordigheden wat het blenden betreft (met dank trouwens aan Ruselkopke voor de duidelijke tutorial). Ook de tutorial om kleurzweem te verwijderen wil ik wel eens proberen.

            Als ik een meer geslaagde foto kan maken zal ik hier nog een update plaatsen. Bedankt voor de reacties, hier heb ik wat aan.

            Comment


            • #7
              Re: Kaarslicht

              Ik weet eigenlijk niet of het 'done' is om een nieuwe foto als update te plaatsen (berisp me indien nodig). De kaars heeft nu wel meer ruimte. Helaas kreeg ik het papier niet meer in dezelfde vorm gelegd. Vond de vorige foto iets beter wat dat betreft. Graag jullie commentaar. De temperatuur is ook iets kouder (minder geel) gemaakt. Maar ik twijfel, dus daarom mijn vraag: is de update een verbetering? Alvast bedankt voor het kijken en eventuele reacties.
              Last edited by Leonide; 6 mei 2012, 22:53.

              Comment


              • #8
                Re: Kaarslicht

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                [CENTER]Ik weet eigenlijk niet of het 'done' is om een nieuwe foto als update te plaatsen (berisp me indien nodig). De kaars heeft nu wel meer ruimte. Helaas kreeg ik het papier niet meer in dezelfde vorm gelegd. Vond de vorige foto iets beter wat dat betreft. Graag jullie commentaar. De temperatuur is ook iets kouder (minder geel) gemaakt. Maar ik twijfel, dus daarom mijn vraag: is de update een verbetering? Alvast bedankt voor het kijken en eventuele reacties.
                Volgens de hoofdmoderator mogen in de openingspost 3 foto's (updates inbegrepen) worden
                getoond. Deze foto mag je dus verplaatsen naar de openingspost als ik het goed begrijp.
                Het wordt ook makkelijker vergelijken.

                Wat de foto betreft:
                Mijn smaak gaat toch in de richting van de koelere kleuren en daarom handhaaf ik mijn
                'advies' ook voor deze foto.
                De kaars staat op een mooiere plaats maar de schaduwen van de bladen hebben aan
                spanning ingeboet.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Kaarslicht

                  Inderdaad, ook de positie van de bladen vind ik in de eerste foto een stuk natuurlijker. Pfff, nooit gedacht dat dit zo moeilijk zou zijn. Morgen een nieuwe en hopelijk laatste poging. De kaars wordt korter en korter, maar ik geef nog niet op.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kaarslicht

                    mooi update
                    bladeren idd mooier en 'schaduwer' in je eerste foto
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kaarslicht

                      Origineel is, voor mij persoonlijk, mooier dan de update.
                      Goede compositie, sfeer,... Mooie foto dus !

                      Mvg
                      Rudy
                      www.facebook.com/RudyPeirePhotography
                      http://www.rudypeire.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kaarslicht

                        Bedankt.

                        Ik heb nog een laatste update toegevoegd en heb hiervoor de eerste foto wat verder bewerkt. Waar ik nog over twijfel is de juiste kleurtemperatuur (update niet te koud?), alsook of de ruimte tussen de kaars en de rand van de foto nu voldoende is of nog net iets meer mag zijn.

                        Een derde update ga ik niet meer plaatsen, maar tips of opmerkingen blijven natuurlijk welkom. Nogmaals bedankt.

                        Comment

                        Working...
                        X