Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graantje meepikken.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graantje meepikken.....

    hy, wat vinden jullie hiervan. ik denk dat ik bij foto 1 wat scherpte mis en bij foto 2 is de compo niet zo goed denk ik.
    Graag jullie advies!!!




    efix foto 1 : Brandpuntsafstand: 38mm
    Belichtingsstand: Diafragmavoorkeuze
    Lichtmeetmethode: Meerveldsmeting
    1/3200 sec. - F/4.8
    Belichtingscorrectie: 0 LW

    efix foto 2 : Brandpuntsafstand: 40mm
    Belichtingsstand: Diafragmavoorkeuze
    Lichtmeetmethode: Meerveldsmeting
    1/1000 sec. - F/11
    Belichtingscorrectie: 0 LW
    You only have one life........ LIVE IT !!!

  • #2
    Re: Graantje meepikken.....

    Je zegt het zelf Niet scherp en compo niet best

    Foto 1: inderdaad niet scherp. Belichtingstijd 1:3200 ?! Of het waaide heel hard of je bibbert wel heel erg De lucht op de achtergrond helpt ook niet erg, komt wat rommelig over zo met die bomen en lucht. Maar idee is best leuk.

    Foto 2: zie ik persoonlijk niets in, saai beeld, niets wat je oog/aandacht trekt (eigenlijk geen echt onderwerp) en lijkt ook niet erg scherp.....
    ---------------- Ik doe niet meer mee

    Comment


    • #3
      Re: Graantje meepikken.....

      dimi, check eens op welke ISO-waarde je fototoestel staat? Hoewel er geen ruis in je fotos te bespeuren valt denk ik dat je ISO waarde veel hoger staat dan nodig.

      Waarschijnlijk is er ook één of andere noise-reduction toegepast waardoor alles een pietsje minder scherp uitkomt.
      Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens :)
      Flickr album Homepage

      Comment


      • #4
        Re: Graantje meepikken.....

        Ik vind de diafragma-instelling van je camera telkens wel goed. Gezien de sluitertijden vermoed ik dat je vrij hoog in de ISO's gegaan bent, wat niet nodig is.
        Beide foto's zouden m.i. gebaat zijn met een hoger standpunt. Bij de eerste zou er dan enkel graan op de achtergrond staan, wat m.i. beter zou zijn. Bij de tweede zou je m.i. meer diepte krijgen. Ik, persoonlijk, fotografeer vaak van beneden naar boven, maar ook dikwijls naar beneden, zeker in groothoek, omdat je zo m.i. vaak meer diepte maakt omdat je de verte ingaat en alles op de weg duidelijk laat zien.

        Comment


        • #5
          Re: Graantje meepikken.....

          Met welk objectief zijn deze opnames gemaakt? Bij de eerste foto zorgen de lichte punten in de achtergrond voor een "onrust" (ze vloeien niet mooi in elkaar over), maw het (of is het "de" :-) bokeh van deze lens in niet schitterend imho...
          Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

          Comment


          • #6
            Re: Graantje meepikken.....

            Bedankt voor de uitleg en het advies. ik zal het zeker proberen.
            Ik denk dat de iso op auto stond. Mijn toestel ( nikon d40 ) kan jammer genoeg niet lager dan iso 200. Ik trek nog steeds met de kitlens maar heb deze week een sigma 17-70mm 2,8 macro besteld.
            Bedankt !!!
            You only have one life........ LIVE IT !!!

            Comment


            • #7
              Re: Graantje meepikken.....

              geen foto te zien.

              Comment


              • #8
                Re: Graantje meepikken.....

                hier wel
                ---------------- Ik doe niet meer mee

                Comment


                • #9
                  Re: Graantje meepikken.....

                  Picture Parking is misschien even offline, ik zie voorlopig ook geen foto . . . ik wacht nog even af
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Graantje meepikken.....

                    de bedoeling is ni slecht, mor de achtergond(dof) is ni goe
                    iso moet lager kunne zeker met dat toestel
                    ik spreek over #1
                    #2 vind ik niet goed
                    Last edited by Frie01; 19 juli 2008, 11:50.
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment

                    Working...
                    X