Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

food

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • food

    Begin het te kennen, (het linken naar dit forum bedoel ik). Eerste indrukken?
    Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

  • #2
    Re: food

    't Komt niet erg lekker over roger
    Die rijst, als het rijst is, doet me niet direct aan rijst denken.
    Maar ik kan mis zijn wat die rijst betreft.

    Neem eens een kijkje bij mijn vriendin:
    Fotografie Roos Mestdagh. Fotograaf Hasselt, Kuringen 3511. Passie voor food, styling en natuurlijk licht. Expert styling & culinaire fotografie. Food, non-food, wijnen bieren, fotostudio en -bewerking. Studio 100, Pascal Naessens, Njam. roosmestdagh.com

    (ik houd niet van flash maar de rest is bij haar ok hoor)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: food

      Eerlijk en recht door zee?

      Qua compositie mis ik toch een stukje meer rijsttorentje en je focuspunt had volgens mij beter op het eerste medailloneke gelegen.

      Qua belichting... zit niet zo goed, he? Ten eerste te weinig licht, ten twee is je witbalans niet ok.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: food

        ja theokus, op de rijst ben ik wel trots, want het is een echte Italiaanse risotto! ok ,het kan uiteraard niet tippen aan de foto's van je vriendin. Wel een zeer mooie link naar haar site, brengt mij op ideeën.
        Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

        Comment


        • #5
          Re: food

          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          Eerlijk en recht door zee?

          Qua compositie mis ik toch een stukje meer rijsttorentje en je focuspunt had volgens mij beter op het eerste medailloneke gelegen.

          Qua belichting... zit niet zo goed, he? Ten eerste te weinig licht, ten twee is je witbalans niet ok.

          Dit is een andere uit de reeks, zonder bord.
          Belichting kan zeker beter, maar het zijn de eerste foto's die ik genomen heb met de sb 600 die ik een paar weken geleden kocht. Ik gebruikte de flits ong. 45° links, en de ingebouwde flits als commander.
          Qua witbalans denk ik in vervolg in RAW te fotograferen, dan kan dit achteraf aangepast worden dacht ik?
          Bedankt voor de reaktie, en graag verdere meningen en tips.
          Last edited by chef roger; 21 oktober 2010, 22:25.
          Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

          Comment


          • #6
            Re: food

            Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk bericht
            ja theokus, op de rijst ben ik wel trots, want het is een echte Italiaanse risotto! ok ,het kan uiteraard niet tippen aan de foto's van je vriendin. Wel een zeer mooie link naar haar site, brengt mij op ideeën.
            Hallo Roger,
            Doe je best, je kom er wel
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: food

              Je hebt iets voor waar ik ook een paar shoots mee aan het sukkelen heb geweest.

              Als je de ingebouwde flits als commander gebruikt is het bij close-up opnames mogelijk
              dat het licht van de commander alsnog in je foto zit. Hetgeen je bij bredere opnames
              minder zal hebben.
              Ik vermoed dat dit de extra (minder flatterende) hooglichtjes in de rijst veroorzaakt.

              Ik tape mijn flitser af met een stukje zwarte tape. Genoeg om het licht tegen te houden
              maar blijkbaar gaat het IR signaal er wel door en doet de remote flash mooi zijn werk.

              In de handel zijn er ook tooltjes verkrijgbaar die je in je flitsschoen schuift waardoor
              er een zwart plaatje voor je commander flits hangt.
              Origineel van nikon heet dit de SG-31R IR
              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

              Comment


              • #8
                Re: food

                In de Beginnershoek mag je per kalenderdag slechts 1 foto-onderwerp (topic) starten, met maximaal 3 foto’s per nieuw topic.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment

                Working...
                X