Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Girl in the woods

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Girl in the woods

    “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

    Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

  • #2
    Re: Girl in the woods

    Mooi tegenlicht, maakt haar los van de achtergrond.
    Mooie bokeh ook!
    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

    Comment


    • #3
      Re: Girl in the woods

      Oorspronkelijk geplaatst door bart salembier Bekijk bericht
      Mooi tegenlicht, maakt haar los van de achtergrond.
      Mooie bokeh ook!
      Volg, maar de lucht links bovenaan is uitgebrand.
      Mvg Suske

      Comment


      • #4
        Re: Girl in the woods

        Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
        Volg, maar de lucht links bovenaan is uitgebrand.
        Mvg Suske
        Bedankt voor de reacties! De lucht stoort mij niet in dit beeld maar dat is een kwestie van goesting. Dit beeld is zonder extra flitsbelichting of reflectieschermen gemaakt dus het was ofwel de voorgrond correct belicht, ofwel de achtergrond.
        “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

        Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

        Comment


        • #5
          Re: Girl in the woods

          mooi maar je kan veel meer uit je foto halen, als je in RAW gefotografeerd hebt kun de overbelichting verminderen
          en komt er meer detail in het meisje en in het haar, ik zou toch nog eens met de schuivertjes spelen
          MVG

          Comment


          • #6
            Re: Girl in the woods

            Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
            mooi maar je kan veel meer uit je foto halen, als je in RAW gefotografeerd hebt kun de overbelichting verminderen
            en komt er meer detail in het meisje en in het haar, ik zou toch nog eens met de schuivertjes spelen
            MVG
            Thanks voor de reactie MVDD. Ik ben mij bewust van het feit dat je gemakkelijk meer detail in het beeld kan krijgen. Het licht in dit beeld zorgt voor een zachte en dromerige sfeer. Meer detail zou dit omzeep helpen. Er is dus bewust gekozen voor deze nabewerking. Aan overbelichting kan je weinig doen in nabewerking. Je kan dit via de hooglichten beperken maar een overbelichte pixel is informatie dat je kwijt bent. Onderbelichting daarintegen is een ander verhaal.
            “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

            Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

            Comment


            • #7
              Re: Girl in the woods

              Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
              mooi maar je kan veel meer uit je foto halen, als je in RAW gefotografeerd hebt kun de overbelichting verminderen
              en komt er meer detail in het meisje en in het haar, ik zou toch nog eens met de schuivertjes spelen
              MVG
              Wat er niet inzit kan je er ook niet uithalen, ook niet uit RAW.

              Het mooiste licht is tegenlicht en deze foto geniet daar ook van.
              Spijtig is het er hier en daar juist over.
              Persoonlijk zou ik iets meer van het aangezicht tonen, alleszins de haartjes weg (aan haar ogen en neus).
              Leuk om nog eens een foto van jou te zien.
              Mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: Girl in the woods

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Wat er niet inzit kan je er ook niet uithalen, ook niet uit RAW.

                Het mooiste licht is tegenlicht en deze foto geniet daar ook van.
                Spijtig is het er hier en daar juist over.
                Persoonlijk zou ik iets meer van het aangezicht tonen, alleszins de haartjes weg (aan haar ogen en neus).
                Leuk om nog eens een foto van jou te zien.
                Mvg,
                Eddy
                Thanks voor de feedback Eddy Ik bekijk wat ik er nog aan kan doen.
                “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

                Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Girl in the woods

                  Mis ook iets meer van het gezicht van je model. Maar ik meen dat ze elders op dit forum nog aan bod komt.
                  Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
                  ...het was ofwel de voorgrond correct belicht, ofwel de achtergrond.
                  Wat dacht je van een gulden middenweg en nadien wat bijwerken?

                  Persoonlijk, mits het model in te lichten dat ze eventjes "haar adem moet inhouden," (niet letterlijk dan...) zou ik het aandurven in burst een bracketing van 3 te maken. Je bent dan nog niet verplicht er drie te gebruiken en het is echt wel
                  heel kortstondig dat het model niet mag bewegen. Je kan op die manier uit de losse hand wel een hoog dynamisch bereik nastreven en te zien aan de foto was er voldoende licht om aan geen lange sluitertijden te komen. Maar...is misschien wat ver gezocht. Het beste blijft dat je kan inflitsen.

                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Girl in the woods

                    mooi met dat tegenlicht ,tof !!!grts,Jozef
                    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Girl in the woods

                      Om één of andere reden stoort het overbelicht zijn in sommige delen van de foto mij niet in dit geval. Ik vind dit een geslaagde naturelle foto, met de haartjes in het gezicht, zoals een naturelle dame al eens voorheeft ;-).
                      www.erikthomas.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Girl in the woods

                        Prima foto en de belichting zit goed voor mij
                        Peter
                        mijn website : klik

                        Comment

                        Working...
                        X