Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de vroege uurtjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In de vroege uurtjes

    Niet gemakkelijk om goede instellingen te vinden eerlijk gezegd. Of de voorgrond is goed, maar de lucht is veel te licht. Of de lucht is mooi, maar de voorgrond is helemaal dicht. Na veel probeersels is het dit geworden. Zonsopgang in Winterberg - Sauerland.



  • #2
    Re: In de vroege uurtjes

    Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
    Niet gemakkelijk om goede instellingen te vinden eerlijk gezegd. Of de voorgrond is goed, maar de lucht is veel te licht. Of de lucht is mooi, maar de voorgrond is helemaal dicht.
    Volgens mij is dit volkomen normaal (niet dat ik een kenner ben of zo hoor...). Ik denk dat als je zowel achtergrond als voorgrond goed belicht wil hebben, dat je dan moet overgaan tot blenden. Hiervan staan heel veel foto's in "SC natuur en landschappen". Ook werken met een grijsverloopfilter kan, als de horizon recht is.
    Bij jouw foto is de lucht goed belicht, maar volgens mij nog een tikkeltje te licht. Foto's met silhouetten (en goed belichte lucht) vind ik trouwens heel mooi hoor. 't Hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf welke silhouetten zich op de voorgrond stellen...
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

    Comment


    • #3
      Re: In de vroege uurtjes

      Is zeker niet slecht, en met 'schaduwen en hooglichten' van PS is er nog heel wat detail uit de donkere voorgrond te halen hoor, zonder aan de lucht te raken. Eens proberen zou ik zeggen.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: In de vroege uurtjes

        Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
        Niet gemakkelijk om goede instellingen te vinden eerlijk gezegd. Of de voorgrond is goed, maar de lucht is veel te licht. Of de lucht is mooi, maar de voorgrond is helemaal dicht. Na veel probeersels is het dit geworden. Zonsopgang in Winterberg - Sauerland.
        om dit te voorkomen gaan we blenden, werk op statief, maar 2 of meerdere foto's één waar de voorgrond goed belicht is en een waar de lucht goed belicht is.
        nadien zet je bijde foto 's overmekaar in ps en gom de uitgebrande lucht weg.


        groetjes
        renske

        Comment


        • #5
          Re: In de vroege uurtjes

          Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
          om dit te voorkomen gaan we blenden, werk op statief, maar 2 of meerdere foto's één waar de voorgrond goed belicht is en een waar de lucht goed belicht is.
          nadien zet je bijde foto 's overmekaar in ps en gom de uitgebrande lucht weg.
          of begin eens bij tegenlicht, over te belichten.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: In de vroege uurtjes

            Bedankt voor de tips

            Comment

            Working...
            X