Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste roodborstje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste roodborstje



    graag jullie mening
    alvast bedankt

    danny

  • #2
    Re: eerste roodborstje

    oesje ? wat doe ik verkeerd kan mij dit iemand zeggen?

    alvast bedankt

    Comment


    • #3
      Re: eerste roodborstje

      Comment


      • #4
        Re: eerste roodborstje

        Mooie eerste poging, toch enkele minpuntjes waar je snel wat kan aan doen.
        1. vogeltje staat te centraal (kan je snel verhelpen door een beetje bij te snijden, wel zorgen dat er in de kijkrichting meer plaats is dan aan de achterzijde)
        2. de foto oogt een beetje flets ( even met contrast en saturatie aan het werk, misschien ook nog een beetje oplichten)
        Met deze kleine ingrepen heb je meteen een heel andere foto.
        Proberen maar !

        Comment


        • #5
          Re: eerste roodborstje

          merci voor de reactie,

          maar kun je me anders ook eens zeggen met welke programma's ik best begin . en het t'liefst een nederlands programma.

          dan zal ik er eens mee aan de slag gaan

          merci he

          Comment


          • #6
            Re: eerste roodborstje

            Voor je eerste is dit al een behoorlijke binnenkomer en zeker niet van de gemakkelijkste
            Vertel ons eerst eens met welke computer je werkt en welke programma's je reeds in bezit hebt ? Welkom in ons midden.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: eerste roodborstje

              Je kan om te beginnen al eens kijken welke software er bij je camera geleverd is, de kans is groot dat er een progje bijzit om al enkele eenvoudige bewerkingen te doen.
              Verder heb je nog Photoshop Elements waar je al aardig mee kan nabewerken.

              Comment


              • #8
                Re: eerste roodborstje

                hey,

                mijn pc is een laptop acer aspire 7520
                heb een programma op staan lightroom 3.2 maar ken er niets van
                en moet eerlijk zijn heb er nog maar 5 min naar gekeken.
                is dat een goe programma? of is photoshop elements beter?

                en bedankt voor de reactie
                mvg danny

                Comment


                • #9
                  Re: eerste roodborstje

                  Lightroom (LR)is een gemakkelijker programma voor dat soort nabewerkingen.
                  LR werkt een beetje zoals de donkere kamer vroeger bij analoge fotografie.

                  Dat is dus al een zeer goed programma.
                  Je opent LR, dan 'bestand' --->importeren en je gaat op zoek naar je foto.
                  Dan kun je hem importeren in de Bibliotheek van LR en selecteer je daar je foto,
                  dan druk je op het tabblad 'ontwikkelen' en kan je aan de slag met allerlei schuivertjes.

                  Je kan best eerst wat experimenteren of een tutorial zoeken via Google of Youtube.

                  Ik leg het hier maar heel erg basic uit, maar je hebt ongelofelijk veel mogelijkheden in LR ( en ik ben er ook nog maar net mee bezig)


                  Nu on Topic:

                  knappe foto, mooi scherp.
                  Je stond wel dichtbij lijkt me, dus heb je ofwel al veel geduld gehad of geluk gehad.

                  toch knap.
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerste roodborstje

                    geprobeerd om iets bij te werken zoals boven beschreven hier het resultaat indien niet goed verwijder het gerust

                    heel mooie foto
                    groetjes
                    Renée

                    Comment


                    • #11
                      Re: eerste roodborstje

                      hey ,

                      renee, de foto die je hebt bijgewerkt is machtig goed echt,ongelooflijk wat je allemaal niet kunt met wat bijwerken merci daarvoor.ga dat allemaal eens proberen met lightroom.als dit me lukt natuurlijk.

                      voor de rest iedereen bedankt voor de reactie.
                      jumpforjoy: we hebben er inderdaad veel geduld voor gehad.en was ook redelijk dicht

                      mvg

                      danny

                      Comment

                      Working...
                      X