Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed vasthouden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed vasthouden

    Mijn vrouw trok achter mij aan de touwtjes om de mast in het juiste perspectief te zetten

  • #2
    Re: Goed vasthouden

    Hier is nog werk aan. Dit staat volgens mij niet recht.
    Ik heb ook mijn twijfels over het blauw.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Goed vasthouden

      Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
      Hier is nog werk aan. Dit staat volgens mij niet recht.
      Ik heb ook mijn twijfels over het blauw.
      mvg,
      Eddy
      Je mag het proberen Eddy, geen probleem. Ik waag me er niet(meer) aan
      Je mag ook het blauw aanpakken van mij, want ben wel benieuwd daarnaar trouwens

      Comment


      • #4
        Re: Goed vasthouden

        Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
        Je mag het proberen Eddy, geen probleem. Ik waag me er niet(meer) aan
        Je mag ook het blauw aanpakken van mij, want ben wel benieuwd daarnaar trouwens
        Hier begin ik niet aan, dat is geen cadeau. Ik denk trouwens dat je dit niet meer helemaal goed krijgt.
        Dit moest bij de opname gebeuren, in 't midden en het toestel waterpas.(jij weet dat beter dan ik )
        Het blauw komt mij onrealistisch over maar ik kan me zeker vergissen, een beetje desatureren misschien.
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Goed vasthouden

          Rechttrekken is in feite geen groot probleem, maar je verliest wel één en ander, misschien als je uit de originele vertrekt dat het nog beter kan.
          Mits een paar minuutjes werk in PS bekom ik toch dit. Het is misschien nog niet de perfectie, maar ik vind het toch heel wat beter.
          Als ik terug moet verwijderen laat je het me maar weten.
          Mvrgr.

          Comment


          • #6
            Re: Goed vasthouden

            Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
            Rechttrekken is in feite geen groot probleem, maar je verliest wel één en ander, misschien als je uit de originele vertrekt dat het nog beter kan.
            Mits een paar minuutjes werk in PS bekom ik toch dit. Het is misschien nog niet de perfectie, maar ik vind het toch heel wat beter.
            Als ik terug moet verwijderen laat je het me maar weten.
            Mvrgr.
            Je resultaat is al stukken beter, knap gedaan. Maar je kan al die afstanden tussen de kabels niet bewerken en dat blijft wringen.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Goed vasthouden

              Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
              Je resultaat is al stukken beter, knap gedaan. Maar je kan al die afstanden tussen de kabels niet bewerken en dat blijft wringen.
              mvg,
              Eddy
              Klopt. Maar zoals jij reeds schreef, als je het bij de opname niet secuur doet, is alle nabewerking behelpen om er nog het beste uit te halen.
              Mvrgr.

              Comment


              • #8
                Re: Goed vasthouden

                Wie zegt er dat die masten niet scheef staan. Je moet de waarheid geen geweld aandoen. De foto verraad dat deze masten punten zijn gelegen op een kromme. Ik kan de bal ook volledig mis slaan!

                Comment


                • #9
                  Re: Goed vasthouden

                  Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                  Hier begin ik niet aan, dat is geen cadeau. Ik denk trouwens dat je dit niet meer helemaal goed krijgt.
                  Dit moest bij de opname gebeuren, in 't midden en het toestel waterpas.(jij weet dat beter dan ik )
                  Het blauw komt mij onrealistisch over maar ik kan me zeker vergissen, een beetje desatureren misschien.
                  mvg,
                  Eddy
                  Korte uitleg over de kleur geeft misschien opheldering Eddy? Hier zit een grijsverloop voor, lichtste tint, en 1/4(onderzijde) is de kleur en boven is het verloop. Kopieer de foto eens Eddy, en neem hem eens mee en vraag eens of ze hem willen bestuderen? Je weet wel waarnaar ik bedoel Zou dit wel eens leuk vinden hoe anderen in je groep er tegenaan kijken namelijk. Meen ik echt hoor
                  Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                  Klopt. Maar zoals jij reeds schreef, als je het bij de opname niet secuur doet, is alle nabewerking behelpen om er nog het beste uit te halen.
                  Mvrgr.
                  Kriba: Bedankt voor je bewerking van de foto en de poging om het bovenste gedeelte recht te trekken Ik vind wel je opmerking -als je het bij de opname niet secuur doet- vreemd overkomen? Bedoel je dat ik niet secuur hebt gewerkt bij de opname? Een tip, maar lees eens de reactie van dwarsligger. Bekijk de foto nog eens goed opnieuw en probeer ook eens verder te kijken dan de eerste mast, bepaal daarna mijn standpuntperspectief. Ik ga altijd secuur te werk bij mijn foto's, en soms kan het ook wel eens fout zijn, geef ik toe. Maar hier heb ik in de tekst al een hint gegeven om vooral verder te kijken dan alleen maar een frontaal beeld. Fotografie is meer dan dat. -Mijn vrouw trok aan de touwtjes- Kijk ook eens naar de hoekwerking bovenin?
                  Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
                  Wie zegt er dat die masten niet scheef staan. Je moet de waarheid geen geweld aandoen. De foto verraad dat deze masten punten zijn gelegen op een kromme. Ik kan de bal ook volledig mis slaan!
                  Dwarsligger: Je hebt het in de gaten

                  In de foto is bewust gekozen voor een -kromme- in de dieptewerking. Wiskundigen onder ons zullen er meer kunnen over vertellen denk ik dan maar, zelf geen knobbel hoor. Ik heb duidelijk willen aantonen dat het platform van de mast afwijkt van de waterspiegel(helt dus naar rechts ). Daarom heb ik ook dit standpunt perspectief gekozen(meegegaan in de lijn van de mast), waardoor je de andere masten in de diepte in een kromme ziet verdwijnen. Als je dit duidelijk wil aantonen op deze manier, zal de voorste mast al het vertrek moeten aangeven, en dat wilde ik bereiken met de foto. Prettig om toch verschillende meningen hierover te lezen
                  Bedankt voor alle reactie's en comments
                  Last edited by Beelder; 4 juli 2013, 21:37.

                  Comment

                  Working...
                  X