Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het kraantje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het kraantje


    Vandaag is de eerste dag dat ik aan fotografie doe (als je het zo al kan noemen ) en het is ook de eerste dag dat ik met dit fototoestel werk. Kritiek mag gerust gegeven worden, het zal mijn werk alleen maar verbeteren in de toekomst.

    Getrokken met een Sony DSL-A200 - 1/15s - f/5.6 - ISO:800
    The camera has the ability to capture a moment in time
    and then preserve it frozen for ever
    .

  • #2
    Re: Het kraantje

    mijn mening:
    voorgrond is storend wazig,
    iemand ,de fotograaf,is zichtbaar in de weerspiegeling
    totaliteit is nietszeggend
    Ben ook maar een beginner,toch een gouden raad:een paar uur grasduinen in de beginnershoek kan je veel bijbrengen.Bij mij was het toch zo
    groeten
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare

    Comment


    • #3
      Re: Het kraantje

      Zegt mij ook niks.
      1/15 s uit de hand getrokken? Dat vraagt om problemen.

      Comment


      • #4
        Re: Het kraantje

        Welke sluitertijd zou ik dan moeten nemen als ik vragen mag? Dankje allesinds voor de reacties!
        The camera has the ability to capture a moment in time
        and then preserve it frozen for ever
        .

        Comment


        • #5
          Re: Het kraantje

          Het vuistregeltje in acht nemende samen met je brandpuntsafstand zou de langst mogelijke sluitertijd 1/60 geweest zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Het kraantje

            Oorspronkelijk geplaatst door buffalo Bekijk bericht
            Het vuistregeltje in acht nemende samen met je brandpuntsafstand zou de langst mogelijke sluitertijd 1/60 geweest zijn.
            Dankje, ik ben heel blij dat dit forum zo'n goede kritek kan geven
            The camera has the ability to capture a moment in time
            and then preserve it frozen for ever
            .

            Comment


            • #7
              Re: Het kraantje

              Als je echt pas begint te fotograferen, dan heb je hiermee niet het gemakkelijkste onderwerp gekozen. Je auto-witbalans zit ernaast, maar dat is gemakkelijk te corrigeren in de meeste fotobewerkingsprogramma's. Na correctie, lavabo=wit, oogt je foto al iets beter. Je toont wel dat je wilt experimenteren en dat is positief.
              Volgens het uur waarop je de foto genomen hebt was het buiten al donker en waren de mogelijkheden om je nieuwe toestel te testen beperkt.
              Begin met overdag op stap te gaan met je camera, wees streng voor jezelf en laat hier je beste resultaten zien. Andere onderwerpen lenen zich meer tot opbouwende commentaar en daar kan je alleen maar wel bij varen.
              Nog veel succes met je nieuwe hobby.
              Luc

              Comment


              • #8
                Re: Het kraantje

                Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                Als je echt pas begint te fotograferen, dan heb je hiermee niet het gemakkelijkste onderwerp gekozen. Je auto-witbalans zit ernaast, maar dat is gemakkelijk te corrigeren in de meeste fotobewerkingsprogramma's. Na correctie, lavabo=wit, oogt je foto al iets beter. Je toont wel dat je wilt experimenteren en dat is positief.
                Volgens het uur waarop je de foto genomen hebt was het buiten al donker en waren de mogelijkheden om je nieuwe toestel te testen beperkt.
                Begin met overdag op stap te gaan met je camera, wees streng voor jezelf en laat hier je beste resultaten zien. Andere onderwerpen lenen zich meer tot opbouwende commentaar en daar kan je alleen maar wel bij varen.
                Nog veel succes met je nieuwe hobby.
                Luc
                Ik vond deze foto eigenlijk mooi gelukt omdat het kraantje er scherp op staat (in mijn ogen, die belange nog niet zo goed getraint zijn) en dat de achtergrond wazig is. Ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt met auto-witbalans.. Ik moet mijn witbalans zelf instellen (Ik stel eigenlijk alles zelf in behalve mijn focus, die is automatisch). Maar ik snap eigenlijk niet bepaald hoe je ziet welke witbalans de juiste is? Allesinds heel fel bedankt met de steun
                The camera has the ability to capture a moment in time
                and then preserve it frozen for ever
                .

                Comment


                • #9
                  Re: Het kraantje

                  Je eerste dag dat je 'aan fotografie doet' en je stelt reeds alles zelf in !?!?!?
                  Dat is om moeilijkheden vragen. Als ik je een raad mag geven, dan zou ik beginnen met het diafragma zelf in te stellen, de rest automatisch, en dan maar oefenen, oefenen en oefenen. Eenmaal dat onder de knie, een volgende stap........ enz.
                  Indien dit je te lang duurt, zou ik een cursus gaan volgen.
                  Nu heb je een gesofistikeerde auto gekocht, je denkt te weten waarvoor alle knopjes dienen, en je wil er onmiddellijk goed kunnen mee rijden ....... het is weinigen gegeven hoor.
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het kraantje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Je eerste dag dat je 'aan fotografie doet' en je stelt reeds alles zelf in !?!?!?
                    Dat is om moeilijkheden vragen. Als ik je een raad mag geven, dan zou ik beginnen met het diafragma zelf in te stellen, de rest automatisch, en dan maar oefenen, oefenen en oefenen. Eenmaal dat onder de knie, een volgende stap........ enz.
                    Indien dit je te lang duurt, zou ik een cursus gaan volgen.
                    Nu heb je een gesofistikeerde auto gekocht, je denkt te weten waarvoor alle knopjes dienen, en je wil er onmiddellijk goed kunnen mee rijden ....... het is weinigen gegeven hoor.
                    Groetjes
                    Ik doe niets anders elke dag, ik heb in deze 2 dagen al heel veel bijgeleerd. Ik wist dat er een paar mensen gingen zeggen dat het te 'moeilijk' voor mij ging zijn maar geloof me, ik ben een doorzetter. Ik stel alles in omdat ik gewoon een controlefreakje ben daarbij vind ik dat je het beste leert door het te doen en het te blijven doen. Ik heb een macrolens (die zat standaard erbij) dus ik heb nog niks anders gedaan dan het diafragma in te stellen, om zo (te proberen) een mooi resultaat te bekomen enige tips/geheugensteuntjes omstrikt het diafragma?
                    The camera has the ability to capture a moment in time
                    and then preserve it frozen for ever
                    .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het kraantje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Je eerste dag dat je 'aan fotografie doet' en je stelt reeds alles zelf in !?!?!?
                      Dat is om moeilijkheden vragen. Als ik je een raad mag geven, dan zou ik beginnen met het diafragma zelf in te stellen, de rest automatisch, en dan maar oefenen, oefenen en oefenen. Eenmaal dat onder de knie, een volgende stap........ enz.
                      Indien dit je te lang duurt, zou ik een cursus gaan volgen.
                      Nu heb je een gesofistikeerde auto gekocht, je denkt te weten waarvoor alle knopjes dienen, en je wil er onmiddellijk goed kunnen mee rijden ....... het is weinigen gegeven hoor.
                      Groetjes
                      Zou aanraden deze opmerking toch nog eens te lezen en te volgen. Beginnen is altijd moeilijk en kritiek doet wat pijn, maar dit gaat over na een tijdje als je de goede weg hebt gevonden ! Er is al heel wat uitleg verschaft over het diafragma in beginnershoek, je zal het dus ergens wel vinden daarom is communicatie onder elkaar zo belangrijk - vergeet dit niet !
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het kraantje

                        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        Zou aanraden deze opmerking toch nog eens te lezen en te volgen. Beginnen is altijd moeilijk en kritiek doet wat pijn, maar dit gaat over na een tijdje als je de goede weg hebt gevonden ! Er is al heel wat uitleg verschaft over het diafragma in beginnershoek, je zal het dus ergens wel vinden daarom is communicatie onder elkaar zo belangrijk - vergeet dit niet !
                        Omdat het mijn eerste foto is raakt het me eigenlijk best wel fel maar mja, dat zorgt ervoor dat ik nog beter mijn best ga doen voor de volgende foto
                        The camera has the ability to capture a moment in time
                        and then preserve it frozen for ever
                        .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het kraantje

                          Het minste wat je kan zeggen is dat het een proper kraantje is!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het kraantje

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                            Het minste wat je kan zeggen is dat het een proper kraantje is!
                            De EERSTE positieve reactie op mijn foto (ook al is het niet over hoe ik hem genomen heb).. Dankje?
                            The camera has the ability to capture a moment in time
                            and then preserve it frozen for ever
                            .

                            Comment

                            Working...
                            X