Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebarsten Blauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebarsten Blauw

    .
    .

    .
    .
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

  • #2
    Re: Gebarsten Blauw

    Dit vind ik 'n zeer leuke en originele foto
    De kleuren zijn erg mooi, enkel mocht de scherptediepte voor mij anders. De hele foto had van me scherp gemogen. (zie rechterzijde)
    Desalniettemin mooi!
    Is het felblauwe je schaduw?
    FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

    Comment


    • #3
      Re: Gebarsten Blauw

      ik denk dat ik hem mooier had gevonden zonder die druppels...
      nog eens gekeken...
      ja, nu storen die me nu zelfs
      zonder zou het een mooie mysterieuze foto zijn!
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: Gebarsten Blauw

        Mooie foto om als achtergrond te gebruiken.
        Ik heb de indruk dat deze foto een kwartdraai naar rechts of links is gedraaid, waardoor deze wringt, wat ik niet in de negatieve zin bedoel. Maar als ik de druppels bekijk zijn ze aan een neerwaardse tocht begonnen. 2Tegenstrijdige waarnemingen.
        Mooie kleuren, maar het hystogram kan ik hier niet bekijken. Maar u kennende zal dat wel in orde zijn.
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: Gebarsten Blauw

          Dit lijkt me geen vlak beeld maar een licht ronde en dat vind ik er nou net sterk aan. Dus inzake vorm en ook het ruimtelijke blauw een prima voorstelling
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Gebarsten Blauw

            Vind het mooi zeker van kleur, misschien is het omdatr ik benul heb van wat het is, ik blijf erin zoeken
            Renée

            Comment


            • #7
              Re: Gebarsten Blauw

              mooie abstract

              zou ook graag eens weten wat dit is, ik blijf ernaar zoeken maar kom maar niet tot een mening :S

              Comment


              • #8
                Re: Gebarsten Blauw

                Hmmm...roept inderdaad wel vragen op en daarom vind ik hem ook leuk.
                Ik dacht eerst aan metallic lak van een auto, maar nu weet ik het toch niet meer zo zeker....
                Zou ook prima in de categorie...rara wat is het kunnen.
                Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                Canon powershot s120

                Comment


                • #9
                  Re: Gebarsten Blauw

                  Een foto waar je lang naar kan kijken, en waar ik nog ga terugkomen om te kijken en uit te vissen ( proberen ) wat het is...Grts.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gebarsten Blauw

                    Een bowlingbal misschien...
                    Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                    Canon powershot s120

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gebarsten Blauw

                      Ik denk dat het een deel is van een fontein ( mss een soort granietsteen ) maar zal er wel rats naast zitten zeker...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gebarsten Blauw

                        Ik vind hem goed, je blijft er zo'n beetje naar kijken op te weten wat je er nu allemaal in ziet. Knap gedaan.

                        Tom
                        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                        Mijn Website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gebarsten Blauw

                          Voor ik hier mijn reactie wou neerschrijven ben ik verschillende keren komen kijken. Ik vind het een zeer intrigerende foto.

                          Het werkt op echter zeer fel op het gemoed van de kijker. Het blauwe komt bij mij over als bedroevend, verkilde, een hartverscheurende gebeurtenis ? De scherven (de druppels) willen misschien het drama het accentueren als een breuk die kan lijden tot een hoopvolle verandering.

                          In de figuur zie ik een vioolspeler, maak uit door die houding van het vage figuur, gereflecteerd op de blauwe gebroken steen.

                          De speler kan de hoofdfiguur zijn of daarentegen diegene zijn die de situatie gedeeltelijk wil keren.

                          Ziezo ik heb geprobeerd het gevoel dat ik hierbij krijg te beschrijven.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gebarsten Blauw

                            Ik ben nog niet klaar.
                            Na een nachtje hierover slapen ben ik weer even naar je werk komen kijken en nu voel ik het als haast zeker. De speler is de hoofdpersonage in het verhaal. In alle droevige verhalen wordt tevens met de viool gespeeld en vallen bittere tranen (=druppels).
                            Het moet wel anders zou de speler zo hard worden als de steen die gefotografeerd werd. Doch het zachte licht brengt heling zou ik erbij aan toevoegen.

                            Plaatspeler, dit is één van misschien nog andere interpretaties. Maar je werk is zeer krachtig en heel geslaagd. Proficiat.

                            Groetjes
                            Loeky
                            Last edited by Loeky; 4 januari 2012, 06:34.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gebarsten Blauw

                              Griekse tragedie, in meerdere betekenissen van het woord, maar ook letterlijk te nemen.
                              Tranen om Griekenland.
                              Het inderdaad gebarsten, trotse blauw van Europa.

                              Of misschien zijn het de tranen van Zeus, die zoals we alles weten, een oogje had op het
                              mooie meisje, Europa. Om aan de achterdocht van zijn echtgenote Hera te ontsnappen,
                              maar ook om Europa met zijn goddelijke verschijning niet bang te maken, werd Zeus een
                              witte stier. Toen het meisje op de rug van het prachtige dier was geklommen, liep hij de
                              golven in en zwom weg. Dat zien we hier.

                              Hoe dan ook, niet is mooier dan de vingers van de verbeelding...

                              Comment

                              Working...
                              X