Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik volg de voorgangers.
'k Zou ook nog de achtergrond anders gekozen hebben (die plank met een foto erop wegdoen en de egalere achtergrond eronder tenvolle gebruiken.
Kan hier enkel de vorige beamen.
Model is al pro,Fotograaf kan beter
Egale achtergrond zou de compo verbeteren, Scherpte zou ook nog beter kunnen, maar vooral de belichting. Let op je highlights - je krijgt wash-out en verlies aan definitie die storend werken. De 'pretlichtjes' in de ogen meer accentueren
Niettemin, geen slechte
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Fotograferen bij tegenlicht, wat je hier doet, is niet zo makkelijk als men denkt. Tegenlicht is nochtans wel mooi en laat het onderwerp mooi loskomen uit de achtergrond. Als je dan licht gaat meten op de ogen, of op de huid, en het zonnetje staat zo mooi op de haartjes, dan zijn deze meestal overbelicht. Slechts twee manieren om dit op te lossen...
- het zonlicht dat van van achter komt opvangen en weerkaatsen met een reflectiescherm, zodat het aangezicht ook lichter wordt, de sluitertijd bij de lichtmeting, ook korter wordt, en de witte uitbranding of clipping, automatisch zal verdwijnen
- invulflitsen
Bij portretjes, altijd scherpstellen op de ogen, ontspanner half indrukken, en daarna kadreren. Scherpte op de ogen is eigenlijk zowat het belangrijkst.
Last edited by FestinaLente; 18 april 2008, 00:11.
Comment