Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

G&T (update!)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • G&T (update!)

    vorige versies:

    1
    2

    Helaas nog enkele foutjes:
    - teveel ruis (wegens hoge ISO)
    - niet scherp genoeg (te groot diafragma?)
    - te kleine ijsblokjes gebruikt, deze smelten veel te snel. Er zaten 16 ijsblokjes in, je kan er nog maar 2 zien

    Alle tips zijn welkom!
    Welke van de 2 foto's vinden jullie het beste?

    Update:


    Scherpte van het onderwerp zit al beter, ruis is nog aanwezig maar minder.
    Ben nog niet helemaal tevreden, te weinig ruimte gelaten rechts en linksbovenin het glas een lelijk ijsblokje (pas na het fotograferen gemerkt)
    Iemand die goed genoeg kan photoshoppen om het ijsblokje wat mooier te maken?
    Last edited by yannick; 17 april 2014, 10:54. Reden: update van foto
    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

  • #2
    Re: G&t

    Inderdaad, je haalt het zelf al aan.
    Teveel ruis door een hoge iso. Daardoor gaan details verloren.
    F2.8 is voor dit soort opname te laag, mag veel hoger.
    Aan je instellingen te zien zat je in een ruimte met te weinig licht.
    Zorg voor voldoende licht zodat je een hoog f-getal kan gebruiken en een zo laag mogelijke iso.
    Verder een statief gebruiken en de verwarming niet te hoog zetten zodat je ijsblokjes niet zo snel smelten
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: G&t

      Hi Zibro,

      Bedankt voor de reactie.
      De lage F-stop heb ik bewust gekozen om een onscherpe achtergrond te krijgen en omdat er weinig licht beschikbaar was.
      Dat weinig licht in de kamer heb ik eigenlijk ook wel bewust gekozen om een zekere sfeer te creëren.
      Kan ik een vergelijkbaar effect verkrijgen met hetzelfde licht, een hogere F-stop, langere sluitertijd en statief?

      De hoge ISO is gewoon een fout , stond op automatisch en omdat het donker was kiest hij dan uiteraard een redelijk hoge waarde.
      Het was wel mijn bedoeling een beetje structuur in de achtergrond te brengen, maar het is uitgedraaid op iets teveel ruis. In het wit stoort me het niet, in het grijs wel een beetje.
      Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

      Comment


      • #4
        Re: G&t

        De eerste geniet duidelijk mijn voorkeur, mits inderdaad enkele kleine aanpassingen.

        Comment


        • #5
          Re: G&t

          Eerst moet je bekijken hoeveel je scherp wilt hebben, in dit geval het hele glas neem ik aan.
          Met dit tootlje kan je je scherptediepte berekenen zodat je weet welk f-getal je nodig gaat hebben.
          Als je een statief gebruikt kan je bij weinig licht toch je iso laag houden zodat je voldoende details behoud.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: G&t

            Ik ga morgen eens proberen de ruis softwarematig wat te verminderen.
            Ik had in Photoshop de Unsharp+sharp techniek toegepast om wat meer scherpte te krijgen, dan veroorzaakt ook een beetje ruis als ik me niet vergis.

            En als dat niet lukt, heb ik een goede reden om nog eens een G&T te drinken ;-)
            Last edited by yannick; 15 april 2014, 10:15.
            Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

            Comment


            • #7
              Re: G&t

              ik heb maar 1 woord:
              statief!


              ik ga voor de 1e
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: G&t

                Oorspronkelijk geplaatst door yannick Bekijk bericht
                - te kleine ijsblokjes gebruikt, deze smelten veel te snel. Er zaten 16 ijsblokjes in, je kan er nog maar 2 zien
                Als je dranken met ijsblokjes wil fotograferen koop dan glasachtige plastic blokjes. Die smelten niet.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: G&t

                  zie update hierboven.
                  ben er nog niet helemaal, zal er nog eentje moeten drinken ;-)
                  Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                  Comment

                  Working...
                  X