Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fogel fotografie Canon 550D +55-250IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fogel fotografie Canon 550D +55-250IS

    nog enkele probeersels van tijdens mijn laatste wandeling met men 550D en 55-250 objectief, alles uit de hand


    f/8 1/400sec. ISO-500 250mm 7.4 m afstand


    f/8 1/400 ISO-800 250mm afstand 69m



    f/8 1/400sec ISO 1600 250mm afstand 33.1 meter


    zoals jullie wel kunnen merken aan de vermelde afstanden serieus moeten kroppen :d , en een deel verscherpen. (lightroom 3)
    denk dat ik op deze afstanden misschien ook wel iets sherper zou kunnen met een monopod? of ligt dit ook mede aan het feit dat ik eigenlijk van te ver wil fotograferen met deze lens
    Canon EOS 5D Mark III, Canon EF 24-70mm f/2.8 II USM , Canon EF 400mm F5.6

  • #2
    Re: fogel fotografie Canon 550D +55-250IS

    De eerste vind ik eigenlijk best geslaagd, de beperkingen van jouw materiaal in aanmerking genomen. Natuurlijk ontbreekt het aan scherpte, maar zoals je reeds aangaf is dit een sterke crop, dus da's ergens wel normaal.

    De tweede heeft wat mij betreft een veel te drukke achtergrond en vind ik eigenlijk niet geslaagd.

    Bij de derde zou ik een vierkante crop maken zodat de takken links er niet meer op staan. Die storen wat mij betreft een beetje. Daarnaast is de derde ook een beetje (te) blauw.
    www.elwee.net

    Comment


    • #3
      Re: fogel fotografie Canon 550D +55-250IS

      Ik volg mijn voorganger.
      Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

      Comment


      • #4
        Re: fogel fotografie Canon 550D +55-250IS

        alvast bedankt voor de reacties en richtlijnen, de 2de is inderdaad veel te druk in de achtergrond.

        voor de derde heb ik geprobeerd de autowitbalans iets aan te passen om minder "blauw" te zien en de crop iets aangepast zoals voorgesteld was en ik moet toegeven dat op deze manier de aandacht beter word gevestigd op de valk zelf in plaats vanop de boom+ valk dus bedankt om me daarop te wijzen.

        Canon EOS 5D Mark III, Canon EF 24-70mm f/2.8 II USM , Canon EF 400mm F5.6

        Comment


        • #5
          Re: fogel fotografie Canon 550D +55-250IS

          De update van de derde is wat mij betreft veel beter .
          www.elwee.net

          Comment


          • #6
            Re: fogel fotografie Canon 550D +55-250IS

            update is inderdaad veel beter!

            Toch blijft het sterk croppen erg jammer...
            Succes nog verder

            Comment

            Working...
            X