Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR probeersels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR probeersels

    Hello,

    Gisteren heb ik enkele foto's genomen om eens met HDR te experimenteren.

    Opbouwende commentaar altijd welkom !





    Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

  • #2
    Re: HDR probeersels

    mooi hoor!! profesionele commentaar kan ik je niet geven omdat ikzelf maar een beginner ben.
    ik kan het smaken
    Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

    http://www.divado-photography.be/

    Comment


    • #3
      Re: HDR probeersels

      Veel HDR-foto's zijn ronduit lelijk. Deze niet! De sfeer zit goed, de kleuren zijn aangenaam, je hebt goed gedoseerd. En daarbij zijn de foto's op zich ook goed.
      Enig minpuntje: de wolkjes in de derde foto. Als je 3 of meer opeenvolgende belichtingen gebruikt hebt, dan krijg je daar ghosting.
      'k Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar in sommige HDR-software zit er iets om ghosting tegen te gaan.
      Luc

      Comment


      • #4
        Re: HDR probeersels

        Bovenste foto ziet een waas over. Die kun je er nog uithalen zodat het contrast beter wordt.
        Vertel je ook nog iets hoe je het gedaan hebt, zoals hoeveel opnamen en met hoeveel stops verschil? Daar kan ik van leren!
        Jacques Bakker
        www.fotohandig.be

        Comment


        • #5
          Re: HDR probeersels

          Ik had deze reacties al niet verwacht

          Wat betreft die ghosting heb ik even gezocht, en de software blijkt idd over deze functie te beschikken, maar aangezien ik net bezig ben (vanaf gisteren) met HDR wist ik niet wat dit bedoelde

          Die waas op de eerste foto is het begin van mist denk ik aangezien deze foto deze nacht is genomen en het enkel uren nadien "potdicht" was van de mist Niet leuk om daar met je sleepboot door te varen

          De foto's zijn gemaakt met 3 aparte foto's van elk -2 / 0 / +2 met de AEB functie van men camera. Daarna in Photomatix in een HDR gezet en nog wat manueel bijgewerkt waaronder de lichtkleur die origineel wat té oranje was door al de oranje verlichting daar.
          Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

          Comment


          • #6
            Re: HDR probeersels

            Even uppen omdat ik nog wat meer reactie zou krijgen, en vooral van mensen met een kritisch oog zodat ik nog kan werken aan mijn techieken.

            Grtz
            Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

            Comment

            Working...
            X