Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In het bos daar.....!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In het bos daar.....!


  • #2
    Re: In het bos daar.....!

    zou nog een plek zijn voor urbex
    Helemaal mezelf... incl. spellingsfouten

    Comment


    • #3
      Re: In het bos daar.....!

      Mooi!
      Zou het kunnen dat er wat perspectiefvervorming is? Schuurtje links lijkt naar rechts te hellen, muur rechts lijkt naar links te hellen.

      E.T.
      "De gustibus et coloribus non est disputandum"

      Comment


      • #4
        Re: In het bos daar.....!

        Erikthijs , Het huis staat op instorten !
        foto is niet bewerkt . groetjes Lydia
        Last edited by Lydi@H; 14 juni 2020, 13:01.

        Comment


        • #5
          Re: In het bos daar.....!

          [QUOTE=erikthijs;4784150]
          Zou het kunnen dat er wat perspectiefvervorming is? Schuurtje links lijkt naar rechts te hellen, muur rechts lijkt naar links te hellen.

          Als je die muren recht zet, en een beetje meer pit in de foto brengt, dan heb je een mooie...

          grt
          Gerrit

          Comment


          • #6
            Re: In het bos daar.....!

            Hoe met fotoschop wat.moet ik gebruiken ?om mijn muren recht te zetten en waar met meer pit ? Ik wil leren foto s beter maken Dank voor de hulp Lydia

            Comment


            • #7
              Re: In het bos daar.....!

              Oorspronkelijk geplaatst door Lydi@H Bekijk bericht
              Hoe met fotoschop wat.moet ik gebruiken ?om mijn muren recht te zetten en waar met meer pit ? Ik wil leren foto s beter maken Dank voor de hulp Lydia
              Als je Lightroom Classic gebruikt kan je in de ontwikkelmodule eens kijken bij:
              - lenscorrecties (als je tenminste geen systeemcamera gebruikt, die doen dat automatisch dacht ik) voor het corrigeren van lensafwijkingen. Is volgens mij voor jou foto al in orde (iPhone)
              - transformatie voor het verder corrigeren van perspectiefafwijkingen.
              => Bij deze afbeelding zou je eens kunnen proberen te werken met 'hulplijnen'. Als je die optie aanklikt in Lightroom Classic, dan kan je met de muis 2 lijnen trekken: eentje langs de muur aan de linkerkant, eentje langs de muur aan de rechterkant. En dan probeert LRC deze recht te trekken.

              Omdat je aangeeft dat je wil leren heb ik je foto als voorbeeld eens binnengehaald in LR en met de hulplijnen gewerkt. Resultaat zie je hieronder. Als je bezwaar hebt tegen deze foto, geef dan maar een seintje dan doe ik hem asap terug weg!

              "De gustibus et coloribus non est disputandum"

              Comment


              • #8
                Re: In het bos daar.....!

                Hei Gerit Bedankt ! hoe meer pit inbrengen ,?
                recht gezet is inderdaad VEEL beter Lydia

                Comment


                • #9
                  Re: In het bos daar.....!

                  Het verlaten huis (of beter : hoeve) staat recht en is beter. Goede waarneming en foto.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment

                  Working...
                  X