Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoshoots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoshoots

    Hierbij een drietal foto's van mijn lieftallige vriendin tijdens ons verlof.
    De eerste is licht bewerkt in Photoshop (helderheid en contrast aangepast, horizon rechtgezet, en gecropped), de tweede en de derde zijn op de resize na maagdelijk onbewerkt.
    Graag jullie ongezoute mening: wat is goed, en wat niet?
    Alvast allen bedankt!





    FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

  • #2
    Re: Fotoshoots

    Nummer 1 vind ik de beste foto: goede kleuren en compo, afgedrukt op het goede moment. Alleen lijkt het mij alsof je niet scherpgesteld hebt op de persoon, waardoor die ook niet heel scherp is (ik kan mis zijn hoor).
    Nummer 2: leuke pose, maar er zit volgens mij een rode zweem op de foto. Ook hier ligt de scherpte op de achterste rij kussens, i.pl.v. op je vriendin.
    Nummer 3: leuke compo, maar opnieuw mis ik scherpte van de persoon.
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

    Comment


    • #3
      Re: Fotoshoots

      Nummer 1 vind ik een prachtige foto, heel mooie kleuren en het opspattend water geeft een frisse sfeer aan deze foto .
      Met nummer 2 volg ik Nelita.
      De 3de foto vind ik eerlijk gezegd prachtig. Het gele licht tegenover een donkere (bruine?) muur geeft een warme sfeer vrij. Alleen jammer van de onscherpte van je vriendin, de lamp is hier het scherpste.

      Goed werk verricht dus , Groetjes Kenneth.
      The camera has the ability to capture a moment in time
      and then preserve it frozen for ever
      .

      Comment


      • #4
        Re: Fotoshoots

        Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
        Nummer 1 vind ik de beste foto: goede kleuren en compo, afgedrukt op het goede moment. Alleen lijkt het mij alsof je niet scherpgesteld hebt op de persoon, waardoor die ook niet heel scherp is (ik kan mis zijn hoor).
        Nummer 2: leuke pose, maar er zit volgens mij een rode zweem op de foto. Ook hier ligt de scherpte op de achterste rij kussens, i.pl.v. op je vriendin.
        Nummer 3: leuke compo, maar opnieuw mis ik scherpte van de persoon.
        hier kan ik me in vinden
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Fotoshoots

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          hier kan ik me in vinden
          akkoord met de reeds gegeven opmerkingen .

          en wat hebben we geleerd vandaag ?
          ( ik heb het ook al meegemaakt !... )

          - foto's op je schermpje onmiddellijk nakijken door de foto in te zoomen
          bij "niet goed" kan je dan meestal een nieuwe nemen
          - scherpstelling in deze gevallen onder controle houden door de methode aan te passen
          scherpstellen op één punt en dan uiteraard goed richten naar het hoofdonderwerp
          ( ik veronderstel dat dit je vriendin is bij deze foto's )

          Comment


          • #6
            Re: Fotoshoots

            Oorspronkelijk geplaatst door delta-d Bekijk bericht
            - foto's op je schermpje onmiddellijk nakijken door de foto in te zoomen
            bij "niet goed" kan je dan meestal een nieuwe nemen
            - scherpstelling in deze gevallen onder controle houden door de methode aan te passen
            scherpstellen op één punt en dan uiteraard goed richten naar het hoofdonderwerp
            ( ik veronderstel dat dit je vriendin is bij deze foto's )
            zeer herkenbaar.
            wel mooie foto's met een mooi model.
            de eerste foto heeft mijn voorkeur hoewel ik de tweede ook wel zeer mooi vind
            een pessimist is een optimist met ervaring.
            Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
            Pentax k-3II en nog meer glas

            Comment

            Working...
            X