Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iets raars met de wolken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iets raars met de wolken

    Bij de eerste foto wat aan de schuiverkes getrokken om de regenboog duidelijker te krijgen.




    Het uitzicht leek mij zo onwezenlijk, zon, donkere wolken links in beeld en die strook net aan het schip die op het water valt. Een plaatselijke bui?
    update


    Shooting Date/Time 2/01/2011 15:20:17 1/160Sec. F8.0 ISO 100 Focal Length 28,0 mm. Een beetje te veel geknipt nu?
    Last edited by Anaisje; 13 januari 2011, 08:36. Reden: exif en update
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

  • #2
    Re: Iets raars met de wolken

    Twee knappe opnames zowel van licht, sfeer en natuurlijk het fascinerend verschijnsel - dat zijn echt momentopnames Je kan ze beter doen uitkomen door bij alle twee onderaan wat af te snijden en bij de eerste ook bovenaan (het lichte gedeelte in de lucht) wat weg te laten, dan krijg je wel een pano maar de foto wordt er beter van
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Iets raars met de wolken

      Ik sluit me aan bij GR een panorama zou erg mooi zijn. stukje erboven en onder (tot net onder de plas, zorgt ervoor dat het oog gelijk naar de boot getrokken word.
      Mooi moment ook met de zwerm vogels erbij

      Comment


      • #4
        Re: Iets raars met de wolken

        Deze wolken daar komt net op dat moment een flinke regenbui uit
        Wij zijn er wel eens naar toe gereden en dan pppppppppffffffff niet normaal wat daar uit komt ,
        Prachtige foto,s en inderdaad een stuk er af dat maakt het heel mooi en af
        (heb ik ook hier geleerd hoor )
        grt,
        Pimpeltje
        Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
        Pimpel

        Comment


        • #5
          Re: Iets raars met de wolken

          eerste is erg mooi als je het lichte bovendeel eraf haalt.

          off topic:
          mag ik vragen hoe oud u bent.
          dit omdat ik het wat vreemd vind, dat u dit nog nooit eerder hebt gezien?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Iets raars met de wolken

            Bouk, oud genoeg om dit al eens te kunnen zien. Ik ben op rust van dit jaar. Helaas woon ik in een stad en tussen de muren van de huizen valt dit niet zo erg op. Wat je daar te zien krijgt is de ene kant van de straat droog en de bui zien naderen aan de andere zijde. Ook kijk ik nu iets anders door de fotografie om me heen.
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

            Comment


            • #7
              Re: Iets raars met de wolken

              Twee hele goeie updates
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

              Comment


              • #8
                Re: Iets raars met de wolken

                Ja hoor ze zijn beide al een stuk beter en mooi vast gelegd
                grt,
                Pimpeltje
                Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                Pimpel

                Comment


                • #9
                  Re: Iets raars met de wolken

                  Bedankt voor de commentaren. Ik heb heel lang getwijfeld om hier een foto te durven plaatsen. Bang voor de opmerkingen die volgen. Na mijn derde foto geplaatst te hebben moet ik toegeven dat het helpt om anders te leren kijken. En zien wat andere ogen zien Vraagt wel veel tijd bij zo een massa aan foto's die er komen, bijna een dagtaak voor de helpende zielen. Heel erg bedankt dus.
                  Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iets raars met de wolken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                    ... Ik heb heel lang getwijfeld om hier een foto te durven plaatsen. Bang voor de opmerkingen die volgen. ...
                    Angst is een slechte raadgever.

                    Mooie panorama's.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iets raars met de wolken

                      Ik vind dat je er nu toch wel wat veel hebt afgesneden. Er mocht wat meer lucht inblijven. Het gaat om de lucht en bij de updates komt dit veel minder tot z'n recht.
                      https://www.tinicleemputfotografie.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iets raars met de wolken

                        2 knappe updates!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iets raars met de wolken

                          Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                          ............ Ik heb heel lang getwijfeld om hier een foto te durven plaatsen. Bang voor de opmerkingen die volgen.
                          dat had ik met mijn eerste comment, maar dat gaat nu het al een stuk makklijker.

                          de updates zij trouwens erg goed.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iets raars met de wolken

                            Tini, mijn echtgenoot heeft het zelfde gefotografeerd. Hij heeft veel dichter ingezoemd met zijn lens op het onderwerp zodat de wolkenhemel bovenaan weg valt. Zijn foto heeft iets heel dreigends daar door, heel donkere hemel, wit gebouw en de regenvlaag met boot. Bij de foto die ik gemaakt had en als tweede hier geplaatst heb dacht ik dat net die wolkenhemel kon aanduiden hoe grillig het weer kan zijn. Jij deelt dus die mening met mij. Daarom ook mijn vraag of ik niet te krap had gesneden bij de update.
                            Fotograferen lijkt wel dansen op een slap koord. Ervaring is al doende leren en alle hulp is welkom voor mij.
                            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iets raars met de wolken

                              Ja Anaisje, haak in bij wat Tini opmerkt : toch een ietsje te veel lucht bovenaan weg alhoewel ze nu mooier en spectaculairder ogen Jij hoeft geen angst te hebben, hier zitten allemaal mensen met goede voornemens.... allee, hm.... dat mag ik toch hopen
                              En.... laat je foto's maar komen !!!
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X