Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gotische doorkijkjes (3X)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gotische doorkijkjes (3X)

    Doorkijkjes, wat kan beter en waar moet ik in het vervolg opletten.
    Alvast bedankt.









  • #2
    Re: Gotische doorkijkjes (3X)

    Voor mij de eerste

    Comment


    • #3
      Re: Gotische doorkijkjes (3X)

      Ik heb toch het idee dat dit niet gotisch is maar romaans.
      Maar 't is leuk om te zien.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Gotische doorkijkjes (3X)

        het on-gotische was ook het eerste wat me opviel.
        Misschien de 3e die vroeg-gotisch is
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Gotische doorkijkjes (3X)

          ik verkies de eerste, geeft het meest de sfeer weer

          Comment


          • #6
            Re: Gotische doorkijkjes (3X)

            Waar is dit?

            Tweede vind ik de mooiste, maar zou wat breder en rechter mogen zijn en de boog volledig erop.
            Landschap erachter met zijn dieptelagen en de lucht met wat witte nevels vind ik heel mooi.
            Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

            Comment


            • #7
              Re: Gotische doorkijkjes (3X)

              Ook ik ga voor de eerste. Waar is dit?
              ---

              Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

              Comment


              • #8
                Re: Gotische doorkijkjes (3X)

                De eerste geeft voor mij de meeste impact

                Comment


                • #9
                  Re: Gotische doorkijkjes (3X)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Ik heb toch het idee dat dit niet gotisch is maar romaans.
                  Maar 't is leuk om te zien.
                  Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                  het on-gotische was ook het eerste wat me opviel.
                  Misschien de 3e die vroeg-gotisch is
                  Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
                  Waar is dit?

                  Tweede vind ik de mooiste, maar zou wat breder en rechter mogen zijn en de boog volledig erop.
                  Landschap erachter met zijn dieptelagen en de lucht met wat witte nevels vind ik heel mooi.
                  [QUOTE=TriXal0ne;3542034]Ook ik ga voor de eerste. Waar is dit?[/QUOTE

                  Romaans of Gotisch? Even kort de geschiedenis Romaans was van ca 1050 tot 1200BC, Gotisch van ca1140 tot 1500 BC.
                  Geduurende de byzantijnse periode(330-1191BC) was dit fort enkel een verdedigingstoren tegen invallen van piraten.
                  Tot in 1191(3de kruistochten) Richard Leeuwenhart Cyprus veroverde en er een einde kwam aan het Oost Romaans rijk.
                  Hij verkocht hij het eiland aan de Tempeliers, die het niet konden onderhouden, waarna Richard het eiland schonk aan Guy De Lusingnan (Kingdom of Heaven-film 2005)
                  De Lusignan dynastie(1191-1489) regeerde het land ongeveer 300 jaar en in die jaren is het fort niveau na niveau ontstaan.
                  De ramen zijn wel degelijk Gotisch afgaande op de bouwgeschiedenis van het kasteel.
                  Romaans of vroeg Gotisch? Ik denk wel dat het Gotisch is.
                  Zoals reeds aangehaald deze foto's zijn genomen in Cyprus. Het kasteel Sint-Hilarion is gelegen in Girne(Kyrenia) het noorden, nog steeds bezet gebied(hiervan zijn nog enkele foto's gepost (05-10-11 mei).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gotische doorkijkjes (3X)

                    Nou ik denk dat het een mengeling is van Romaan en Gotisch (maar durf er niet mijn hand voor wedden, ).
                    De twee eersten zou ik Romaans bestempelen en het laatste vroeg Gotisch.
                    Vaak had je wel dat ze boven andere fundamenten bouwen en het oorspronkelijke behielden. Dus volgens de geschiedenis zou het ook best kunnen niet ?

                    prachtige foto's en kies ook meer voor de eerste.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gotische doorkijkjes (3X)

                      foto 1 is een topperrrrrrr!
                      Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gotische doorkijkjes (3X)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                        Nou ik denk dat het een mengeling is van Romaan en Gotisch (maar durf er niet mijn hand voor wedden, ).
                        De twee eersten zou ik Romaans bestempelen en het laatste vroeg Gotisch.
                        Vaak had je wel dat ze boven andere fundamenten bouwen en het oorspronkelijke behielden. Dus volgens de geschiedenis zou het ook best kunnen niet ?

                        prachtige foto's en kies ook meer voor de eerste.
                        De kapel in het kasteel was volgens mij wel degelijk Byzantijns wat er zo op kunnen wijzen dat er oudere bouwvormen overgenomen zij of bewaard gebleven zijn.
                        Bij elke overgangen van bouwstijlen, wat meestal enkele tientallen jaren duurt worden er elementen meegenomen uit de vorige wat normaal is.
                        Deze overgang noemt men de Romanogotiek.
                        De Romaanse werd gekenmerkt door kleine rondboogvensters terwijl de Gotische meer gebruik maakte van hoge spitsbogen en roosvensters.
                        Maar laten we het houden bij Romanogotiek welke een overgangsperiode vormt tussen de twee stijlen, en misschien de meest voor de hand liggende uitleg is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gotische doorkijkjes (3X)

                          De kapel in het kasteel was volgens mij wel degelijk Byzantijns wat er zo op kunnen wijzen dat er oudere bouwvormen overgenomen zij of bewaard gebleven zijn.
                          Bij elke overgangen van bouwstijlen, wat meestal enkele tientallen jaren duurt worden er elementen meegenomen uit de vorige wat normaal is.
                          Deze overgang noemt men de Romanogotiek.
                          De Romaanse werd gekenmerkt door kleine rondboogvensters terwijl de Gotische meer gebruik maakte van hoge spitsbogen en roosvensters.
                          Maar laten we het houden bij Romanogotiek welke een overgangsperiode vormt tussen de twee stijlen, en misschien de meest voor de hand liggende uitleg is.
                          ja volg,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gotische doorkijkjes (3X)

                            Gotisch of romaans, voor mij 3-1-2. Knap gedaan goede belichting.
                            Photography is an art of observation.

                            Comment

                            Working...
                            X