Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het was plezant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het was plezant

    Auhh nee... het wordt donker mannen, we moeten naar huis



    Graag commentaar
    Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

  • #2
    Re: Het was plezant

    Mooie hond en de structuur in de pels is goed aanwezig, verder zonder verhaal. Minpunt ook de boom die uit zijn achterste komt opgeschoten ! Beter opletten met compositie en uitbeelding
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Het was plezant

      ja, van die boom geef ik je 100% gelijk
      Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

      Comment


      • #4
        Re: Het was plezant

        Boom goed weggeshopt of beter orgineel behouden ?

        Last edited by Bjorn B; 10 maart 2011, 19:20.
        Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

        Comment


        • #5
          Re: Het was plezant

          Bjorn, goed gedaan die boom daar weghalen
          Wat ik hier aan de compo anders zou gedaan hebben is meer een keuze maken. Of je gaat helemaal voor de hond en legt het scherpstelpunt op zijn of haar kop ipv op het lichaam. Of je gaat voor de hond in het landschap waarbij je meer afstand neemt van je hond. Nu heb je naar mijn gevoel te veel recht aan recht toe gewerkt. Wat je wel goed gedaan hebt is om de hond niet al rechtstaand te fotograferen en dat je een lager standpunt ingenomen hebt.
          Zeker verder doen, het komt goed en kan enkel beter worden door veel te doen
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

          Comment


          • #6
            Re: Het was plezant

            Goed gelukt met dat wegshoppen, stukken beter Verder volg ik in verband met de compo, de hond staat ook wat te centraal in beeld.
            Photography is an art of observation.

            Comment


            • #7
              Re: Het was plezant

              ja, dat klopt van die boom.
              maar anderzijds heeft de foto ook wel iets knulligs en grappigs met de boom die uit de hond komt.
              ik zou die versie dus niet meteen weggooien.

              Comment


              • #8
                Re: Het was plezant

                Ik ga akkoord met voorgaande commentaren, maar wat mij het meest opvalt is eigenlijk hoe onnatuurlijk het invullicht op de hond overkomt. Dit had toch ietske getemperd mogen worden, zodat de zon toch de sterkste lichtbrond blijft.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Het was plezant

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  Ik ga akkoord met voorgaande commentaren, maar wat mij het meest opvalt is eigenlijk hoe onnatuurlijk het invullicht op de hond overkomt. Dit had toch ietske getemperd mogen worden, zodat de zon toch de sterkste lichtbrond blijft.
                  Ga hier volledig mee akkoord met deze tips, volgende keer beter Grtjes Francine
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het was plezant

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Ik ga akkoord met voorgaande commentaren, maar wat mij het meest opvalt is eigenlijk hoe onnatuurlijk het invullicht op de hond overkomt. Dit had toch ietske getemperd mogen worden, zodat de zon toch de sterkste lichtbrond blijft.
                    Een flash moest ik wel gebruiken, anders was de hond gewoon zwart.
                    Jammer kan ik men flash daar niet op aanpassen ...en de tijd om nog wat achteruit te gaan had ik niet, want anders was men hond al weg.
                    Zoals je kan zien, zijn haar poten nat, dat reflecteert ook al een stuk en nog is zeker zo'n zwarte vacht.

                    (p.s. ik had geen snoepjes mee om te belonen en dat had ze snel door )

                    Verder heel erg bedankt voor de vele tips, daar kan ik weer een stukje mee verder.

                    Mvg Bjorn
                    Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het was plezant

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bjorn B Bekijk bericht
                      Een flash moest ik wel gebruiken, anders was de hond gewoon zwart.
                      Jammer kan ik men flash daar niet op aanpassen
                      Je kunt toch de sterkte van je flash aanpassen?
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het was plezant

                        Nee, zoals ik in eerdere posts al heb gezegd is men toestel (Olympus SP-800Uz) niet zo goed uitgebouwd voor manuele foto's.
                        Zo kan ik ook het diafragma en de sluitertijd niet zelf bepalen
                        Van die dingen was ik nog niet op de hoogte voor ik me dit toestel aanschafte.

                        Dus het wordt effe sparen voor een beter uitgerust toestel ...

                        mvg Bjorn
                        Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

                        Comment

                        Working...
                        X