Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Faroe islands_gasadalur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Faroe islands_gasadalur

    Hey,

    Er zijn soms heel veel mooie plekjes op de wereld
    soms moet je wat geluk hebben met het weer of op het juiste moment op die plaats zijn ;-)

    Waterval in gasadalur op de faeroer eilanden


  • #2
    Re: Faroe islands_gasadalur

    inderdaad; je mag al blij zijn dat je er wat zon te zien kreeg.
    persoonlijk storen me die 2 personen rechts toch wat. Verder : prachtige landschapsopname
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Faroe islands_gasadalur

      Mooie informatiefoto over een stukje Faroer.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Faroe islands_gasadalur

        Heel mooi en dan vooral die wolken.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Faroe islands_gasadalur

          Een stapje naar voren en de vervelende steen en constructie rechts waren weg.

          YMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Faroe islands_gasadalur

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Een stapje naar voren en de vervelende steen en constructie rechts waren weg.
            Of gewoon croppen..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Faroe islands_gasadalur

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              Of gewoon croppen..?
              grt,bouk.
              Dit is nou het verschil tussen fotograferen en bewerken....
              De meeste fotografen zien hun foto voor de eerste keer achter hun beeldscherm.
              YMMV
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: Faroe islands_gasadalur

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                Of gewoon croppen..?
                grt,bouk.
                In eerste instantie maak je de foto zoals je hem voor ogen had.
                Dus zoals Nerdifant zegt, een stapje naar voor zodat je de mensen niet op de camera hebt staan.

                Daarna ga je bewerken, belichting, kleuren, horizon rechtzetten, etc..

                Als je cropt, dan verklein je de foto en dat is in mijn ogen kwaliteitsverlies.
                Stel dat je deze op groot formaat wilt afdrukken dan wil je zoveel mogelijk pixels (resolutie) hebben om af te drukken.
                Bij croppen haal je al een deel van die pixels weg.
                Instagram / Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Faroe islands_gasadalur

                  En als TS nu een paar stappen achteruit gezet dan stond het stuk rotsblok er wellicht helemaal op.
                  Mooie foto en wel meer dan enkel informatief.
                  Had voor mij wel wat scherper mogen zijn, maar het is een prachtige foto.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Faroe islands_gasadalur

                    sorry om hier op terug te komen, maar zo herinner ik me die eilandengroep (behalve het weer dan) : eenzame, kleine dorpjes, laaghangende bewolking, pure natuur die alles overheerst. Vraag je me de Faroer in te beelden, dan isdit het beeld dat ik zie. Behalve dan die 2 personen rechts, ook al wegens de onscherpte en de groothoekmisvorming.
                    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Faroe islands_gasadalur

                      Die personen kunt ge zo verwijderen met PS, ik weet niet of dat kan met LR.
                      Die onscherpte in de hoeken is normaal hoor, het maar de duurdere lenzen die dat veel minder hebben.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Faroe islands_gasadalur

                        Hey,

                        Dank je wel voor alle info...

                        Ik vind ook dat we geen risico mogen nemen om een foto te nemen. Veiligheid gaat voor...omdat ik lees van een stapje naar voor. Ik zal al op mijn "poep" onder waakzaam oog van mijn eega ;-)
                        Ik zie soms mensen risico's nemen daar...zelf voor de schapen die daar grazen vraag ik mij dan af. Is er dan nooit eentje zijn evenwicht verloren en eraf gevallen (hahaha)

                        In principe moeten we er achterblijven achter dat hek. Eigenlijk nemen die mensen ook een risico maar 't is net over dat hek gebleven.

                        Ik kan nu al meedelen dat de parking in het dorp volledig vol staat en dat het ene café enorm goed draait ;-)

                        @Cmm.
                        Ik heb daar ongelofelijk veel geluk gehad. want een half uur zat die nog in de mist. Het eilandengroep waar je de vier seizoenen in één dag kunt hebben ;-)
                        Heb regen gehad (niet te veel), heb mist gehad, wolken en ook zon ;-)
                        Het ambetante is...ik ben op doorreis en mijn logementen staan vast...Ik moet wel hopen op deftig weer

                        Groetjes
                        Peter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Faroe islands_gasadalur

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                          Een stapje naar voren en de vervelende steen en constructie rechts waren weg.

                          YMMV
                          Een stapje naar links en je was van de klip gedonderd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Faroe islands_gasadalur

                            Mooi, en zeker de wolken die rond de piek te zien zijn.
                            De steen ? Net als de mensen.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment

                            Working...
                            X