Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hond in havengeul Nieuwpoort

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hond in havengeul Nieuwpoort




    exif F 6,3-1/500- iso 100-Foc.l 83mm

    Met Vele Groeten-Cuvoll-
    Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
    BD 1000BE

  • #2
    Re: Hond in havengeul Nieuwpoort

    Als ik de eerste keer naar je foto keek krijg ik direct het gevoel van: Ochere da hondje en vraag ik me af hoe het daar geraakt is.

    Nu over de foto zelf:

    Onderwerp mocht nog iets naar rechts en iets meer afgesneden (onderwerp aanzie ik de hond + het geen hij op zit).
    Ook zou ik meer ingezoomd hebben , iets te veel ronddom het bedoelde onderwerp.
    Scherpte ligt op de ondergrond en iets minder bij de hond, wat beter had geweest.

    Met iets meer zoom, een iets andere compo had je van dit onderwerp (wat bij de gevoeligheid van mensen zal spelen) een mooie foto kunnen maken.
    Het is een goede poging maar komt bij mij eerder over als een foto van iets wat je niet veel ziet, niet meer dan dat.

    Grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

    Comment


    • #3
      Re: Hond in havengeul Nieuwpoort

      Bij de allereerste blik had ik de hond zelfs niet echt opgemerkt (moet dus dringend eens bij de optiCHIEN)

      Daarna vraag je je inderdaad af hoe dat beest daar geraakt is.

      Qua compo kon de foto beter. Meer inzoomen zodat het onderwerp echt de aandacht trekt. (of crop) Ook iets meer rechts op de foto plaatsen zodat je de indruk krijgt dat de hond in de verte staart en verwacht dat er iets uit de zee komt...

      De scherpte kon ook nog wel beter (scherpstellen op onderwerp, hond), misschien ook wat scherptediepte uitproberen zodat het zand dat veraf ligt wat meer out-of-focus is.(indien mogelijk)
      Belichting is goed. (mocht zelfs een ietsje minder, witte vlekken in hondevacht zijn op het randje van overbelichting, maar goed compromis daar je anders te donker zou zijn onder het staketsel)
      In ieder geval zeker niet slecht
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Hond in havengeul Nieuwpoort/update





        Andere crop ,misschien is de compo wat beter?
        Met Vele Groeten-Cuvoll-
        Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
        BD 1000BE

        Comment


        • #5
          Re: Hond in havengeul Nieuwpoort

          De cropversie is inderdaad stukken beter omdat de aandacht meer op de hond gericht is. Mooi opgemerkt alleszins.
          Maar zou het kunnen dat het geen echte hond is maar een beeldje? Want hij zit verdomd stil.
          gegroet, Ludo

          Comment


          • #6
            Re: Hond in havengeul Nieuwpoort

            Stilzitten op foto is niet zo moeilijk, hé.
            Het is idd een beeld; ik heb nog nooit een hond gezien met een plaat/tegel aan zijn gat.

            Comment


            • #7
              Re: Hond in havengeul Nieuwpoort

              Het viel me op die gevlekte kleuren.
              Bij inzomen zag ik dat het een hond was op de paal ,grappig!!
              Normaal zitten er meeuwen op maar een hond op de paal ?
              groeten.
              Met Vele Groeten-Cuvoll-
              Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
              BD 1000BE

              Comment


              • #8
                Re: Hond in havengeul Nieuwpoort

                Deze hebben we hier vorig jaar ook al eens ontmoet!...

                Comment


                • #9
                  Re: Hond in havengeul Nieuwpoort

                  Deze hond is (was) een onderdeel van een tentoonstelling waarbij een aantal kunstenaars op elk staketsel een beeld plaatsten.

                  Na afloop haalden sommige artiesten hun beelden weg, maar anderen lieten ze gewoon staan. Een beeld van een naakte vrouw verdween spontaan, maar deze hond is altijd blijven staan

                  (vernomen van onze zeilinstructeur)

                  groetjes,
                  Rik
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hond in havengeul Nieuwpoort

                    De crop is veel beter, hond krijgt meer de aandacht en ook meer ruimte om in te kijken.
                    Op de eerste had ik nooit gezien dat de hond niet echt was, maar op de compo is het duidelijk.

                    Zo zie je maar dat kunst de aandacht trekt é (maar die naakte vrouw hadden ze ook mogen laten staan hoor )

                    Grtz
                    'Keep on Clicking'
                    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

                    Comment

                    Working...
                    X