Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

It's the simple things in life...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • It's the simple things in life...


    Wat vinden jullie van deze?

    Is gewoon getrokken met de Canon 50mm f/1.8.
    Heb mijn macrolens Canon 100mm f/2.0 verkocht wegens te moeilijk (of eerder te weinig geduld ).
    Nu twijfel ik wel over de Hoya close-up set 58mm. Heeft iemand daar ervaring mee? Zou dit wat 'makkelijker' werken dan een macrolens?

    Bedankt voor de tips en info

  • #2
    Re: It's the simple things in life...

    Je geeft zelf aan dat je te weinig geduld hebt. De aankoop van allerlei snufjes gaat daar niets aan verhelpen en denk dat dit ook een verloren kost gaat zijn. Macro is nu eenmaal moeilijk, waar je geduld moet voor hebben.
    Probeer eerst de gewone fotografie onder de knie te krijgen.
    In uw plaats zou ik bv veel oefenen in het handmatig scherpstellen, iets wat je zeker gaat nodig hebben om scherpe macro's te maken. Deze foto hier ontbreekt het aan scherpte en dan spreken we over een relatieve grote bloem.

    Compo, links vind ik het nogal eng gecadreerd terwijl recht teveel plaats is
    Probeer eens je handtekening in één van de kleuren van de foto te maken, dat maakt ze minder opvallend en trekt ze niet zoveel aandacht.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: It's the simple things in life...

      Compo is in mijn visie zo ideaal om tekst in te voeren a-la spreuk of wens.
      Webstek in opbouw

      Comment


      • #4
        Re: It's the simple things in life...

        De 'kern' van de bloem is toch scherp?

        Zou die close-up set hetzelfde werken als een macrolens?
        Ik bedoel dan qua scherpstelling even moeilijk als een macrolens, zodat je ook best op stafief werkt?

        Ik wil gewoon graag close-ups trekken, daarom niet echt 'macro'.

        Thanks

        Comment

        Working...
        X