Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gecropte bloem + ups

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gecropte bloem + ups

    Ik wou eens zien hoever ik kon croppen met een 24Mpixel camera.
    Is dit nog te doen?

    _DSC1129.jpg by georgesvdb, on Flickr

    bedankt om te kijken en te reageren

    Dit was de originele grootte, maar aangezien ik geen statief bijhad, kon ik niet verder inzoomen (bewegingsonscherpte)


    _DSC1129.jpg by georgesvdb, on Flickr

    De ups zitten achter de volgende links:
    gecropte
    originele grootte
    Last edited by georgesvdb; 1 september 2013, 23:53. Reden: Ups achter link toegevoegd
    Groeten
    Georges

  • #2
    Re: Gecropte bloem

    Hangt er natuurlijk vanaf wat je met de foto van plan bent..
    Ik vind hem nog acceptabel. Je begint de pixels wel te zien als je goed kijkt, maar voor mij nog niet storend. Als je op heel groot formaat gaat afdrukken is dit waarschijnlijk wel een ander verhaal...
    http://gijscollet.wix.com/photography

    Comment


    • #3
      Re: Gecropte bloem

      Oorspronkelijk geplaatst door Hypnosia Bekijk bericht
      Hangt er natuurlijk vanaf wat je met de foto van plan bent..
      Ik vind hem nog acceptabel. Je begint de pixels wel te zien als je goed kijkt, maar voor mij nog niet storend. Als je op heel groot formaat gaat afdrukken is dit waarschijnlijk wel een ander verhaal...
      Bedankt. Tot 1200 pixels op de langste zijde kon ik gaan
      Groeten
      Georges

      Comment


      • #4
        Re: Gecropte bloem

        de originelen vind ik niet slecht
        mss iets opscherpen?
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Gecropte bloem

          vind de originele beter

          Comment


          • #6
            Re: Gecropte bloem

            Voor mij is je test geslaagd in die zin dat extreem croppen bijkomende inspanningen bij de nabewerking vragen.
            Mits een klein beetje (zelf te bepalen) ontruisen gaat je crop nog beter worden.

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Gecropte bloem

              Bedankt voor de reacties en suggesties. Ik zal met de suggesties ven Noenkel en Marc eens verder werken. Zal dan de updates plaatsen.
              Mvg
              Georges
              Groeten
              Georges

              Comment


              • #8
                Re: Gecropte bloem

                Updates toegevoegd achter de link
                mvg
                Georges
                Groeten
                Georges

                Comment


                • #9
                  Re: Gecropte bloem

                  Ga enkel nog over de gecropte update spreken. Als je twee foto's plaatst zit je gevangen aan je quota van max 3 foto's. Toch blijft het makkelijker een update te vergelijken met de origineel geplaatste als ze onder elkaar staan.
                  Wat de up betreft denk ik dat je net iets te veel ontruist hebt. Is in feite ook een kies gebeuren waar je niet mag in overdrijven. In die zin dat je nu tamelijk veel detail tov de eerste versie ingeboet hebt.
                  Houdt er ook rekening mee Georges bij ontruisen dat dit ten koste gaat van scherpte. Dus ook "na" ontruisen altijd wat bij verscherpen.

                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gecropte bloem

                    Met dergelijke grootte aan pixels kan je heel ver gaan hoor, je bewijst het zelf met je uitvergroting en vind dit best spannend en mooi weergegeven. Al de rest is al gezegd.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gecropte bloem

                      je verscherpte up van de originele vind ik wel beter (al valt het lastig vergelijken wanneer je telkens een andere achtergrond hebt, die dan nog telkens van hoogte verspringt)
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gecropte bloem

                        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        Ga enkel nog over de gecropte update spreken. Als je twee foto's plaatst zit je gevangen aan je quota van max 3 foto's. Toch blijft het makkelijker een update te vergelijken met de origineel geplaatste als ze onder elkaar staan.
                        Wat de up betreft denk ik dat je net iets te veel ontruist hebt. Is in feite ook een kies gebeuren waar je niet mag in overdrijven. In die zin dat je nu tamelijk veel detail tov de eerste versie ingeboet hebt.
                        Houdt er ook rekening mee Georges bij ontruisen dat dit ten koste gaat van scherpte. Dus ook "na" ontruisen altijd wat bij verscherpen.

                        Groetjes
                        Marc
                        Uiteindelijk nog eens even op BD. Bedankt Marc voor de tips, maar de 2de foto was om te laten zien hoever ik gecropt heb. De volgende zullen steeds maar 1 foto zijn of een reportagereeks.
                        mvg
                        Georges

                        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        Met dergelijke grootte aan pixels kan je heel ver gaan hoor, je bewijst het zelf met je uitvergroting en vind dit best spannend en mooi weergegeven. Al de rest is al gezegd.
                        Bedankt Raymond, maar deze crop is wel bijna het uiterste om nog op beeld weer te geven. Ik weet niet hoe een A4 print er gaat uitzien, nog niet afgedrukt.

                        mvg
                        Georges
                        Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                        je verscherpte up van de originele vind ik wel beter (al valt het lastig vergelijken wanneer je telkens een andere achtergrond hebt, die dan nog telkens van hoogte verspringt)
                        Bedankt Noenkel, en zoals reeds gezegd, ik zal me beperken tot 1 foto of een reportagereeks

                        mvg
                        Georges
                        Groeten
                        Georges

                        Comment

                        Working...
                        X