Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Franse blaffeturen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Franse blaffeturen

    Nikkor 24-70
    F4,5
    1/800
    ISO 200



    Running is a way of living..

  • #2
    Re: Franse blaffeturen

    Heeft u de foto zo gesneden? Je hebt hem rechtgezet op je linkse verticalen, maar nog niet helemaal juist. Boven rechts stoort wel wat. Kleur, heel leuk. Dit zijn geen eenvoudige beelvormingen om in de juiste perspectie vast te leggen. Hier kun je het beste heel veel standpunten uitproberen door live view te gebruiken, en soms van bijna tegen de grond te fotograferen. Regelmatig kantelen met de camera om het gewenst resultaat te komen.

    Comment


    • #3
      Re: Franse blaffeturen

      Iets wat ikzelf héél graag fotografeer, luiken, deuren, en hoe ouder hoe liever dan nog.
      Maar hier stoort het me wel wat gezien de lichte schuinte en ook de deur die onderaan zo tegen het kader plakt.
      Ik merk aan het taps naar rechts toelopende perspectief dat je niet recht voor het gebouw stond, maar wat teveel naar links.
      Aan het formaat te zien is het een uitsnede en misschien kan je die nog eens opnieuw doen.
      In het andere geval kan je er mits wat spelen in PS dit van maken.
      Als ik de link moet verwijderen roep je maar .
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Franse blaffeturen

        Verder mis ik nog wat licht (het histogram laat wel een correctie toe).
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Franse blaffeturen

          Dank voor deze nuttige opmerkingen!

          on topic: dank Djivan, moest dan ook direct aan u denken toen ik dit beeld schoot. Doch deze gevel kon ik echt niet beter verkrijgen. Had hem dan ook graag loodrecht gefotografeerd ipv schuin links maar dan stond ik met mijn voeten in de woelige zee en dat had ik er echt niet voor over.
          Dit is geen crop (nog even gechecked met de originele) en het dakgootje rechts boven heb ik pas gezien na het posten (beginnersfout zeker,-) Naar ik het me herinner was het een compromis tussen stukje dakgoot en onderkant deur.
          Enfin, de kleuren waren te hemelsblauw om dit niet te posten.

          Plaatwerker: ben me intussen aan het "verdiepen" in de nabewerking van een foto. Met een Mac zit er standaard een sofwareprogramma op om foto's te bewerken. Ik zit nog in een leerfase zowel foto nemen, als beelden zien, als foto's nabewerken.
          Ben nu pas echt aan het experimenteren met het diafragma en sluitertijd. Geef me dus nog wat respijt. Toch dank voor uw info.
          Running is a way of living..

          Comment

          Working...
          X