Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hello world

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hello world







    1 & 2 zijn gekropt, 3 is zo getrokken
    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

  • #2
    Re: hello world

    Wat ik vind storen aan deze foto is dat de scherpte niet oogt. De scherpte ligt steeds op de breedtering ipv op de landen. Probeer je diafragma kleiner in te stellen (als het al kan) en stel scherp op het deel van de bol dat het dichtst bij jou staat. Probeer de breedtering onscherp te krijgen, die gaat nu lopen met de aandacht.
    Crops vind ik een maat voor niets. De ongecropte versie is beter maar daar staat de deur op ...
    Ivm de crops : probeer een lijn (de breedtering bv) te doen eindigen in een hoek, dit maakt het beeld sterker. Nummer 3 bv maar daar zou ik de buitenkant laten hebben eindigen in de hoek.
    Belichting lijkt me ok maar bij drie is er een spotlicht te zien.
    Oefening baart kunst

    Slu !

    Tjerri

    Comment


    • #3
      Re: hello world

      in de achtergrond zit heel veel ruis.
      De 350 is niet zo goed in de hogere ISO waarden. Je krijgt "veel ruis" in de hogere ISO.
      De recente camera's hebben daar minder last van.
      Ruis valt gedeeltelijk te compenseren in raw converter of PS.

      Welke instelling ISO - tijd belichting - diafragma?
      Op statief of vrije hand?

      mvg

      Franky

      Comment


      • #4
        Re: hello world

        Oorspronkelijk geplaatst door Franky Roels Bekijk bericht

        Welke instelling ISO - tijd belichting - diafragma?
        staat er in hoor.
        vind het wel goed gedaan.
        2-3-1.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: hello world

          Er is idd scherpgesteld op de breedtering, maar dat vind ik net mooi :-) Bij de eerste vind ik het wel jammer dat de bovenkant van de houder er niet helemaal opstaat, vandaar dat de tweede mijn favoriet is!
          Maar het concept en het uitvoeren vind ik beide wel dik oké :-)
          FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

          Comment


          • #6
            Re: hello world

            iso was ik vergeten lager te zetten (800), maar heb de ruis al verminderd in psp. Wat je nu ziet is grotendeels de structuur van de muur.
            De scherpte op de breedtering was net de bedoeling. Had er ook waarbij die niet scherp is en vond die minder.
            Ze zijn allen uit vrije hand getrokken.

            Franky het is zelfs maar een 300D dat ik heb.

            Bedankt voor de reacties
            Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

            Comment


            • #7
              Re: hello world

              Mooie reeks met voorkeur voor foto 3 mooie gedaan

              Groeten

              Joeri
              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

              Comment


              • #8
                Re: hello world

                Leve foto 3, maar waarom? Wegens de compositie, het goed in beeld brengen (scherpte, licht, et cetera) van zowel de bol als de meridiaan (het juiste woord ) .

                Comment


                • #9
                  Re: hello world

                  bedankt allemaal voor de reacties
                  Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

                  Comment


                  • #10
                    Re: hello world

                    Oorspronkelijk geplaatst door fredduc Bekijk bericht
                    als de meridiaan (het juiste woord ) .
                    Een meridiaan om de breedte aan te duiden ? Je bent overduidelijk het noorden kwijt

                    Frank De Winne

                    Comment


                    • #11
                      Re: hello world

                      Hi Katrien...ik vind het een mooi idee, en vooral bij nummer 3 een erg aantrekkelijk resultaat! Stel anders inderdaad eens scherp op de landen ipv op de breedtegraad en vergelijk de resultaten. Leuke kleurtjes vind ik

                      Comment


                      • #12
                        Re: hello world

                        was bij mijn broer aan het babysitten op zijn dochtertje. En waarmee hou je je nu bezig terwijl ze slaapt?



                        dit is ene waarbij de breedtering of wat het ook is niet scherp is, maar de landen zijn ook niet scherp genoeg. (achter een linkje, want heb al 3 foto's staan in deze topic)
                        Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

                        Comment

                        Working...
                        X