Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR probeersel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR probeersel

    Ik wou mij eens aan een HDR wagen. Ik vind persoonlijk de weerkaatsing in het water voor de waterval te druk maar het gaat mij vooral om de HDR. Dit is via Correl Paint Shop Pro X2 gedaan aan de hand van 3 foto's met belichting: -0.3; +0.3; +1.

    Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

  • #2
    Re: HDR probeersel

    Ik snap de belichting helemaal niet hoor.
    Voor HDR moeten de drie opnames toch anders genomen worden.
    Persoonlijk neem ik 5 foto's en wel zo: -2EV, -1EV, 0EV, +1EV, +2EV.
    De foto's neem ik in RAW en natuurlijk vanop statief.
    Je moet daarvoor het programma niet kopen, maar hier (klik) is een handleiding te downloaden.
    Zelf gebruik ik echter Photomatix.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: HDR probeersel

      Ik heb er onlangs ook over gelezen en zou dit ook wel eens willen proberen.
      In ieder geval vind ik jou HDR een mooi eindresultaat hebben.
      Idd wat veel weerkaatsing in het water.
      (Ik had wel graag met Photoshop gewerkt)
      Bekijk zoveel je moet, niet zoveel je kan.

      Comment


      • #4
        Re: HDR probeersel

        ik ben absoluut niet thuis in HDR
        maar ik vind de plaat wat
        kunstmatig overkomen .
        Canon eos 7D

        Comment


        • #5
          Re: HDR probeersel

          Goed bezig. Al vind ik wel dat je hier iets te ijverig tewerk gegaan bent. De HDR is te nadrukkelijk aanwezig.
          Normaal neem je wel een foto met de 'juiste' belichting (0EV) en dan een of meerdere met een positieve of negatieve bias. De meeste mensen nemen dus een oneven aantal fotos (3 tot 9) met evenveel fotos positief als negatief gebiased op vlak van belichting, maar dit is geen must.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment

          Working...
          X