Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Industrie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Industrie

    Ben naar het kanaal getrokken en de industrie, is eens iets anders dan al die sneeuw :-)
    Door het slechte weer waren de foto's aan de vrij donkere kant, maar heb er dit nog van kunnen maken :


    ISO 400, F8, 1/320, plus kleine nabewerking in PS
    Alle commentaar is van harte welkom!
    Last edited by Mikka; 31 december 2010, 13:05.
    Mijn Flicr

  • #2
    Re: Industrie

    Het onderwerp is prima,maar door het oplichten? is er weinig contrast, alles is even vaag.
    De mistige kleuren zijn wel mooi.
    Als jij dit juist mooi vindt, niet naar mij luisteren hoor!

    Comment


    • #3
      Re: Industrie

      Of de voorgrond scherp of de achtergrond scherp of beide. Maar nu is niets scherp.
      Daarom oppassen met croppen wat dat doet geen goed aan de kwaliteit.
      Dit had een goede kunnen zijn.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Industrie

        Het weer zat inderdaad wel tegen. Mij komt hij ook nogal flets over. De lage begroeiing onderaan voegt niets toe aan het onderwerp. Het staat eigenlijk alleen maar in de weg. Maar verder hou ik wel van dit soort foto's. Als je niet te ver van Antwerpen woont moet je echt eens de chemische industrie langs de Scheldelaan bezoeken. Daar zijn mooie plaatjes te maken. Maar blijf niet te lang op één plaats, want er komt al snel een bewaker zeggen dat er niet gefotografeerd mag worden..

        Comment


        • #5
          Re: Industrie

          Die scherpte had er van mij best wel mogen zijn. Verder vind ik het haast verdwijnen van
          zo'n chemische reus in de grijze achtergrond mooi.

          Comment


          • #6
            Re: Industrie

            Dan ben ik de enige tegenligger op dit moment. Voor mij een knaller van een foto : beeldtaal ! Het groen, de natuur in contrast met de industrie. De vuile lucht die de industrie accentueert. De lichte onscherpte die de sfeer positief vertroebeld, spanning en emotie. En toch is leven nog mogelijk = de vogels. Moet er nog zand zijn ?
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Industrie

              Het groen heeft hier zeker een functie. Dieptewerking. Mischien mocht er wat meer opstaan
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment


              • #8
                Re: Industrie

                Merci voor de reacties.
                Het weer was idd wel een spelbreker, en ik stond ook vrij ver van het onderwerp. Er ligt namelijk nog een kanaal tussen mijn positie en de industrie. Heb nog geen echte zoomlens dus ik moet het doen met de middelen die ik heb.
                Mijn Flicr

                Comment


                • #9
                  Re: Industrie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mikka Bekijk bericht
                  Merci voor de reacties.
                  Het weer was idd wel een spelbreker, en ik stond ook vrij ver van het onderwerp. Er ligt namelijk nog een kanaal tussen mijn positie en de industrie. Heb nog geen echte zoomlens dus ik moet het doen met de middelen die ik heb.
                  Je moet ook de max van je matriaal leren kennen. Je moet weten dat een doorsnee lens in zijn middenbereik het beste presteert. Daar moet je bij de aankoop van je matriaal ook rekening mee houdenDus bv als je goed resultaat wil hebben op 200 mm dan moet je feitelijk een lens kopen van 300 mm en niet één van 200mm.
                  Als je geen goed resultaat kunt boeken maak dan ook de foto niet, want dat brengt alleen maar teleurstelling.
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: Industrie

                    Beetje sleutelen; misschien is deze beter:


                    Omgezet naar Z/W en NIK color.
                    Je hoeft er natuurlijk niet akkoord mee te zijn.
                    Succes.
                    Photography is an art of observation.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Industrie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mikka Bekijk bericht
                      Merci voor de reacties.
                      Het weer was idd wel een spelbreker, en ik stond ook vrij ver van het onderwerp. Er ligt namelijk nog een kanaal tussen mijn positie en de industrie. Heb nog geen echte zoomlens dus ik moet het doen met de middelen die ik heb.
                      Begrijp je reactie niet. Het weer was in dit geval geen spelbreker, integendeel als het om de sfeer gaat !
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Industrie

                        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                        (...)
                        Als je geen goed resultaat kunt boeken maak dan ook de foto niet, want dat brengt alleen maar teleurstelling.
                        Robby BB
                        Of je maakt een onverwacht verrassend beeld , zie reacties van G.R. en doudeke.
                        Altijd lastig om het beeld wat je voor ogen had te vergeten en onbevooroordeeld je resultaat te bekijken. De zo verschillende reacties van BD-ers helpen om een foto anders te bekijken, top!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Industrie

                          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                          Begrijp je reactie niet. Het weer was in dit geval geen spelbreker, integendeel als het om de sfeer gaat !
                          Ik had eerst iets anders in mijn gedachten, maar ben nu wel tevreden met wat eruit is gekomen. Het kon alleen nog wel beter kunnen worden als het echt niet zo mistig was. De uitstoot van de centrale gaat nu voor mij iets te veel verloren in de mist. Maar de sfeer is achteraf wel goed gekomen, anders had ik de foto hier niet op het forum gezet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                          Je moet ook de max van je matriaal leren kennen. Je moet weten dat een doorsnee lens in zijn middenbereik het beste presteert. Daar moet je bij de aankoop van je matriaal ook rekening mee houdenDus bv als je goed resultaat wil hebben op 200 mm dan moet je feitelijk een lens kopen van 300 mm en niet één van 200mm.
                          De limieten leren kennen van een toestel is anders ook altijd leuk en leerrijk. Ik kon maar gaan tot 85 met de lens die ik bij had. Veel is het niet, maar ben er toch tevreden van :-)

                          - De Z/W foto verliest te veel informatie van de foto. Je hebt nu zo vanonder een grote zwarte plek en dat is het toch wel niet. Misschien dat de kwaliteit wel beter kan worden als je vertrekt van de originele foto.
                          Mijn Flicr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Industrie

                            Oorspronkelijk geplaatst door fena Bekijk bericht
                            Of je maakt een onverwacht verrassend beeld , zie reacties van G.R. en doudeke.
                            Altijd lastig om het beeld wat je voor ogen had te vergeten en onbevooroordeeld je resultaat te bekijken. De zo verschillende reacties van BD-ers helpen om een foto anders te bekijken, top!
                            Heel interessante commentaar en leerrijk
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Industrie

                              Oorspronkelijk geplaatst door fena Bekijk bericht
                              Of je maakt een onverwacht verrassend beeld , zie reacties van G.R. en doudeke.
                              Altijd lastig om het beeld wat je voor ogen had te vergeten en onbevooroordeeld je resultaat te bekijken. De zo verschillende reacties van BD-ers helpen om een foto anders te bekijken, top!
                              Wat je hier zegt is 100% juist. Maar als beginnend fotograaf moet men toch eerst zien dat men de basis beheerst en niet gokken op toevallig gelukte foto.
                              Eerst moet er een brede basis (fundament) gelegd worden zodanig dat men veilig kan omhoog bouwen. Natuurlijk moet er geëxperementeerd worden, maar dat moet op basis van de basiskennis gebeuren. Beroepsfotografen nemen ook geen los uit de pols foto's waar niet is over nagedacht. Soms lijkt dit zo maar er is wel over nagedacht.
                              Een truc is om te fotograferen alsof je nog met een filmrolletje van 24 opnames werkt.
                              Vroeger werd er veel meer nagedacht over een foto nemen.
                              Nu maakt men 1000 foto's waarvan er 5 goed zijn.
                              Vroeger koste 1000 foto's veel geld.
                              Wat velen vergeten, dat duizende foto's maken, met een digitaal toestel, ook veel geld kost. Na ongeveer 10000 a 15000 foto is het eigelijk nodig dat men zijn fototoestel een ondehoudsbeurt geeft. Deze beurt kost naargelang het model tussen de 200 en 400 euro
                              Dus denk er aan dat bij iedere keer dat men afdrukt uw toestel aan het slijten is.
                              Robby BB
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

                              Comment

                              Working...
                              X