Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Familie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Familie

    Hallo,
    Ik heb dit weekend eens een shootje gedaan van mijn familie.
    Op de eerste 2 foto's staat mijn meme met haar 2 achterkleinkindjes.
    De eerste is de originele, de tweede is bewerkt. Persoonlijk vind ik de huidskleur, vooral bij mijn meme te rood geworden.
    De derde foto is mijn zus en haar man en hun nieuwe aanwinst in het gezin. Ik zelf vind dit een mooi foto, maar het kan natuurlijk nog beter worden. Vooral met de scherpte heb ik problemen.




    alvast bedankt voor het kijken en jullie meningen.
    canon 550D - 18-55mm lens- 55-250mm lens- externe flitser 430 ex ii

  • #2
    Re: Familie

    Ik denk dat je een aantal verkeerde keuzes hebt gemaakt op vlak van locatie, achtergrond, pose, en compositie.

    Ik vind de foto's wat geforceerd en houterig. Je hebt de modellen niet altijd even goed 'geregisseerd'.

    Op foto 1 en 2 is het lichaam van het meisje vreemd afgesneden.

    Ik vind het ook wat storend dat je ziet dat de achtergrond een doek is.

    Ik zou dit nog eens opnieuw proberen, misschien in een park of tuin?

    Comment


    • #3
      Re: Familie

      Laat de modellen verder van je achtergrond af staan. Ga zelf ook verder van je modellen staan. Zoom even meer in. Neem een groter diafragma (kleiner getal), dat geeft meer DOF.
      Probeer even uit om de Flash te minderen of via een plu of een reflectiescherm te flitsen.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: Familie

        De tweede is idd de mooiste,tip; plaats je modellen een drietal meter van je achtergrond en zorg dat er geen plooien inzitten,die afstand geldt ook voor buiten,fotografeer met een redelijk grote diafragmaopening zo isoleer je de modellen goed uit de achtergrond.Als je met een witte achtergrond wil werken moet daar ook een lichtje op zodat de boel niet grijs wordt,dat licht moet 2/3 stop hoger staan dan je hoofdlicht op je model om grijs te vermijden.Ik denk dat je WB in je nabewerking verkeerd gelopen is, een gokje maar ik denk dat het nu te geel is,te warm dus . Heel handig is een grijskaartje meefotograferen voor je echt aan de shoot begint,dit altijd naar het hoofdlicht richten,dit is een ideale referentie om in de nabewerking de kleuren en witbalans te bepalen.Veel succes Grtjes Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

        Comment


        • #5
          Re: Familie

          Oke heel erg bedankt voor de vele tips.
          Ik vond het ook beu dat het doek inderdaad niet straks zat en dat ik nogal weinig plaats had. De volgende keer zal ik het eens buiten proberen en rekening houden met jullie tips.

          mvg,
          sabrina
          canon 550D - 18-55mm lens- 55-250mm lens- externe flitser 430 ex ii

          Comment


          • #6
            Re: Familie

            Hallo,
            ik heb even de achtergrond bewerkt.
            is dit beter zo?




            eerste foto is wel niet heel erg goed bewerkt.
            Bij foto 2 vind ik het moeilijk welk kleur ik wil gebruiken als achtergrond, maar ik denk dat wit beter past.

            alvast bedankt voor jullie tips
            canon 550D - 18-55mm lens- 55-250mm lens- externe flitser 430 ex ii

            Comment

            Working...
            X